-
Data: 2013-07-11 17:57:48
Temat: Re: Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Wed, 10 Jul 2013 11:20:18 +0000 (UTC), AZ napisał(a):
> On 2013-07-10, Ryszard G. <r...@i...eu> wrote:
>> Witam grupowiczów :)
>>
>> usłyszałem opinię sprzedawcy w salonie samochodowym, że jak zależy na
>> hamowaniu silnikiem
>> w terenie górzystym, to tylko solnik wysokoprężny będzie do takiej jazdy
>> najlepszy
>> bo "ma wyższy stopień sprężania".
>> Zdarzyło mi się jechać dłuższy odcinek stromego zjazdu i niestety jazda na
>> drugim biegu nie zapewniała
>> odpowiedniego hamowania, więc wspomagałem hamulcem nożnym od czasu do czasu
>> a nawet
>> miejscami na jedynce jechałem - ale to nie jazda. Silnik niewielki 1,25 l
>> ale pod górę dawał radę :).
>> Myślę, że większy silnik lepiej by hamował, ale przy większym aucie to nie
>> wiem czy wystarczająco:
>> przymierzam się do Orlando z silnikiem benzynowym 1,8
>> - czy może ktoś potwierdzić hamowanie tym silnikiem na sporych spadkach
>> terenu?
>>
> Zawsze silnik wysokoprezny bedzie lepiej hamowal raz, ze juz wspomniany
> stopien sprezania jest wiekszy a dwa nie ma przepustnicy wiec to tak jakbys
> hamowal benzynowym z pedalem w podlodze ale bez wtrysku paliwa.
Ale różnica w benzyniaku między hamowaniem z otwartą a zamkniętą
przepustnicą jest niezbyt duża - głównie to zmienia się odgłos.
Bo jednak z tego sprężania to ile ten silnik wyhamuje?
To co wziął w suwie sprężania, to odda w suwie pracy, jedynie straty
cieplne (a silnik przecież cały gorący).
Przewaga benzyniaka może tu być taka że takim można hamować ze stałą
prędkością obrotową powyżej 6000rpm gdzie silnik stawia duży opór, diesel
przy 4500rpm nie stawia czasem mniejszego?
Następne wpisy z tego wątku
- 11.07.13 18:40 Tomasz Gorbaczuk
- 11.07.13 18:52 RadoslawF
- 11.07.13 20:11 WildS
- 11.07.13 20:44 __Maciek
- 11.07.13 20:49 RoMan Mandziejewicz
- 11.07.13 21:06 Maciek
- 11.07.13 21:14 Brzezi
- 11.07.13 21:14 Artur Maśląg
- 11.07.13 21:19 __Maciek
- 11.07.13 21:21 Artur Maśląg
- 11.07.13 21:22 Artur Maśląg
- 11.07.13 21:31 Maciek
- 11.07.13 21:42 masti
- 11.07.13 22:03 Maciek
- 12.07.13 00:09 cef
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dzień bez ICE
- Spalinówki płoną doszczętnie
- Pojemność akumulatora
- Elektryk8i dalej płoną.
- Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- Znieczulica w narodzie
- Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual
- Advanced SystemCare Pro 17.5.0.255: Complete Performance and Health Optimization
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
Najnowsze wątki
- 2024-07-17 Lublin => Full Stack Java Developer <=
- 2024-07-17 Lublin => Java Full Stack Developer (+Angular) <=
- 2024-07-17 Turek => IT Project Manager (experience with C#) <=
- 2024-07-17 Warszawa => Mobile React Native Developer <=
- 2024-07-05 eSIM na czym polega
- 2024-07-15 Roaming poza unią
- 2024-07-16 Jak tanio dzwonic do Wielkiej Brytani?
- 2024-07-16 Dzień bez ICE
- 2024-07-15 Spalinówki płoną doszczętnie
- 2024-07-15 Pojemność akumulatora
- 2024-07-15 Elektryk8i dalej płoną.
- 2024-07-15 Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- 2024-07-14 [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- 2024-07-14 Znieczulica w narodzie
- 2024-07-13 Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual