eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyHamowanie silnikiem na sporym nachyleniuRe: Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.fsmpi.rwth-aachen.de!feed
    er1-2.proxad.net!proxad.net!feeder2-2.proxad.net!nx01.iad01.newshosting.com!new
    shosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.ne
    ws.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Sender: Myjk <>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    Organization: MAD
    References: <krjb98$v10$1@usenet.news.interia.pl>
    <7...@g...com>
    <1...@b...poznan.pl> <krjh81$iu7$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@b...poznan.pl> <krkftt$j94$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@m...org> <krlo0d$p9v$1@news.dialog.net.pl>
    <krm62k$qhs$2@node2.news.atman.pl> <1...@b...poznan.pl>
    <krmelr$46d$1@node2.news.atman.pl> <1...@b...poznan.pl>
    <krmnsn$roe$1@node1.news.atman.pl> <1...@b...poznan.pl>
    <kroc4r$uik$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Fri, 12 Jul 2013 12:22:52 +0200
    Message-ID: <1...@m...org>
    Lines: 24
    NNTP-Posting-Host: 83.13.244.132
    X-Trace: 1373625091 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1222 83.13.244.132:51166
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2498102
    [ ukryj nagłówki ]

    Fri, 12 Jul 2013 09:44:24 +0200, RadoslawF

    > Bo na płaskim nie ma takiej potrzeby hamowania silnikiem jak w górach.

    Takiej konkretnej nie -- w sensie ochrony klocków przed nadmiernym
    przegrzaniem -- ale inne korzyści z tego są praktycznie identyczne na
    płaskim jak i na górzystym terenie. Tj. wykorzystanie silnika na wytracenie
    prędkości dzięki czemu oszczędza się klocki a także paliwo. Jak ktoś się
    tego nauczy na płaskim to w chwile moment będzie umiał wykorzystać w
    górach. Tylko o to Budzikowi chodzi i ja się z tym w pełni zgadzam.

    > Kolejna sprawa to kandydat przez te 25 godzin jazd jeszcze za
    > mało opanował radzenie sobie z pojazdem aby uczyć go tak skomplikowanej
    > czynności jak hamowanie silnikiem na biegu na odcinku stu czy
    > mniej metrów. Niech lepiej klasycznie wciśnie sobie sprzęgło i
    > zahamuje tym co zawsze.

    Przecież redukcja biegu (i tego z całą pewnością uczą na kursach, np.
    redukcji jeszcze PRZED podjęciem skrętu) jest łatwiejsza niż start od zera,
    w zwiazku z tym problemem może być tylko utrwalenie tego w głowie kursanta
    -- co proste nie jest gdy kursuje się max 15h po mieście.

    --
    Pozdor Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: