eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaHobbystycznie - modelowanie mechaniczne i opcjonalnie optyczne?Re: Hobbystycznie - modelowanie mechaniczne i opcjonalnie optyczne?
  • Data: 2011-06-04 09:54:20
    Temat: Re: Hobbystycznie - modelowanie mechaniczne i opcjonalnie optyczne?
    Od: ptoki <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Jun 4, 1:54 am, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
    > U ytkownik "ptoki"
    >
    > Nie wiem czy wodzie przez niego podgrzewanej to bedzie
    > przeszkadzalo :)
    >
    > Aaaaa!
    > Bo mi si marzy wiat o w oknach od p nocy.

    Nad tym kombinowalem jakis czas temu.
    Zalozenia:
    Tanio :)
    Powierzchnia zbierania swiatla porownywalna z oknem (okolo 2x3m).
    Swiatlo musi byc skupione tak aby do pomieszczenia wpadalo od dolu na
    sufit.
    Sufit trzeba zaopatrzyc w ekran (najlepiej srebrny).

    Wrzuc w google images "lightpipe heliostat"

    U mnie dalo by sie to zrobic wg pomyslu nastepujacego:
    Mam okno w kuchni od polnocy zaraz przy scianie drugiego budynku.
    Dzieki temu mam 270 stopni podstawy gdzie moge zamontowac knstrukcje.
    Mozna zbudowac lustro sledzace slonce i kierujace swiatlo do
    posrebrzonej rury lub specyficznego "peryskopu". Na dole przy oknie
    peryskop kieruje swiatlo na sufit.
    Rezultatem jest naturalne swiatlo z gory plus "korytarz smierci" w
    poblizu szyby :)
    Sterowanie na slonce nie powinno byc zbyt skomplikowane.