  • 31. Data: 2010-05-26 19:54:55
    Temat: Re: Harley - problem [Uwaga - dlugie]
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-05-26 21:03, Grzybol pisze:

    > Ja nie chcę być oryginalny. To raczej Ty próbujesz tu pozować na starego
    > Mistrza, który wszystko już w życiu widział i wie lepiej od innych. Może
    > nawet lepiej od Kucza?

    Te ! Wal sie ! :)

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 32. Data: 2010-05-26 19:56:51
    Od: Sir Piernik <d...@p...onet.pl>

    Grzybol pisze:
    ...>8
    > Klasyka - stary wyjadacz mający resztę za młodych
    > baranów. Nie sądzisz?

    Nie sadze
    Nie uwazasz ze wizyta u dobrego lekarza mogla by Ci pomoc?
    Zreszta, naprawde szkoda strzepic jezyka bo jestes nieprzemakalny.

    > Prawda jest taka, że nie masz nhmniejszego pojęcia kim
    > jestem, ile mam lat i to pierdolenie o frustracjach:-) Żenua.
    > Psycholog do dupy...

    Nie mam pojecia ile masz lat, jak wygladasz i czym jezdzisz (choc gadasz
    jak dupek ktory niestety wie ze jest za glupi na motocykl i to go
    frustruje).
    Wystarczy mi tylko to co piszesz.

    > Nigdy nikogo nie zabiłem, w przeciwieństwie do
    > Ciebie:-)

    Nawet biedaku czytac nie potrafisz :(
    Wspolczuje!

    > P.S. Na motocyklach różnych marek jeżdże od 30 lat. Robię rocznie
    > średnio około 10-15 tys km na motocyklach. Mam ich zawsze 3-4 sztuki
    > w garażu. Więc nie kreuj się na starego miszcza. Sądzisz że więcej
    > najeździłeś ode mnie w życiu?

    Jestem pod wrazeniem! Tzn inaczej - jestem w szoku bo jesli 5% tego co
    napisales jest prawda to gdzies Ty sie taki glupi uchowal?
    Ja Tobie sie nie chwalilem czym i ile jezdze. Ale Ty zaczynasz "na
    klaty", jak dzieciak z podstawowki.

    Zgodnie z rada Ivama - "przywitaj sie z kolegami" (jesli wogole wiesz
    geniuszu o co chodzi)

    I to by bylo na tyle
    Sir Piernik
    Betvelwe

  • 33. Data: 2010-05-26 20:31:02
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Sir Piernik" <d...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:htjue4$lvg$1@news.onet.pl...
    > I to by bylo na tyle
    > Sir Piernik
    > Betvelwe

    Hehe, już nie pozdrawiasz? :-) Mądry jebany starcze... Zabolało? To
    świetnie. Cieszesie:-)

    --
    Grzybol

  • 34. Data: 2010-05-27 01:56:31
    Od: "Sybi" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Kuczu" napisał:
    > Ale zdajesz sobie sprawe ile zachodu wymaga wyjecie tylnego kola w
    > Electrze ? Ja nie umiem go wyjac bez podnosnika ale moze Tobie sie uda :)

    Bez popdnosnika to chyba niewykonalne!;)
    Jak dobrze obliczylem zdemontowalem i zamontowalem to kolo juz 6 razy!
    Wiec juz mniej wiecej zakumalem jak to dziala;))

    Spiesze natomiast doniesc o rozwoju wydarzen;)
    Siedzac nad tym tematem zauwazylem ze do 2003 roku w FLHTI byly montowane
    opony:
    MT90B16 72H z przodu i
    MT90B16 74H z tylu
    czyli ten sam rozmiar z lekko podwyzszona nosnoscia tylu.
    Natomiast od 2004 roku zastosowano nastepujaco:
    MT90B16 72H z przodu i
    MU85B16 77H z tylu.
    Dowiedzialem sie ze z uwagi na bardzo drogie (i twarde jak na nasze warunki)
    opony Dunlop
    motocyklisci stosuja zamienniki np. zamiast
    MT90B16 - Metzeler ME880 w rozm. 130/90B16
    MU85B16 - Metzeler ME880 w rozm. 140/90B16
    Z uwagi na to, że w "moim" egzemplarzu felgi sa identyczne, pomyslalem ze
    moze moto zarejestrowane
    jako 2004 jest ze specyfikacji 2003 i postanowilem zrobic eksperyment,
    wymienilem opone tylna na taka sama jak z przodu (czyli obydwie identyczne)
    po zmontowaniu udalem sie na jazde probna. I Eureka!! Nic nie buja;))
    Najprawdopodniej opona 140 jest juz za szeroka i nie uklada sie dobrze na
    feldze 3,000x16 i zle pracuje.
    Jak doswiadczenie dowiodlo tu jest pies pogrzebany;)))
    I teraz pytanie za 100 punktow! Czy w roczniku 2004 zmieniono tylko rozmiar
    opony czy za tym poszla tez wymiana felgi na wiekszy wymiar?
    --
    Pozdr
    Sybi

    PS. Pomimo duzego doswiadczenia na motocyklach po raz pierwszy w zyciu
    mialem okazje dosiasc HD.
    Kuzwa! Manewrowanie tym na wolnych predkosciach przyprawia o stan
    przedzawalowy, wszystko za wielkie i za szerokie, jakies podlogi
    przeszkadzaja nogom kontrolowac sprzet, przed nosem mialem 100 zegarow i
    rozbudowany sprzet HiFi.jakbym sterowal szafa grajaca a nie motocyklem..;)
    Po lekkim rozpedzeniu sie zrobilo sie nawet fajnie, drzenie takie by nie
    zapomniec czym sie jedzie, muzyczka plumka a pod maneta czuc gotowosc do
    spelniania marzen.
    Wiecie co? Moze w tym faktycznie cos jest?;)

  • 35. Data: 2010-05-27 04:37:23
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    Siemka

    *** "Sybi" Wiecie co? Moze w tym faktycznie cos jest?;)

    No tak dzieci dorosly - pozostale obowiazki tez spelnione czas umierac -
    albo kupic HD
    Sybiaczu - prosze Cie :)

    --
    Tytus
    żółta motorynka

  • 36. Data: 2010-05-27 05:31:03
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-05-27 03:56, Sybi pisze:

    > Najprawdopodniej opona 140 jest juz za szeroka i nie uklada sie dobrze na
    > feldze 3,000x16 i zle pracuje.

    Nie. Firma Harley dopuszcza stosowanie na tej feldze nawet opon 150/70.

    > Jak doswiadczenie dowiodlo tu jest pies pogrzebany;)))

    Czyli albo opona byla zle zalozona albo jednak zle ustawione kolo. Byc
    moze niechcacy zamontowales je w koncu prawidlowo.

    > I teraz pytanie za 100 punktow! Czy w roczniku 2004 zmieniono tylko rozmiar
    > opony czy za tym poszla tez wymiana felgi na wiekszy wymiar?

    Nic nie zmieniono. Nadal jest tam felga 3.00x16.
    BTW. Kumpel ma RoadKinga 2003 (to technicznie to samo co Electra, tyle
    ze bez owiewki) i bezproblemowo jezdzil na tylnej oponie o szerokosci
    140. Teraz zalozylismy MT90 od Avona i absolutnie nic sie w prowadzeniu
    nie zmienilo.

  • 37. Data: 2010-05-27 07:03:02
    Od: "Sybi" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Tytus" napisał:
    > No tak dzieci dorosly - pozostale obowiazki tez spelnione czas umierac -
    > albo kupic HD
    > Sybiaczu - prosze Cie :)

    No dobra.
    Zartowalem;)
    --
    Pozdr
    Sybi

  • 38. Data: 2010-05-27 07:15:54
    Od: "Sybi" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Kuczu" napisał:
    > Nie. Firma Harley dopuszcza stosowanie na tej feldze nawet opon 150/70.

    No dobrze a czy dopuszcza stosowanie na tej feldze Metzelera ME880
    140/90B16?
    W normalnym motocyklu np. na przodzie mamy felge 3,5x17 i zakladamy oponke
    120/70-17.
    A Harley twierdzi, że 150/70 na felge 3,00 tez pasuje; to moze te oponki MU,
    sa specjalnie
    dostosowane do pracy z taka waziutka felunia!
    Problem w tym ze ja nie moge gdybac tylko musze wiedziec. Ta opone 140/90
    zakladalem 4 razy smarujac mydlem jak kanapke i dymajac do 7 bar i caly czas
    bylo zle.
    Jak zalozylem 130./90 od razu bylo dobrze.
    No nic dzisiaj przyjezdza do mnie nowa 140./90 i zobaczymy.

    > Czyli albo opona byla zle zalozona albo jednak zle ustawione kolo. Byc
    > moze niechcacy zamontowales je w koncu prawidlowo.

    Jezeli kolo bylo by zle ustawione to po zalozeniu 130/90 tez bylo by zle
    a tymczasem jest dobrze;)
    Dwie mozliwosci, bledny montaz albo wadliwa opona.

    > 140. Teraz zalozylismy MT90 od Avona i absolutnie nic sie w prowadzeniu
    > nie zmienilo.

    MT90 to odpowiednik szerokosci 130 wiec to niczego nie dowodzi.
    --
    Pozdr
    Sybi

  • 39. Data: 2010-05-27 09:38:54
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-05-27 09:15, Sybi pisze:

    > No dobrze a czy dopuszcza stosowanie na tej feldze Metzelera ME880
    > 140/90B16?

    Sprawdz na stronie Metzelera. Fakt ze ME880 to specyficzne opony i ich
    rozmiary roznia sie znacznie od opon innych producentow.

    > W normalnym motocyklu np. na przodzie mamy felge 3,5x17 i zakladamy oponke
    > 120/70-17.

    ale to jednak nizszy profil, znacznie nizszy. I srednica inna.

    > A Harley twierdzi, ?e 150/70 na felge 3,00 tez pasuje; to moze te oponki MU,
    > sa specjalnie
    > dostosowane do pracy z taka waziutka felunia!

    Nie. Felga 3.00x16 daje rade do rozmiaru 150. 140/90 nie robi problemu.
    Intruder 1400 ma felge 3,50 x 15 i opone 170 wiec w czym szum ?

    > Problem w tym ze ja nie moge gdybac tylko musze wiedziec. Ta opone 140/90
    > zakladalem 4 razy smarujac mydlem jak kanapke i dymajac do 7 bar i caly czas
    > bylo zle.

    Ale w jakim sensie zle ? Elektrownia ma szprychowane czy odlewane kola ?
    Bo problem moze byc zwiazany z typem opony (TT/TL)

    > Jak zalozylem 130./90 od razu bylo dobrze.
    > No nic dzisiaj przyjezdza do mnie nowa 140./90 i zobaczymy.

    j.w.

> [...]
    > Dwie mozliwosci, bledny montaz albo wadliwa opona.

    > MT90 to odpowiednik szerokosci 130 wiec to niczego nie dowodzi.

    wczesniej byla MU90 i tez nie bylo zadnych problemow.

  • 40. Data: 2010-05-27 22:00:19
    Od: "Sybi" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Kuczu" napisał:
    > Nie. Felga 3.00x16 daje rade do rozmiaru 150. 140/90 nie robi problemu.
    > Intruder 1400 ma felge 3,50 x 15 i opone 170 wiec w czym szum ?

    Nie wiem Kuczu! Zastanawiam sie! Jakas przyczyna hujowego zachowania opony
    musi byc!
    Jechalem samochodem za tym motocyklem i rzucalo nim na boki po pol metra!!!
    W tym szum!!

    > Ale w jakim sensie zle ? Elektrownia ma szprychowane czy odlewane kola ?
    > Bo problem moze byc zwiazany z typem opony (TT/TL)

    No w takim sensie zle ze po osiagnieciu 140km/h rzuca motocyklem na boki!!!
    Kola aluminiowe TL a opony ME880 sa uniwersalne TL/TT, wiec chyba nia tu
    problem. .

    Wlasnie skonczylem akcje. Zamontowalem nowa 140/90B16 i moto idzie jak po
    sznurku!
    A teraz to ide spac! Dobranoc;)
    --
    Pozdr