eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyHamowanie silnikiem na sporym nachyleniuRe: Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu
  • Data: 2013-07-12 12:22:52
    Temat: Re: Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Fri, 12 Jul 2013 09:44:24 +0200, RadoslawF

    > Bo na płaskim nie ma takiej potrzeby hamowania silnikiem jak w górach.

    Takiej konkretnej nie -- w sensie ochrony klocków przed nadmiernym
    przegrzaniem -- ale inne korzyści z tego są praktycznie identyczne na
    płaskim jak i na górzystym terenie. Tj. wykorzystanie silnika na wytracenie
    prędkości dzięki czemu oszczędza się klocki a także paliwo. Jak ktoś się
    tego nauczy na płaskim to w chwile moment będzie umiał wykorzystać w
    górach. Tylko o to Budzikowi chodzi i ja się z tym w pełni zgadzam.

    > Kolejna sprawa to kandydat przez te 25 godzin jazd jeszcze za
    > mało opanował radzenie sobie z pojazdem aby uczyć go tak skomplikowanej
    > czynności jak hamowanie silnikiem na biegu na odcinku stu czy
    > mniej metrów. Niech lepiej klasycznie wciśnie sobie sprzęgło i
    > zahamuje tym co zawsze.

    Przecież redukcja biegu (i tego z całą pewnością uczą na kursach, np.
    redukcji jeszcze PRZED podjęciem skrętu) jest łatwiejsza niż start od zera,
    w zwiazku z tym problemem może być tylko utrwalenie tego w głowie kursanta
    -- co proste nie jest gdy kursuje się max 15h po mieście.

    --
    Pozdor Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: