eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyHamowanie silnikiem na sporym nachyleniuRe: Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!takemy.news.telefonica.de!telefoni
    ca.de!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed1.news.xs4all.nl!xs4all!news2.euro.net!209.197
    .12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.
    pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.p
    l.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <krjb98$v10$1@usenet.news.interia.pl> <krjg1i$aep$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Thu, 11 Jul 2013 17:57:48 +0200
    Message-ID: <1k27fwozs0tor$.1drmizlt6pl63$.dlg@40tude.net>
    Lines: 36
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.20.14.204
    X-Trace: 1373558270 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 1456 83.20.14.204:65122
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2498000
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Wed, 10 Jul 2013 11:20:18 +0000 (UTC), AZ napisał(a):

    > On 2013-07-10, Ryszard G. <r...@i...eu> wrote:
    >> Witam grupowiczów :)
    >>
    >> usłyszałem opinię sprzedawcy w salonie samochodowym, że jak zależy na
    >> hamowaniu silnikiem
    >> w terenie górzystym, to tylko solnik wysokoprężny będzie do takiej jazdy
    >> najlepszy
    >> bo "ma wyższy stopień sprężania".
    >> Zdarzyło mi się jechać dłuższy odcinek stromego zjazdu i niestety jazda na
    >> drugim biegu nie zapewniała
    >> odpowiedniego hamowania, więc wspomagałem hamulcem nożnym od czasu do czasu
    >> a nawet
    >> miejscami na jedynce jechałem - ale to nie jazda. Silnik niewielki 1,25 l
    >> ale pod górę dawał radę :).
    >> Myślę, że większy silnik lepiej by hamował, ale przy większym aucie to nie
    >> wiem czy wystarczająco:
    >> przymierzam się do Orlando z silnikiem benzynowym 1,8
    >> - czy może ktoś potwierdzić hamowanie tym silnikiem na sporych spadkach
    >> terenu?
    >>
    > Zawsze silnik wysokoprezny bedzie lepiej hamowal raz, ze juz wspomniany
    > stopien sprezania jest wiekszy a dwa nie ma przepustnicy wiec to tak jakbys
    > hamowal benzynowym z pedalem w podlodze ale bez wtrysku paliwa.

    Ale różnica w benzyniaku między hamowaniem z otwartą a zamkniętą
    przepustnicą jest niezbyt duża - głównie to zmienia się odgłos.

    Bo jednak z tego sprężania to ile ten silnik wyhamuje?
    To co wziął w suwie sprężania, to odda w suwie pracy, jedynie straty
    cieplne (a silnik przecież cały gorący).

    Przewaga benzyniaka może tu być taka że takim można hamować ze stałą
    prędkością obrotową powyżej 6000rpm gdzie silnik stawia duży opór, diesel
    przy 4500rpm nie stawia czasem mniejszego?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: