-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!1.us.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!news.misty.com!border2.nntp.dca1.giganews.com!nntp.gigane
ws.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neo
strada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Thu, 19 May 2022 10:30:17 +0200
MIME-Version: 1.0
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
Thunderbird/91.9.0
Subject: Re: Hejt na elektryki
Content-Language: pl
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <t60nd8$nm0$1$Cav@news.chmurka.net>
<t60u4h$roj$1$horizn@news.chmurka.net>
<4929348279$20220518124953@squadack.com>
<t62jla$1h6$1$Cav@news.chmurka.net>
<6284d7e5$0$480$65785112@news.neostrada.pl>
<t62lpq$320$1$Cav@news.chmurka.net>
<6285f517$0$461$65785112@news.neostrada.pl>
<t64t66$ooo$1$Cav@news.chmurka.net>
From: "T." <k...@i...pl>
In-Reply-To: <t64t66$ooo$1$Cav@news.chmurka.net>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Antivirus: AVG (VPS 220519-0, 19.5.2022), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 82
Message-ID: <6286001b$0$495$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.5.121.46
X-Trace: 1652949019 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 495 83.5.121.46:59338
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2703844
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2022-05-19 o 09:55, Cavallino pisze:
> W dniu 19-05-2022 o 09:43, T. pisze:
>> W dniu 2022-05-18 o 13:37, Cavallino pisze:
>>> W dniu 18-05-2022 o 13:26, Marcin N pisze:
>>>> W dniu 18.05.2022 o 13:00, Cavallino pisze:
>>>>> Tak gdzieś połowa jego zasięgu to optymalny czas na przerwę dla
>>>>> kierowcy, a więc też dobry moment na szybkie podładowanie.
>>>>
>>>> W realnym świecie, w którym wszyscy używają elektryki - nie istnieje
>>>> nic takiego jak "szybkie podładowanie".
>>>
>>> Jasne.
>>> Stacje benzynowe za dużo większą kasę dało się zbudować, ale
>>> zbudowanie ładowarek to zadanie niewykonalne dla ludzkości.....
>>>
>>> Już nie wspominając o tym, że zanim ten czas nadejdzie, do czas
>>> potrzebny na szybkie podładowanie spadnie pewnie do kilku minut.
>>>
>> To teraz postaw się w roli właściciela stacji - paliw albo ładowania.
>
> Istniejących, czy takich które trzeba od zera wybudować?
>
>> Na stacji paliw tankowanie średnio trwa powiedzmy 5 minut, klient
>> tankuje 40 l, marża - 10 gr. Załóżmy maksymalny ruch - w ciągu godziny
>> 12 samochodów x 40 l = ok. 50 zł zarobku na dystrybutorze. Zatem mając
>> np. 4 dystrybutory mamy 200 zł na godzinę. Ile musi kosztować prąd,
>> żeby ludzie chcieli być właścicielami stacji ładowania?
>
> Jakoś chcą, tylko im władza kłody pod nogi rzuca.
>
>
>> Już są w necie artykuły, że korzystając z szybkich ładowarek podróż
>> elektrykiem jest droższa niż LPG i porównywalna z dieslem...
>
> Ale o czym Ty do mnie rozmawiasz?
> Ja nie muszę czytać artykułów w necie, żeby wiedzieć ile co kosztuje.
> Zwłaszcza takich napisanych przez kogoś, kto nie ma pojęcia o czym
> pisze, bo na codzień nie używa.
> Dwa lata temu jeździłem dieslem, zeszły rok hybrydą z LPG, teraz bev.
> Porównanie mam z pierwszej ręki, również cenowe.
>
> Gdy się spieszysz, bev MOŻE być nieco droższy na bardzo długim dystansie
> - to jest JEDYNY taki przypadek.
> W każdym innym bev jest najtańszy.
>
> A wiekszość ludzie nie musi się spieszyć, jadąc sobie bev'em na wakacje
> czy w inną podróż weekendową i dodatkowa 1 h na pół dnia podróży nie gra
> roli.
>
>> Jedyna zaleta stacji ładowania jest taka, że to ustrojstwo jest
>> bezobsługowe. Ale skoro klient czeka godzinę, to żal nie mieć budy z
>> hotdogami, więc i tak jest jakaś obsługa. No i to szybkie ładowanie to
>> na razie taka trochę ściema - nie wszystkie ładowarki to mają inie
>> wszystkie auta.
>
> Mówisz o takich ultraszybkich prawda?
> Nie mieszaj systemów walutowych.
> Gdy mówimy o Polsce, to zazwyczaj auta potrafią więcej niż ładowarki.
>
>> I jeszcze jedna sprawa - miałem sytuację, kiedy w Renówce zacięło mi
>> się gniazdo do ładowania i ni huhu nie chciało odpuścić (nie mogłem
>> wyjąć kabla). W takiej sytuacji ani samochodu nie można odpiąć, ani
>> skorzystać z ładowarki. Mordowałem się chyba z godzinę...
>
> W Renówce to od zawsze zdarzają się różne dziwne rzeczy nieznane w
> innych firmach, a przynajmniej nie w takim nateżeniu.
> Rodzaj napędu nie ma tu nic do rzeczy.
>
> Ja np. kiedyś nie mogłem bagażnika otworzyć w 3 letnim Megane.
>
1. Piszę, że na dziś elektryk jest albo wolniejszy, albo kosztuje tyle,
co spalinowy (podróż).
2. Zamknięty bagaznik nie uniemożliwia dalszej podróży.
Sądzę, że elektryki to przyszłość - m.in. dzięki takim upartym osobom
jak Ty :-)
Ale jeszcze nie dziś.
Ps. Wiem, że jako użytkownik takiego auta musisz sam siebie niejako
przekonywać, że dokonałeś właściwego wyboru... :-)
T.
Następne wpisy z tego wątku
- 19.05.22 10:35 T.
- 19.05.22 10:49 Cavallino
- 19.05.22 10:54 Cavallino
- 19.05.22 14:20 Marcin N
- 19.05.22 14:34 Cavallino
- 19.05.22 18:20 ii
- 19.05.22 19:16 J.F
- 19.05.22 21:32 _Master_
- 19.05.22 21:53 ii
- 19.05.22 22:03 ii
- 19.05.22 23:04 K
- 20.05.22 09:44 J.F
- 20.05.22 10:12 K
- 07.06.22 00:39 ii
- 23.06.22 20:16 robot
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
Najnowsze wątki
- 2025-03-02 Tusk idzie na rekord deportacji po 1989 [Będzie popyt na prawników]
- 2025-03-01 Obywatel telefonuje 112 lub 986
- 2025-03-01 detektyw (?) Rutkowski działał jako prasa
- 2025-03-01 "Policjant został ujęty obywatelsko..."
- 2025-03-01 zatrzymanie zbyszka maja
- 2025-03-01 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-03-01 Chrzanów => NodeJS Developer <=
- 2025-03-01 Warszawa => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-01 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-01 Kraków => Technical Team Leader (Clojure, Java) <=
- 2025-03-01 Zrobił TV OLED z TV LCD
- 2025-03-01 Gdynia => Sales Executive / KAM <=
- 2025-03-01 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-03-01 Ryga => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i Kad
- 2025-03-01 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=