eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyHejt na elektrykiRe: Hejt na elektryki
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.c139-96.icpnet
    .pl!not-for-mail
    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Hejt na elektryki
    Date: Thu, 19 May 2022 09:55:50 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <t64t66$ooo$1$Cav@news.chmurka.net>
    References: <t60nd8$nm0$1$Cav@news.chmurka.net>
    <t60u4h$roj$1$horizn@news.chmurka.net>
    <4929348279$20220518124953@squadack.com>
    <t62jla$1h6$1$Cav@news.chmurka.net>
    <6284d7e5$0$480$65785112@news.neostrada.pl>
    <t62lpq$320$1$Cav@news.chmurka.net>
    <6285f517$0$461$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: c139-96.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Thu, 19 May 2022 07:55:50 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Cav";
    posting-host="c139-96.icpnet.pl:85.221.139.96"; logging-data="25368";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/91.9.0
    In-Reply-To: <6285f517$0$461$65785112@news.neostrada.pl>
    X-Antivirus: Avast (VPS 220518-4, 18.5.2022), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2703843
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 19-05-2022 o 09:43, T. pisze:
    > W dniu 2022-05-18 o 13:37, Cavallino pisze:
    >> W dniu 18-05-2022 o 13:26, Marcin N pisze:
    >>> W dniu 18.05.2022 o 13:00, Cavallino pisze:
    >>>> Tak gdzieś połowa jego zasięgu to optymalny czas na przerwę dla
    >>>> kierowcy, a więc też dobry moment na szybkie podładowanie.
    >>>
    >>> W realnym świecie, w którym wszyscy używają elektryki - nie istnieje
    >>> nic takiego jak "szybkie podładowanie".
    >>
    >> Jasne.
    >> Stacje benzynowe za dużo większą kasę dało się zbudować, ale
    >> zbudowanie ładowarek to zadanie niewykonalne dla ludzkości.....
    >>
    >> Już nie wspominając o tym, że zanim ten czas nadejdzie, do czas
    >> potrzebny na szybkie podładowanie spadnie pewnie do kilku minut.
    >>
    > To teraz postaw się w roli właściciela stacji - paliw albo ładowania.

    Istniejących, czy takich które trzeba od zera wybudować?

    > Na
    > stacji paliw tankowanie średnio trwa powiedzmy 5 minut, klient tankuje
    > 40 l, marża - 10 gr. Załóżmy maksymalny ruch - w ciągu godziny 12
    > samochodów x 40 l = ok. 50 zł zarobku na dystrybutorze. Zatem mając np.
    > 4 dystrybutory mamy 200 zł na godzinę. Ile musi kosztować prąd, żeby
    > ludzie chcieli być właścicielami stacji ładowania?

    Jakoś chcą, tylko im władza kłody pod nogi rzuca.


    > Już są w necie
    > artykuły, że korzystając z szybkich ładowarek podróż elektrykiem jest
    > droższa niż LPG i porównywalna z dieslem...

    Ale o czym Ty do mnie rozmawiasz?
    Ja nie muszę czytać artykułów w necie, żeby wiedzieć ile co kosztuje.
    Zwłaszcza takich napisanych przez kogoś, kto nie ma pojęcia o czym
    pisze, bo na codzień nie używa.
    Dwa lata temu jeździłem dieslem, zeszły rok hybrydą z LPG, teraz bev.
    Porównanie mam z pierwszej ręki, również cenowe.

    Gdy się spieszysz, bev MOŻE być nieco droższy na bardzo długim dystansie
    - to jest JEDYNY taki przypadek.
    W każdym innym bev jest najtańszy.

    A wiekszość ludzie nie musi się spieszyć, jadąc sobie bev'em na wakacje
    czy w inną podróż weekendową i dodatkowa 1 h na pół dnia podróży nie gra
    roli.

    > Jedyna zaleta stacji ładowania jest taka, że to ustrojstwo jest
    > bezobsługowe. Ale skoro klient czeka godzinę, to żal nie mieć budy z
    > hotdogami, więc i tak jest jakaś obsługa. No i to szybkie ładowanie to
    > na razie taka trochę ściema - nie wszystkie ładowarki to mają inie
    > wszystkie auta.

    Mówisz o takich ultraszybkich prawda?
    Nie mieszaj systemów walutowych.
    Gdy mówimy o Polsce, to zazwyczaj auta potrafią więcej niż ładowarki.

    > I jeszcze jedna sprawa - miałem sytuację, kiedy w Renówce zacięło mi się
    > gniazdo do ładowania i ni huhu nie chciało odpuścić (nie mogłem wyjąć
    > kabla). W takiej sytuacji ani samochodu nie można odpiąć, ani skorzystać
    > z ładowarki. Mordowałem się chyba z godzinę...

    W Renówce to od zawsze zdarzają się różne dziwne rzeczy nieznane w
    innych firmach, a przynajmniej nie w takim nateżeniu.
    Rodzaj napędu nie ma tu nic do rzeczy.

    Ja np. kiedyś nie mogłem bagażnika otworzyć w 3 letnim Megane.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: