  • Data: 2014-03-04 18:27:07
    Temat: Re: Hantek 6022BE
    Od: John Smith <d...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mi oscyloskop potrzebny jest głównie do tak ambitnych zadań jak:
    >
    > - sprawdzić przebieg napięcia sieciowego (po obniżeniu transformatorem) i
    > ocenić
    > moment załączania triaka w regulatorze fazowym

    DSO zasilany jest z dwóch kabli USB, masa DSO jest masą komputera.

    > - obejrzeć przebiegi z enkodera kwadraturowego (2 przebiegi cyfrowe pewnie
    > do
    > kilkanaście khz)
    > - podejrzeć działanie jakiegoś pwm do max 100kHz

    Obydwa, da się zrobić.

    > Sporadycznie mogę chcieć obejrzeć jakiś szybszy/bardziej skomplikowany
    > przebieg.

    Sondy jak napisałem, fatalne. Ekranowanie do kitu i w przebiegi może
    wchodzić przydźwięk. Do tego przy badaniach na sygnale prostokątnym
    nie daje się wyregulować sond.
    Ja kupiłem jedną a porządną.
    Poza tym oprogramowanie znośne, OIMPNM można też użyć w wersji demo bez
    DSO, uruchom i sprawdź czy jest to co potrzebujesz. Jest FFT, obróbka
    matematyczna.
    Wspólna masa obydwu kanałów.
    Krótki bufor na przebieg, generalnie do prostych prac DSO sprawdza się.
    K.