  • Data: 2013-07-11 17:57:48
    Temat: Re: Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 10 Jul 2013 11:20:18 +0000 (UTC), AZ napisał(a):

    > Zawsze silnik wysokoprezny bedzie lepiej hamowal raz, ze juz wspomniany
    > stopien sprezania jest wiekszy a dwa nie ma przepustnicy wiec to tak jakbys
    > hamowal benzynowym z pedalem w podlodze ale bez wtrysku paliwa.

    Ale różnica w benzyniaku między hamowaniem z otwartą a zamkniętą
    przepustnicą jest niezbyt duża - głównie to zmienia się odgłos.

    Bo jednak z tego sprężania to ile ten silnik wyhamuje?
    To co wziął w suwie sprężania, to odda w suwie pracy, jedynie straty
    cieplne (a silnik przecież cały gorący).

    Przewaga benzyniaka może tu być taka że takim można hamować ze stałą
    prędkością obrotową powyżej 6000rpm gdzie silnik stawia duży opór, diesel
    przy 4500rpm nie stawia czasem mniejszego?