eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyHejt na elektryki › Re: Hejt na elektryki
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!1.us.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news.misty.com!border2.nntp.dca1.giganews.com!nntp.gigane
    ws.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neo
    strada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Thu, 19 May 2022 10:30:17 +0200
    MIME-Version: 1.0
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/91.9.0
    Subject: Re: Hejt na elektryki
    Content-Language: pl
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <t60nd8$nm0$1$Cav@news.chmurka.net>
    <t60u4h$roj$1$horizn@news.chmurka.net>
    <4929348279$20220518124953@squadack.com>
    <t62jla$1h6$1$Cav@news.chmurka.net>
    <6284d7e5$0$480$65785112@news.neostrada.pl>
    <t62lpq$320$1$Cav@news.chmurka.net>
    <6285f517$0$461$65785112@news.neostrada.pl>
    <t64t66$ooo$1$Cav@news.chmurka.net>
    From: "T." <k...@i...pl>
    In-Reply-To: <t64t66$ooo$1$Cav@news.chmurka.net>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: AVG (VPS 220519-0, 19.5.2022), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 82
    Message-ID: <6286001b$0$495$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.5.121.46
    X-Trace: 1652949019 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 495 83.5.121.46:59338
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2703844
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2022-05-19 o 09:55, Cavallino pisze:
    > W dniu 19-05-2022 o 09:43, T. pisze:
    >> W dniu 2022-05-18 o 13:37, Cavallino pisze:
    >>> W dniu 18-05-2022 o 13:26, Marcin N pisze:
    >>>> W dniu 18.05.2022 o 13:00, Cavallino pisze:
    >>>>> Tak gdzieś połowa jego zasięgu to optymalny czas na przerwę dla
    >>>>> kierowcy, a więc też dobry moment na szybkie podładowanie.
    >>>>
    >>>> W realnym świecie, w którym wszyscy używają elektryki - nie istnieje
    >>>> nic takiego jak "szybkie podładowanie".
    >>>
    >>> Jasne.
    >>> Stacje benzynowe za dużo większą kasę dało się zbudować, ale
    >>> zbudowanie ładowarek to zadanie niewykonalne dla ludzkości.....
    >>>
    >>> Już nie wspominając o tym, że zanim ten czas nadejdzie, do czas
    >>> potrzebny na szybkie podładowanie spadnie pewnie do kilku minut.
    >>>
    >> To teraz postaw się w roli właściciela stacji - paliw albo ładowania.
    >
    > Istniejących, czy takich które trzeba od zera wybudować?
    >
    >> Na stacji paliw tankowanie średnio trwa powiedzmy 5 minut, klient
    >> tankuje 40 l, marża - 10 gr. Załóżmy maksymalny ruch - w ciągu godziny
    >> 12 samochodów x 40 l = ok. 50 zł zarobku na dystrybutorze. Zatem mając
    >> np. 4 dystrybutory mamy 200 zł na godzinę. Ile musi kosztować prąd,
    >> żeby ludzie chcieli być właścicielami stacji ładowania?
    >
    > Jakoś chcą, tylko im władza kłody pod nogi rzuca.
    >
    >
    >> Już są w necie artykuły, że korzystając z szybkich ładowarek podróż
    >> elektrykiem jest droższa niż LPG i porównywalna z dieslem...
    >
    > Ale o czym Ty do mnie rozmawiasz?
    > Ja nie muszę czytać artykułów w necie, żeby wiedzieć ile co kosztuje.
    > Zwłaszcza takich napisanych przez kogoś, kto nie ma pojęcia o czym
    > pisze, bo na codzień nie używa.
    > Dwa lata temu jeździłem dieslem, zeszły rok hybrydą z LPG, teraz bev.
    > Porównanie mam z pierwszej ręki, również cenowe.
    >
    > Gdy się spieszysz, bev MOŻE być nieco droższy na bardzo długim dystansie
    > - to jest JEDYNY taki przypadek.
    > W każdym innym bev jest najtańszy.
    >
    > A wiekszość ludzie nie musi się spieszyć, jadąc sobie bev'em na wakacje
    > czy w inną podróż weekendową i dodatkowa 1 h na pół dnia podróży nie gra
    > roli.
    >
    >> Jedyna zaleta stacji ładowania jest taka, że to ustrojstwo jest
    >> bezobsługowe. Ale skoro klient czeka godzinę, to żal nie mieć budy z
    >> hotdogami, więc i tak jest jakaś obsługa. No i to szybkie ładowanie to
    >> na razie taka trochę ściema - nie wszystkie ładowarki to mają inie
    >> wszystkie auta.
    >
    > Mówisz o takich ultraszybkich prawda?
    > Nie mieszaj systemów walutowych.
    > Gdy mówimy o Polsce, to zazwyczaj auta potrafią więcej niż ładowarki.
    >
    >> I jeszcze jedna sprawa - miałem sytuację, kiedy w Renówce zacięło mi
    >> się gniazdo do ładowania i ni huhu nie chciało odpuścić (nie mogłem
    >> wyjąć kabla). W takiej sytuacji ani samochodu nie można odpiąć, ani
    >> skorzystać z ładowarki. Mordowałem się chyba z godzinę...
    >
    > W Renówce to od zawsze zdarzają się różne dziwne rzeczy nieznane w
    > innych firmach, a przynajmniej nie w takim nateżeniu.
    > Rodzaj napędu nie ma tu nic do rzeczy.
    >
    > Ja np. kiedyś nie mogłem bagażnika otworzyć w 3 letnim Megane.
    >

    1. Piszę, że na dziś elektryk jest albo wolniejszy, albo kosztuje tyle,
    co spalinowy (podróż).
    2. Zamknięty bagaznik nie uniemożliwia dalszej podróży.

    Sądzę, że elektryki to przyszłość - m.in. dzięki takim upartym osobom
    jak Ty :-)
    Ale jeszcze nie dziś.
    Ps. Wiem, że jako użytkownik takiego auta musisz sam siebie niejako
    przekonywać, że dokonałeś właściwego wyboru... :-)

    T.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: