-
1. Data: 2024-01-11 20:10:10
Temat: Hertz rezygnuje z pojazdów elektrycznych, w tym Tesli
Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>
https://www.reuters.com/business/autos-transportatio
n/hertz-sell-about-20000-evs-us-fleet-2024-01-11/
"Wypożyczalnia Hertz sprzedaje około 20 000 pojazdów elektrycznych, w tym Tesle.
Likwidowana jest flota pojazdów elektrycznych dwa lata po zawarciu umowy z
producentem
samochodów na oferowanie swoich pojazdów do wynajęcia, co jest kolejnym sygnałem
spadku
popytu na pojazdy elektryczne.
Hertz zdecyduje się zamiast tego na pojazdy napędzane benzyną, oznajmiło w czwartek,
powołując się na wyższe wydatki związane z kolizjami i uszkodzeniami pojazdów
elektrycznych, mimo że do końca 2024 r. zamierzało przestawić 25% swojej floty na
pojazdy
elektryczne."
-
2. Data: 2024-01-11 22:32:16
Temat: Re: Hertz rezygnuje z pojazdów elektrycznych, w tym Tesli
Od: RadosławF <r...@o...pl>
W dniu 11.01.2024 o 20:10, m4rkiz pisze:
> https://www.reuters.com/business/autos-transportatio
n/hertz-sell-about-20000-evs-us-fleet-2024-01-11/
>
> "Wypożyczalnia Hertz sprzedaje około 20 000 pojazdów elektrycznych, w
> tym Tesle. Likwidowana jest flota pojazdów elektrycznych dwa lata po
> zawarciu umowy z producentem samochodów na oferowanie swoich pojazdów do
> wynajęcia, co jest kolejnym sygnałem spadku popytu na pojazdy elektryczne.
>
> Hertz zdecyduje się zamiast tego na pojazdy napędzane benzyną, oznajmiło
> w czwartek, powołując się na wyższe wydatki związane z kolizjami i
> uszkodzeniami pojazdów elektrycznych, mimo że do końca 2024 r.
> zamierzało przestawić 25% swojej floty na pojazdy elektryczne."
Nie czytają tej grupy i nie wiedzą że elektryk wystarczy dla każdego?
Czy jednak ktoś zaczyna myśleć i liczyć koszty?
Pozdrawiam
-
3. Data: 2024-01-12 07:11:04
Temat: Re: Hertz rezygnuje z pojazdów elektrycznych, w tym Tesli
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 11-01-2024 o 20:10, m4rkiz pisze:
> https://www.reuters.com/business/autos-transportatio
n/hertz-sell-about-20000-evs-us-fleet-2024-01-11/
>
> "Wypożyczalnia Hertz sprzedaje około 20 000 pojazdów elektrycznych, w
> tym Tesle. Likwidowana jest flota pojazdów elektrycznych dwa lata po
> zawarciu umowy z producentem samochodów na oferowanie swoich pojazdów do
> wynajęcia, co jest kolejnym sygnałem spadku popytu na pojazdy elektryczne.
Ten ostatni dodatek do informacji to skąd?
Aaaa no tak - znani hejterzy z reutersa dopisali swoje chciejstwo.
A sytuacja faktycznie wygląda tak, że Hertz przejechał się na obniżkach
cen Tesli z zeszłego roku.
Kupili na górce, teraz takie same nowe auta kosztują o 1/3 mniej, a co
za tym idzie ceny używanych spadły o drugie tyle niż prognozowali.
Dlatego im się biznes przestał spinać i mają na tym potężne straty.
Z tego punktu widzenia faktycznie lepiej kupować benzynowe - one już
będą tylko droższe, przynajmniej jako nowe.
-
4. Data: 2024-01-12 19:58:47
Temat: Re: Hertz rezygnuje z pojazdów elektrycznych, w tym Tesli
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Thu, 11 Jan 2024 22:32:16 +0100, RadosławF wrote:
> W dniu 11.01.2024 o 20:10, m4rkiz pisze:
>> https://www.reuters.com/business/autos-transportatio
n/hertz-sell-about-20000-evs-us-fleet-2024-01-11/
>>
>> "Wypożyczalnia Hertz sprzedaje około 20 000 pojazdów elektrycznych, w
>> tym Tesle. Likwidowana jest flota pojazdów elektrycznych dwa lata po
>> zawarciu umowy z producentem samochodów na oferowanie swoich pojazdów do
>> wynajęcia, co jest kolejnym sygnałem spadku popytu na pojazdy elektryczne.
>>
>> Hertz zdecyduje się zamiast tego na pojazdy napędzane benzyną, oznajmiło
>> w czwartek, powołując się na wyższe wydatki związane z kolizjami i
>> uszkodzeniami pojazdów elektrycznych, mimo że do końca 2024 r.
>> zamierzało przestawić 25% swojej floty na pojazdy elektryczne."
>
> Nie czytają tej grupy i nie wiedzą że elektryk wystarczy dla każdego?
> Czy jednak ktoś zaczyna myśleć i liczyć koszty?
Koszty w tym biznesie ważne ... ale czy Tesla nie zawyża tych kosztów
napraw?
Pewnie zawyża, ale czy to chwilowe, bo mają popyt na produkcje,
czy dlatego ze może ... ale w sumie każdy producent jest w nowym
modelu monopolistą i też może ...
J.
-
5. Data: 2024-01-12 20:10:58
Temat: Re: Hertz rezygnuje z pojazdów elektrycznych, w tym Tesli
Od: io <i...@o...pl.invalid>
W dniu 12.01.2024 o 19:58, J.F pisze:
> On Thu, 11 Jan 2024 22:32:16 +0100, RadosławF wrote:
>> W dniu 11.01.2024 o 20:10, m4rkiz pisze:
>>> https://www.reuters.com/business/autos-transportatio
n/hertz-sell-about-20000-evs-us-fleet-2024-01-11/
>>>
>>> "Wypożyczalnia Hertz sprzedaje około 20 000 pojazdów elektrycznych, w
>>> tym Tesle. Likwidowana jest flota pojazdów elektrycznych dwa lata po
>>> zawarciu umowy z producentem samochodów na oferowanie swoich pojazdów do
>>> wynajęcia, co jest kolejnym sygnałem spadku popytu na pojazdy elektryczne.
>>>
>>> Hertz zdecyduje się zamiast tego na pojazdy napędzane benzyną, oznajmiło
>>> w czwartek, powołując się na wyższe wydatki związane z kolizjami i
>>> uszkodzeniami pojazdów elektrycznych, mimo że do końca 2024 r.
>>> zamierzało przestawić 25% swojej floty na pojazdy elektryczne."
>>
>> Nie czytają tej grupy i nie wiedzą że elektryk wystarczy dla każdego?
>> Czy jednak ktoś zaczyna myśleć i liczyć koszty?
>
> Koszty w tym biznesie ważne ... ale czy Tesla nie zawyża tych kosztów
> napraw?
>
> Pewnie zawyża, ale czy to chwilowe, bo mają popyt na produkcje,
> czy dlatego ze może ... ale w sumie każdy producent jest w nowym
> modelu monopolistą i też może ...
... zaniżać jak mu się coś, np śmierdziel, nie sprzedaje :-)
-
6. Data: 2024-01-12 20:53:57
Temat: Re: Hertz rezygnuje z pojazdów elektrycznych, w tym Tesli
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Fri, 12 Jan 2024 20:10:58 +0100, io wrote:
> W dniu 12.01.2024 o 19:58, J.F pisze:
>> On Thu, 11 Jan 2024 22:32:16 +0100, RadosławF wrote:
>>> W dniu 11.01.2024 o 20:10, m4rkiz pisze:
>>>> https://www.reuters.com/business/autos-transportatio
n/hertz-sell-about-20000-evs-us-fleet-2024-01-11/
>>>>
>>>> "Wypożyczalnia Hertz sprzedaje około 20 000 pojazdów elektrycznych, w
>>>> tym Tesle. Likwidowana jest flota pojazdów elektrycznych dwa lata po
>>>> zawarciu umowy z producentem samochodów na oferowanie swoich pojazdów do
>>>> wynajęcia, co jest kolejnym sygnałem spadku popytu na pojazdy elektryczne.
>>>>
>>>> Hertz zdecyduje się zamiast tego na pojazdy napędzane benzyną, oznajmiło
>>>> w czwartek, powołując się na wyższe wydatki związane z kolizjami i
>>>> uszkodzeniami pojazdów elektrycznych, mimo że do końca 2024 r.
>>>> zamierzało przestawić 25% swojej floty na pojazdy elektryczne."
>>>
>>> Nie czytają tej grupy i nie wiedzą że elektryk wystarczy dla każdego?
>>> Czy jednak ktoś zaczyna myśleć i liczyć koszty?
>>
>> Koszty w tym biznesie ważne ... ale czy Tesla nie zawyża tych kosztów
>> napraw?
>>
>> Pewnie zawyża, ale czy to chwilowe, bo mają popyt na produkcje,
>> czy dlatego ze może ... ale w sumie każdy producent jest w nowym
>> modelu monopolistą i też może ...
>
> ... zaniżać jak mu się coś, np śmierdziel, nie sprzedaje :-)
To zanizy cene sprzedaży, a odbije sobie na serwisie i naprawach :-)
J.
-
7. Data: 2024-01-12 22:11:03
Temat: Re: Hertz rezygnuje z pojazdów elektrycznych, w tym Tesli
Od: io <i...@o...pl.invalid>
W dniu 12.01.2024 o 20:53, J.F pisze:
> On Fri, 12 Jan 2024 20:10:58 +0100, io wrote:
>> W dniu 12.01.2024 o 19:58, J.F pisze:
>>> On Thu, 11 Jan 2024 22:32:16 +0100, RadosławF wrote:
>>>> W dniu 11.01.2024 o 20:10, m4rkiz pisze:
>>>>> https://www.reuters.com/business/autos-transportatio
n/hertz-sell-about-20000-evs-us-fleet-2024-01-11/
>>>>>
>>>>> "Wypożyczalnia Hertz sprzedaje około 20 000 pojazdów elektrycznych, w
>>>>> tym Tesle. Likwidowana jest flota pojazdów elektrycznych dwa lata po
>>>>> zawarciu umowy z producentem samochodów na oferowanie swoich pojazdów do
>>>>> wynajęcia, co jest kolejnym sygnałem spadku popytu na pojazdy elektryczne.
>>>>>
>>>>> Hertz zdecyduje się zamiast tego na pojazdy napędzane benzyną, oznajmiło
>>>>> w czwartek, powołując się na wyższe wydatki związane z kolizjami i
>>>>> uszkodzeniami pojazdów elektrycznych, mimo że do końca 2024 r.
>>>>> zamierzało przestawić 25% swojej floty na pojazdy elektryczne."
>>>>
>>>> Nie czytają tej grupy i nie wiedzą że elektryk wystarczy dla każdego?
>>>> Czy jednak ktoś zaczyna myśleć i liczyć koszty?
>>>
>>> Koszty w tym biznesie ważne ... ale czy Tesla nie zawyża tych kosztów
>>> napraw?
>>>
>>> Pewnie zawyża, ale czy to chwilowe, bo mają popyt na produkcje,
>>> czy dlatego ze może ... ale w sumie każdy producent jest w nowym
>>> modelu monopolistą i też może ...
>>
>> ... zaniżać jak mu się coś, np śmierdziel, nie sprzedaje :-)
>
> To zanizy cene sprzedaży, a odbije sobie na serwisie i naprawach :-)
Kolizje i uszkodzenia?
-
8. Data: 2024-01-15 08:18:08
Temat: Re: Hertz rezygnuje z pojazdów elektrycznych, w tym Tesli
Od: ddddddddddd <d...@d...pl>
On 12/01/2024 18:58, J.F wrote:
> On Thu, 11 Jan 2024 22:32:16 +0100, RadosławF wrote:
>> W dniu 11.01.2024 o 20:10, m4rkiz pisze:
>>> https://www.reuters.com/business/autos-transportatio
n/hertz-sell-about-20000-evs-us-fleet-2024-01-11/
>>>
>>> "Wypożyczalnia Hertz sprzedaje około 20 000 pojazdów elektrycznych, w
>>> tym Tesle. Likwidowana jest flota pojazdów elektrycznych dwa lata po
>>> zawarciu umowy z producentem samochodów na oferowanie swoich pojazdów do
>>> wynajęcia, co jest kolejnym sygnałem spadku popytu na pojazdy elektryczne.
>>>
>>> Hertz zdecyduje się zamiast tego na pojazdy napędzane benzyną, oznajmiło
>>> w czwartek, powołując się na wyższe wydatki związane z kolizjami i
>>> uszkodzeniami pojazdów elektrycznych, mimo że do końca 2024 r.
>>> zamierzało przestawić 25% swojej floty na pojazdy elektryczne."
>>
>> Nie czytają tej grupy i nie wiedzą że elektryk wystarczy dla każdego?
>> Czy jednak ktoś zaczyna myśleć i liczyć koszty?
>
> Koszty w tym biznesie ważne ... ale czy Tesla nie zawyża tych kosztów
> napraw?
myślę że bardziej chodzi o strach po byle kolizji.
Dla serwisu, po wypadku, 'z ostrożności procesowej' przy choćby
minimalnym ryzyku naruszenia baterii, lepiej stwierdzić, że należy ją
wymienić. Pewnie Wiesiek z garażu obok stwierdzi 'wszystko ok, możesz
jeździć', ale duża firma nie może sobie pozwolić na promil samochodów
błędnie zdiagnozowanych, przez co bateria po wypadku ulegnie zapłonowi.
A może po prostu nie mając pewności czy np jakaś wiązka idąca do
silników nie zrobi w przyszłości zwarcia, ostrożniej jest ją wymienić...
Dlatego koszty naprawy po wypadku mogą być niewspółmiernie duże.
--
Pozdrawiam
Lukasz
-
9. Data: 2024-01-15 08:30:41
Temat: Re: Hertz rezygnuje z pojazdów elektrycznych, w tym Tesli
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 15-01-2024 o 08:18, ddddddddddd pisze:
> On 12/01/2024 18:58, J.F wrote:
>> On Thu, 11 Jan 2024 22:32:16 +0100, RadosławF wrote:
>>> W dniu 11.01.2024 o 20:10, m4rkiz pisze:
>>>> https://www.reuters.com/business/autos-transportatio
n/hertz-sell-about-20000-evs-us-fleet-2024-01-11/
>>>>
>>>> "Wypożyczalnia Hertz sprzedaje około 20 000 pojazdów elektrycznych, w
>>>> tym Tesle. Likwidowana jest flota pojazdów elektrycznych dwa lata po
>>>> zawarciu umowy z producentem samochodów na oferowanie swoich
>>>> pojazdów do
>>>> wynajęcia, co jest kolejnym sygnałem spadku popytu na pojazdy
>>>> elektryczne.
>>>>
>>>> Hertz zdecyduje się zamiast tego na pojazdy napędzane benzyną,
>>>> oznajmiło
>>>> w czwartek, powołując się na wyższe wydatki związane z kolizjami i
>>>> uszkodzeniami pojazdów elektrycznych, mimo że do końca 2024 r.
>>>> zamierzało przestawić 25% swojej floty na pojazdy elektryczne."
>>>
>>> Nie czytają tej grupy i nie wiedzą że elektryk wystarczy dla każdego?
>>> Czy jednak ktoś zaczyna myśleć i liczyć koszty?
>>
>> Koszty w tym biznesie ważne ... ale czy Tesla nie zawyża tych kosztów
>> napraw?
>
> myślę że bardziej chodzi o strach po byle kolizji.
Strach nie jest pojęciem finansowym, a oni innym się nie kierują.
Kolizje mają pewnie w ogromnej większości ubezpieczone, więc to też nie
jest ich problem.
Co najwyżej za mało zostawało z odszkodowań, bo nie dało się oszukać,
naprawić u Johna za rogiem i wziąć pełenego odszkodowania.
Pozostaje utrata wartości - i ta jest kluczowa jak pisałem.
Jeśli wyszacowali niską utratę wartości i na tej podstawie liczyli
opłacalność, a z powodów sytuacji rynkowej wyszła dwa razy wyższa - to
są w plecy i to mocno.
-
10. Data: 2024-01-15 21:34:00
Temat: Re: Hertz rezygnuje z pojazdów elektrycznych, w tym Tesli
Od: ddddddddddd <d...@d...pl>
On 15/01/2024 07:30, Cavallino wrote:
>>> Koszty w tym biznesie ważne ... ale czy Tesla nie zawyża tych kosztów
>>> napraw?
>>
>> myślę że bardziej chodzi o strach po byle kolizji.
>
> Strach nie jest pojęciem finansowym, a oni innym się nie kierują.
> Kolizje mają pewnie w ogromnej większości ubezpieczone, więc to też nie
> jest ich problem.
> Co najwyżej za mało zostawało z odszkodowań, bo nie dało się oszukać,
> naprawić u Johna za rogiem i wziąć pełenego odszkodowania.
> Pozostaje utrata wartości - i ta jest kluczowa jak pisałem.
>
> Jeśli wyszacowali niską utratę wartości i na tej podstawie liczyli
> opłacalność, a z powodów sytuacji rynkowej wyszła dwa razy wyższa - to
> są w plecy i to mocno.
oczywiście źle się wyraziłem - nie chodzi o strach ze strony właściciela
pojazdu, a 'dmuchanie na zimne' ze strony serwisu (co wcale by mnie nie
zdziwiło, a znacznie podnosi koszty).
Likwidacja szkód w takich firmach następuje dość często, więc bardzo
prawdopodobne, że ze względu na wysokie koszty napraw ubezpieczenie tego
typu aut może być znacznie droższe.
--
Pozdrawiam
Lukasz