-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!takemy.news.telefonica.de!telefoni
ca.de!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed1.news.xs4all.nl!xs4all!news2.euro.net!209.197
.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.
pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.p
l.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <krjb98$v10$1@usenet.news.interia.pl> <krjg1i$aep$1@node2.news.atman.pl>
Date: Thu, 11 Jul 2013 17:57:48 +0200
Message-ID: <1k27fwozs0tor$.1drmizlt6pl63$.dlg@40tude.net>
Lines: 36
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.20.14.204
X-Trace: 1373558270 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 1456 83.20.14.204:65122
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2498000
[ ukryj nagłówki ]Dnia Wed, 10 Jul 2013 11:20:18 +0000 (UTC), AZ napisał(a):
> On 2013-07-10, Ryszard G. <r...@i...eu> wrote:
>> Witam grupowiczów :)
>>
>> usłyszałem opinię sprzedawcy w salonie samochodowym, że jak zależy na
>> hamowaniu silnikiem
>> w terenie górzystym, to tylko solnik wysokoprężny będzie do takiej jazdy
>> najlepszy
>> bo "ma wyższy stopień sprężania".
>> Zdarzyło mi się jechać dłuższy odcinek stromego zjazdu i niestety jazda na
>> drugim biegu nie zapewniała
>> odpowiedniego hamowania, więc wspomagałem hamulcem nożnym od czasu do czasu
>> a nawet
>> miejscami na jedynce jechałem - ale to nie jazda. Silnik niewielki 1,25 l
>> ale pod górę dawał radę :).
>> Myślę, że większy silnik lepiej by hamował, ale przy większym aucie to nie
>> wiem czy wystarczająco:
>> przymierzam się do Orlando z silnikiem benzynowym 1,8
>> - czy może ktoś potwierdzić hamowanie tym silnikiem na sporych spadkach
>> terenu?
>>
> Zawsze silnik wysokoprezny bedzie lepiej hamowal raz, ze juz wspomniany
> stopien sprezania jest wiekszy a dwa nie ma przepustnicy wiec to tak jakbys
> hamowal benzynowym z pedalem w podlodze ale bez wtrysku paliwa.
Ale różnica w benzyniaku między hamowaniem z otwartą a zamkniętą
przepustnicą jest niezbyt duża - głównie to zmienia się odgłos.
Bo jednak z tego sprężania to ile ten silnik wyhamuje?
To co wziął w suwie sprężania, to odda w suwie pracy, jedynie straty
cieplne (a silnik przecież cały gorący).
Przewaga benzyniaka może tu być taka że takim można hamować ze stałą
prędkością obrotową powyżej 6000rpm gdzie silnik stawia duży opór, diesel
przy 4500rpm nie stawia czasem mniejszego?
Następne wpisy z tego wątku
- 11.07.13 18:40 Tomasz Gorbaczuk
- 11.07.13 18:52 RadoslawF
- 11.07.13 20:11 WildS
- 11.07.13 20:44 __Maciek
- 11.07.13 20:49 RoMan Mandziejewicz
- 11.07.13 21:06 Maciek
- 11.07.13 21:14 Brzezi
- 11.07.13 21:14 Artur Maśląg
- 11.07.13 21:19 __Maciek
- 11.07.13 21:21 Artur Maśląg
- 11.07.13 21:22 Artur Maśląg
- 11.07.13 21:31 Maciek
- 11.07.13 21:42 masti
- 11.07.13 22:03 Maciek
- 12.07.13 00:09 cef
Najnowsze wątki z tej grupy
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
Najnowsze wątki
- 2025-01-08 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-08 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-08 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-08 Podłączenie DMA 8257 do 8085
- 2025-01-08 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-08 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-08 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-08 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-08 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2025-01-08 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-08 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-08 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=