eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyHamowanie silnikiem na sporym nachyleniu › Re: Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.promontel.net.pl!not-fo
    r-mail
    From: WildS <f...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu
    Date: Thu, 11 Jul 2013 20:11:51 +0200 (CEST)
    Organization: Falcon
    Lines: 47
    Message-ID: <s...@m...org>
    References: <krjb98$v10$1@usenet.news.interia.pl> <krjg1i$aep$1@node2.news.atman.pl>
    <1rjq39z9qvm1k.1ccf9mg0wjmkz$.dlg@40tude.net>
    <krjjc1$aep$2@node2.news.atman.pl> <s...@m...org>
    <101tgpmra46vl.1ql08ko7kr3ke$.dlg@40tude.net>
    Reply-To: WildS f...@n...pl
    NNTP-Posting-Host: makigai.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: thunar.promontel.net.pl 1373566311 14472 91.193.12.130 (11 Jul 2013 18:11:51
    GMT)
    X-Complaints-To: a...@p...net.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 11 Jul 2013 18:11:51 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/pre1.0.0-2 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2498020
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2013-07-10, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    >> Najpopularniejszy jest hamulec silnikowy - na kolektorze wydechu.
    >> Retardery rozne sie stosujeale stosunkowo mało ciężaróek je posiada.
    >> Główny problem z nimi to taki, że kosztują pieniądze i ich serwisowanie
    >> kosztuje pieniądze więc szefowie oszczędzają. Nie pytajcie dlaczego bo
    >> sam nie wiem bo roznica w przebiegach pomiedzy wymianami klockow na
    >> aucie z i bez retardera jest rzędu 300 vs 500+kkm. Pewnie ten sam powod,
    >> dla ktorego niektorzy biorą auta bez lodowek - tańsze na starcie ;)
    > Ale czy jedna wymiana klockow pokrywa koszt retardera ?
    > Bo inaczej to on sie przez milion km nie oplaca :-)
    >

    Podejrzewam, ze mimo wszystko tansze klocki i tarcze.


    > Moze byc inna sprawa, ze pewnymi zjazdami zaladowana ciezarowka z
    > retarderem zjedzie, a bez retardera nie, bo hamulce spali.
    >
    > Tylko ze u nas to raczej nie ma takich dlugich i ostrych zjazdow.
    > Przynajmniej nie tam gdzie ciezarowki jezdza. Dopiero w Alpach.
    >
    Ale nasze ciężarówki jeżdżą głównie po zachodnich drogach :). Na
    stromych zjazdach po prostu zjeżdza się powoli, na niskich biegach. Z
    pełnym ładnkiem i tak trzeba co chwilkę dociskać hamulcem bo się
    rozpędza.

    Jeździłem autem z retarderem 5-stopniowym, teraz bez i różnica jest
    niebo a ziema. Całą francję można przejechać i hamulce zimne.


    > J.
    >
    > P.S. Co w koncu sie okazalo z tym autobusem z Grenoble ?

    Już nie pamiętam dokładnie. Jeśli się nie mylę to kierowca nie używał
    retardera (w autobusach dużo popularniejsze, może jakieś wymogi - nie
    wiem bo nie mam prawka na wożenie ludzi) tylko hamował nogą i spalił
    hamulce.

    Po grenoble zresztą u nas wprowadzili kwalifikacje wstepna zamiast
    poprzednich kursow.



    --
    WildS

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: