eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleHamulce Hornet 900Re: Hamulce Hornet 900
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.chmurka.net!.POSTED!not-for-mail
    From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Hamulce Hornet 900
    Date: Fri, 25 Apr 2014 13:24:44 +0000 (UTC)
    Organization: news.chmurka.net
    Lines: 36
    Message-ID: <g...@n...chmurka.net>
    References: <6...@g...com>
    <6...@g...com>
    <6...@g...com>
    <53590d38$0$2366$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <g...@n...chmurka.net>
    <f...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: 127.0.0.1
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Complaints-To: abuse-news.(at).chmurka.net
    NNTP-Posting-Date: Fri, 25 Apr 2014 13:24:44 +0000 (UTC)
    User-Agent: tin/2.2.0-20131224 ("Lochindaal") (UNIX) (Linux/3.2.0-4-686-pae (i686))
    X-Authenticated-User: gof
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:665264
    [ ukryj nagłówki ]

    g...@g...com wrote:

    > Problem jest taki, ze przed wymiana plynu i po jest to samo. Niewiele
    > też dala wymiana klockow. Tarcze oczywiscie odtluszczalem sprayem do
    > czyszczenia tarcz.

    Ja po takim odtłuszczaniu zawsze miałem przez pewien czas słaby hamulec,
    ale wygrzanie (hamując i dodając gazu) zawsze pomagało.

    > Jak dla mnie to problem zmierza w kierunku pompy.

    Czemu?

    Na moje oko jak klamka jest twarda, to znaczy, że klocki są dociśnięte,
    czyli cała ta hydraulika działa dobrze. Jak jest jakiś problem w
    hydraulice, typu za bardzo cofające się tłoczki, czy zapowietrzony układ,
    to klamka jest miękka. Tzn. gdybyś miał taki problem, że hamulec nie
    odpuszcza, to możnaby jeszcze szukać w pompie (tam jest taki otworek do
    wyrównywania ciśnienia w momencie puszczenia klamki), czy w blokujących
    się zaciskach (czyli np. uszczelki, czy porysowane tłoczki), ale jeżeli
    hamulce są za słabe, a klamka jest twarda, to IMO nie ma czego szukać w
    układzie pompa-przewody-płyn-tłoczki-uszczelki, a jedynie przy klockach,
    czy tarczy. Jeżeli oczywiście np. nie zmieniałeś pompy na taką o większej
    średnicy tłoka, bo wtedy mają miejsce inne zjawiska (klamka będzie
    twardsza, czyli ten sam skok tłoka wywoła większy przyrost ciśnienia, ale
    będzie wymagała więcej siły do takiej samej skuteczności hamowania, bo
    stosunek powierzchni tłoka pompy do powierzchni tłoczków w zaciskach
    będzie większy).

    Może masz po prostu złe klocki? Może one muszą się rozgrzać, żeby dobrze
    działać?

    --
    Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
    PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
    http://motogof.tumblr.com/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: