-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.promontel.net.pl!not-fo
r-mail
From: WildS <f...@n...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu
Date: Thu, 11 Jul 2013 20:11:51 +0200 (CEST)
Organization: Falcon
Lines: 47
Message-ID: <s...@m...org>
References: <krjb98$v10$1@usenet.news.interia.pl> <krjg1i$aep$1@node2.news.atman.pl>
<1rjq39z9qvm1k.1ccf9mg0wjmkz$.dlg@40tude.net>
<krjjc1$aep$2@node2.news.atman.pl> <s...@m...org>
<101tgpmra46vl.1ql08ko7kr3ke$.dlg@40tude.net>
Reply-To: WildS f...@n...pl
NNTP-Posting-Host: makigai.org
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: thunar.promontel.net.pl 1373566311 14472 91.193.12.130 (11 Jul 2013 18:11:51
GMT)
X-Complaints-To: a...@p...net.pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 11 Jul 2013 18:11:51 +0000 (UTC)
User-Agent: slrn/pre1.0.0-2 (Linux)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2498020
[ ukryj nagłówki ]On 2013-07-10, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
>> Najpopularniejszy jest hamulec silnikowy - na kolektorze wydechu.
>> Retardery rozne sie stosujeale stosunkowo mało ciężaróek je posiada.
>> Główny problem z nimi to taki, że kosztują pieniądze i ich serwisowanie
>> kosztuje pieniądze więc szefowie oszczędzają. Nie pytajcie dlaczego bo
>> sam nie wiem bo roznica w przebiegach pomiedzy wymianami klockow na
>> aucie z i bez retardera jest rzędu 300 vs 500+kkm. Pewnie ten sam powod,
>> dla ktorego niektorzy biorą auta bez lodowek - tańsze na starcie ;)
> Ale czy jedna wymiana klockow pokrywa koszt retardera ?
> Bo inaczej to on sie przez milion km nie oplaca :-)
>
Podejrzewam, ze mimo wszystko tansze klocki i tarcze.
> Moze byc inna sprawa, ze pewnymi zjazdami zaladowana ciezarowka z
> retarderem zjedzie, a bez retardera nie, bo hamulce spali.
>
> Tylko ze u nas to raczej nie ma takich dlugich i ostrych zjazdow.
> Przynajmniej nie tam gdzie ciezarowki jezdza. Dopiero w Alpach.
>
Ale nasze ciężarówki jeżdżą głównie po zachodnich drogach :). Na
stromych zjazdach po prostu zjeżdza się powoli, na niskich biegach. Z
pełnym ładnkiem i tak trzeba co chwilkę dociskać hamulcem bo się
rozpędza.
Jeździłem autem z retarderem 5-stopniowym, teraz bez i różnica jest
niebo a ziema. Całą francję można przejechać i hamulce zimne.
> J.
>
> P.S. Co w koncu sie okazalo z tym autobusem z Grenoble ?
Już nie pamiętam dokładnie. Jeśli się nie mylę to kierowca nie używał
retardera (w autobusach dużo popularniejsze, może jakieś wymogi - nie
wiem bo nie mam prawka na wożenie ludzi) tylko hamował nogą i spalił
hamulce.
Po grenoble zresztą u nas wprowadzili kwalifikacje wstepna zamiast
poprzednich kursow.
--
WildS
Następne wpisy z tego wątku
- 11.07.13 20:44 __Maciek
- 11.07.13 20:49 RoMan Mandziejewicz
- 11.07.13 21:06 Maciek
- 11.07.13 21:14 Brzezi
- 11.07.13 21:14 Artur Maśląg
- 11.07.13 21:19 __Maciek
- 11.07.13 21:21 Artur Maśląg
- 11.07.13 21:22 Artur Maśląg
- 11.07.13 21:31 Maciek
- 11.07.13 21:42 masti
- 11.07.13 22:03 Maciek
- 12.07.13 00:09 cef
- 12.07.13 00:11 RoMan Mandziejewicz
- 12.07.13 01:00 Budzik
- 12.07.13 01:00 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
Najnowsze wątki
- 2025-01-12 Jak na naszych oczach odradza się cenzura :-)
- 2025-01-11 Koszty prowadzenia firmy za granicą
- 2025-01-11 19 migrantów
- 2025-01-11 300km/h
- 2025-01-11 Kongres USA uchwalił "Prawo babci Pawlakowej" na MTK [Lex Gradma Pawlak]
- 2025-01-11 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-11 Przestępca wyborczy Musk nadciąga nad Tuskistan?
- 2025-01-11 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2025-01-09 Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- 2025-01-10 Coś dusi.
- 2025-01-09 akumulator napięcie 12.0v
- 2025-01-10 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-10 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-10 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2025-01-10 Warszawa => System Architect (Java background) <=