  • 11. Data: 2012-05-13 17:09:17
    Temat: Re: Historia Intel XT 4,77 Mhz
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    ?

  • 12. Data: 2012-05-13 17:15:21
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "Tomek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Czy wspomniany procesor Intel XT 4,77 Mhz(poprzednik AT 80286) miał

    Ech, lezka w oku :)

    Zaczynalem na XT 4.7MHz, na szczescie juz z dyskiem 40MB
    ale za to z bursztynowym monitorem z wypalonymi na stale
    ramkami Norton Comandera ;-)

  • 13. Data: 2012-05-13 19:12:00
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    > Zaczynalem na XT 4.7MHz, na szczescie juz z dyskiem 40MB
    > ale za to z bursztynowym monitorem z wypalonymi na stale
    > ramkami Norton Comandera ;-)

    Mój miał dysk 20 MB a FDD obsługiwało tylko
    dyskietki 360 KB.
    Chiwriter 3,16 jednak chodził, a i TAG 3,10 też
    poszedł- choć wolniej. Dzieje już dość odległe.
    Tomek.

  • 14. Data: 2012-05-13 19:50:33
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2012-05-13 10:52, JoteR pisze:

    > Mój pierwszy domowy PC AT 286 miał przełączane częstotliwości 6/8/10/12
    > MHz, a pierwszy AT w firmie pracował na 16 MHz.

    Mój PC AT 286 miał o ile mnie pamięć nie zawodzi 12 MHz przełączane
    guzikiem w tryb "turbo" na 16 MHz.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 15. Data: 2012-05-13 20:16:24
    Od: "Leon Mazurek (inny)" <m...@g...bez-spamu.com>

    W dniu 2012-05-13 19:12, Tomek pisze:

    > Mój miał dysk 20 MB a FDD obsługiwało tylko
    > dyskietki 360 KB.
    > Chiwriter 3,16 jednak chodził, a i TAG 3,10 też
    > poszedł- choć wolniej. Dzieje już dość odległe.

    To wypasione maszyny mieliście. Mój XT miał tylko 2 stacje 5.25"@360KB
    bo dysk 10 MB kosztował tyle co cała reszta.

    Leo

  • 16. Data: 2012-05-14 14:43:35
    Od: Michal <u...@i...pl>

    Krzysztof Kucharski wrote:

    > [...]
    >
    > Groch z kapustą ;-) Pomieszałes oznaczenia procesorów Intela z znazwami
    > generacji komputerów osobistych IBM.
    >
    > IBM PC, model 5150 -> procesor INTEL 8088, 4,77 MHz
    > IBM PC XT, model 5160 -> procesor INTEL 8088, 4,77 MHz
    > IBM PC AT, model 5170 -> procesor INTEL 80286, 6 MHz

    Co do pomieszania platformy i CPU zgoda. Ale dorzucę swoje trzy grosze:
    owszem to są oryginalne modele IBMa i o nich pisze Wikipedia itp.
    Platforma PC jednak odniosła sukces i pokonała znacznie lepsze wówczas
    do zastosowań domowych (zaczęły zrównywać się dopiero w czasach późnych
    Win 3.1x Win95 i tzw: MPC MultimediaPC) Amig czy AtariST, jeśli mówimy o
    8bitowym PC XT to ew. C64/małe Atari) dzięki otwartej specyfikacji
    dostępnej dla każdego producenta. W praktyce konia z rzędem, kto w PL
    domu widział oryginalnego IBM PC XT 51xx w czasach ich świetności, a nie
    kupione jako kawałek histori z sentymentu (tak jak teraz ludzie kupują
    na aukcjach zadbane C64 czy ZX Spectrum).
    99% to były klony, zazwyczaj znacznie przewyższające pierwowzór (jednak
    AFIR mało było maszyn na NEC V20, większość to były standardowe 8086
    4,77 MHz z 2x 5,25" 360kb bez HDD + klon Herculesa z z monitorem
    zielonym, potem bursztynowym, pod koniec białym.

    --
    /MB

  • 17. Data: 2012-05-14 14:48:38
    Od: Michal <u...@i...pl>

    Leon Mazurek (inny) wrote:

    > To wypasione maszyny mieliście. Mój XT miał tylko 2 stacje 5.25"@360KB
    > bo dysk 10 MB kosztował tyle co cała reszta.

    O tym właśnie pisałem w poprzednim poście. Taka była typowa konfiguracja
    w PL PC XT w czasach ich świetności.
    Te XT z HDD były już chyba kupowane głównie jako tańsza alternatywa do
    PC AT, ew. "wypasionych" 386 16/20 MHz kosztujących kilka(naście)
    przeciętenych PL pensji.

    --
    /MB

  • 18. Data: 2012-05-14 15:02:07
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Michal" <u...@i...pl> napisał w wiadomości
    > 99% to były klony, zazwyczaj znacznie przewyższające pierwowzór (jednak
    > AFIR mało było maszyn na NEC V20, większość to były standardowe 8086

    Oooo... NEC V20+1MBRAM+FDD-360kb+FDD-1.44MB+VGA mono to było to na co mnie
    było stać :)

    --
    marfi

  • 19. Data: 2012-05-14 15:35:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.05.2012 14:43, Michal pisze:

    > do zastosowań domowych (zaczęły zrównywać się dopiero w czasach późnych
    > Win 3.1x Win95 i tzw: MPC MultimediaPC) Amig czy AtariST, jeśli mówimy o
    > 8bitowym PC XT to ew. C64/małe Atari) dzięki otwartej specyfikacji

    Litości... Pakowanie XT do tej samej klasy co C64 świadczy o daleko
    posuniętej ignorancji. Architektura była 16-bitowa, 8-bitowe były tylko
    zewnętrzne szyny danych (oszczędność kosztów).

  • 20. Data: 2012-05-14 18:08:25
    Od: "Leon Mazurek (inny)" <m...@g...bez-spamu.com>

> [...]
    > Te XT z HDD były już chyba kupowane głównie jako tańsza alternatywa do
    > PC AT, ew. "wypasionych" 386 16/20 MHz kosztujących kilka(naście)

    Oj, zaryzykowałbym stwierdzenie, że nowe XT nie spotkały się na rynku z
    nowymi 386. Choć było to tak dawno, że mam prawo nie pamiętać.

    Leo.