eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyHamowanie silnikiem na sporym nachyleniu › Re: Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.dialog.net.pl!not-for-mail
    From: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu
    Date: Thu, 11 Jul 2013 09:48:16 +0200
    Organization: Dialog Net
    Lines: 45
    Message-ID: <krlo0d$p9v$1@news.dialog.net.pl>
    References: <krjb98$v10$1@usenet.news.interia.pl>
    <7...@g...com>
    <1...@b...poznan.pl> <krjh81$iu7$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@b...poznan.pl> <krkftt$j94$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@m...org>
    NNTP-Posting-Host: dynamic-78-8-131-35.ssp.dialog.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.dialog.net.pl 1373528909 25919 78.8.131.35 (11 Jul 2013 07:48:29 GMT)
    X-Complaints-To: a...@d...net.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 11 Jul 2013 07:48:29 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/20130620
    Thunderbird/17.0.7
    In-Reply-To: <1...@m...org>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2497936
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-07-11 09:36, Myjk pisze:
    > Wed, 10 Jul 2013 22:24:28 +0200, spider
    >
    >> Bo ludzi tego nie uczą na kursach :)
    >
    > Uczą, poza tym ludzie głowy sami nie mają? :P
    >
    > Znam człowieka, przedstawiciela handlowego, który robi rocznie 4x tyle km
    > co ja. Dwa lata temu pojechaliśmy wspólnie na narty do Francji. Jakież było
    > moje zdziwienie gdy koleś zjeżdżając z górki na serpentynach wyrzucił na
    > luz i jechał na hamulcu.
    >
    > Pierwsze moje pytanie -- benzyny ci nie szkoda? Drugie pytanie -- chcesz
    > skończyć jak pielgrzymi w Grenoble? Co ciekawe to właśnie do Grenoble
    > zjeżdżaliśmy po zakupy. ;)
    >
    > Odpowiedź: Yy... ale dlaczego?
    >
    > Obok siedział jego _młodszy_ brat i na to rzeknie: "Masz jechać na biegu
    > cały czas, bo wtedy silnik nic nie pali -- do tego jeszcze hamujesz
    > silnikiem nie zużywając tak dużo, a przede wszystkim, nie grzejąc klocków
    > -- hamulcami tylko zwalniasz na ostrzejszych zakrętach! Ja pierd*****le,
    > kto cię uczył jeździć?" :D
    >
    > Na co kierowca bombowca: "Ale przecież będzie silnik strasznie wyć i
    > podobno skrzynia się psuje od takiej jazdy!" Nadmienię, że to wycie w
    > przypadku TFSI to się u niego zaczynało już przy 3 tys. obrotów. :/
    >
    > Jak widać nie tylko sprzęgło ale i skrzynia są zagrożone przy jeździe z
    > górki na biegu. Do tego silniki wyjom (może z buló?)!
    >
    > W zeszłym roku poejchaliśmy do Austrii. Ten sam kierowca, to samo auto
    > (Octavia 1.8 TFSI), pod górkę 1,5 tys. (bo inaczej silnik wyje), z górki
    > praktycznie cały czas na heblach (ale tym razem już na biegu, więc nauka
    > nie poszła w las). :P
    >

    Nic tylko jechać za nim na zjazdach. Bo przed nim to dość niebezpieczne.
    Na podjazdach lepiej też być z tyłu, tylko ze sporym odstępem.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
    P307 2.0HDi/90
    "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: