-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
sfeed.neostrada.pl!nemesis.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.ne
ostrada.pl!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Hamowanie- po?lizg
Date: Sat, 18 Jul 2009 14:34:10 +0200
Organization: TP - http://www.tp.pl/
Lines: 30
Message-ID: <h3sg2l$f2i$1@nemesis.news.neostrada.pl>
References: <h3rtc3$r2m$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<h3rvdf$okg$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<u...@4...com>
NNTP-Posting-Host: avz60.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1247921045 15442 83.27.59.60 (18 Jul 2009 12:44:05
GMT)
X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 18 Jul 2009 12:44:05 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.22 (Windows/20090605)
In-Reply-To: <u...@4...com>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:24740
[ ukryj nagłówki ]J.F. pisze:
> On Sat, 18 Jul 2009 09:49:50 +0200, Tomasz Pyra wrote:
>> Co do samego tarcia, to wiele zależy od nawierzchni.
>> Na suchym, przyczepnym asfalcie/betonie lepsza jest przyczepność
>> dynamiczna (widać jak startują ścigający się na 1/4 mili)
>
> A nie ma tak jakis innych numerow ?
> Oni tam maja ponad 3g ..
W top-fuel to może i cuda się dzieją, bo tam im się nawet średnica koła
powiększa przy ruszaniu ;)
Ale są też wyścigi samochodów bardziej zbliżonych do seryjnych i tam też
strzelają ze sprzęgła przy wysokich obrotach, nawet mając nadmiar mocy.
>> A jak w samochodzie ma się ABS to żeby najszybciej się zatrzymać trzeba
>> cisnąć pedał hamulca z całej siły i dzięki temu każdy kto pierwszy raz w
>> życiu siedzi w samochodzie jest w stanie zatrzymać go z porównywalną
>> skutecznością co sportowi kierowcy używający wymyślnych technik.
>
> Dosc istotne ze dzieki temu elektronika moze w kazdym kole ustawic
> odpowiednia sile. Jak sie za slabo wcisnie, to jedno kolo moze byc na
> granicy, ale reszta ciagle ponizej.
ABS zyskuje też tym, że można bez strachu depnąć od razu z całej siły i
dzięki temu szybciej zaczyna się skuteczne hamowanie.
Tylko z kolei jak jacyś magicy policzyli, 80% kierowców czując działanie
ABS odpuszcza hamulec i hamują delikatnie (jedni błędnie twierdzą że
samochód wtedy lepiej hamuje, a inni po prostu boją się drżącego pedału
i sądzą że to awaria hamulców).
Następne wpisy z tego wątku
- 19.07.09 21:58 zbigi
- 19.07.09 22:52 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- pokolenie Z
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo