eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyHolowanie elektrykaRe: Holowanie elektryka
  • Data: 2020-08-15 10:45:14
    Temat: Re: Holowanie elektryka
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Thu, 13 Aug 2020 09:10:01 +0200, viktorius napisał(a):

    > Hybryda Lexus GS450h ma pedał hamulca "by wire". Czyli naciskając
    > hamulec chcesz hamować, ale to komputer decyduje za kierowcę, czy użyć
    > silnika elektrycznego jako hamulca, czy może tradycyjnych klocków
    > hamulcowych.
    IMO jeśli tylko konstrukcja auta przewiduje odzysk energii z hamowania,
    to mechanika jest przystosowana do przenoszenia obciążeń w obu
    kierunkach. Więc holowanie nie będzie powodowało szkód. A nawet, jeśli
    podczas holowania naciśniemy hamulec, da się baterię podładować :)

    > Jak kompletnie nie ma prądu, to pedał hamulca będzie nieaktywny.
    > Bez sztywnego hola to proszenie sie o kłopoty.
    Baterie Li-ion mają określone dolne napięcie rozładowania. Po jego
    osiągnięciu komputer pokładowy wyłączy silnik napędowy. Ale nie musi
    wyłączać siebie i paru innych istotnych podzespołów, ponieważ pobieraqją
    one znacznie mniej mocy niż trakcja a napięcie rozładowania jest dosyć
    elastyczne. Powiedzmy, poniżej 3,3 V silnika nie włączymy ale reszta
    będzie działać aż do napięcia 3,2 V. Więc hamować da się, nawet jak
    jest by wire i wspomagane.
    Ale, oczywiście, jak jest naprawdę, bez wglądu do projektu nie da się
    powiedzieć na 100%.


    --
    Jacek
    I hate haters.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: