  • Data: 2010-09-18 09:54:32
    Temat: Re: Helios-44M-4 na Nikonie D3000
    Od: mt <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    nb pisze:

    > A dlaczego się nie da? Helios-44M-7 ostrzy w alfie.

    Bo Nikon ma większą odległość rejestrową i jeżeli szkło nie ma
    możliwości przeostrzenia za nieskończoność to na przejściówce bez
    soczewki nie ustawisz ostrości w pełnym zakresie.

    > A dlaczego? Pytam poważnie. W Sony jest pomiar, ale wymaga
    > poprawki po każdym zamontowaniu obiektywu (np -3EV albo +2EV)
    > jak raz się ustawi to działa. Dla mnie zagadka, dlaczego
    > po przemontowaniu obiektywu poprawka wygląda inaczej.

    W niższych modelach Nikona nie ma pomiaru światła ze szkłami bez
    procesora gdyż ta funkcjonalność została wycięta przez konstruktorów.

    --
    marcin