  • 261. Data: 2023-12-14 01:18:06
    Temat: Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 14.12.2023 o 00:55, titanus pisze:
    [...]
    > Uściślijmy:
    >
    > Źródła to kod źródłowy oprogramowania - jako takiego - pisanego (w
    > zależności od platformy) np w jakimkolwiek kodzie tzw wysokiego poziomu
    > (C++/C#, TP, JAVA Python itp) gdzie mamy wgląd w to co programista "miał
    > na myśli". Można do tego dodać jeszcze kod niskopoziomowy np Assembler
    > gdzie również można podejrzeć zestaw funkcji i na tej podstawie
    > "spojrzeć śmierci w twarz" :D - czyli spróbować zrozumieć jak program ma
    > działać.

    OK, może nie zrozumiałem wcześniej "źródło" zakładając brak ingerencji w
    binarkę czy gotowca w postaci zainstalowanego systemu.

    Ale dla mnie, jest to podstawą w bezpieczeństwie. Doskonale rozumiem
    grzebanie w źródle ale jeśli mamy do czynienia z globalnym systemem,
    który może być atakowany na podstawie czytania źródła, i szukania
    procedur adaptacyjnych na swoje/różne potrzeby, to dla mnie, jest to
    raczej niebezpieczne a nawet nie wskazane, w sensie udostępniania
    publicznego. Są przecież udostępniania niepubliczne "źródła" i są też
    stosowne umowy.

    > Widać różnicę ?

    Widać ale jak dla mnie, udostępnianie publiczne generuje opcje również
    niewłaściwe/niebezpieczne. To chyba logiczne?

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 262. Data: 2023-12-14 08:17:43
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Widać ale jak dla mnie, udostępnianie publiczne generuje opcje również
    > niewłaściwe/niebezpieczne. To chyba logiczne?
    Zgoda, tylko nikt nie pisze o publicznym dostępie, masz kod sterownika i
    w razie W możesz go poprawić (oczywiście po gwarancji) ale nie wolno ci
    go nigdzie udostępniać. Wiele maszyn które widziałem szczególnie
    starszych ma kod PLC dostępny, można go sobie zgrać i trzymać w
    bezpiecznym miejscu w razie W.

    --
    Janusz

  • 263. Data: 2023-12-14 11:09:08
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    > Widać ale jak dla mnie, udostępnianie publiczne generuje opcje również
    > niewłaściwe/niebezpieczne. To chyba logiczne?

    W niszowych przypadkach być może tak (mało dodatkowych oczu chcących
    poprawić a tylko chcące złamać) ale generalnie security by obscurity to
    nie jest najlepsza metoda.

    --
    SW3

  • 264. Data: 2023-12-14 14:50:52
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2023-12-14 o 01:18, LordBluzg(R)?? pisze:

> [...]
    > procedur adaptacyjnych na swoje/różne potrzeby, to dla mnie, jest to
    > raczej niebezpieczne a nawet nie wskazane, w sensie udostępniania

    Tak myślał Philips utajniając algorytmy zastosowane w mifare Classic.
    W książce Ferguson, Schneier "Kryptografia w praktyce" autorzy w 2002
    roku napisali, że oni uważają, że mifare Classic będzie złamane i piszą
    to tylko na podstawie tej informacji, że algorytmy są tajne bo historia
    kryptografii cywilnej nie zna ani jednego przypadku tajnych, dobrych
    algorytmów.

    Jak coś jest publicznie dostępne to jest dobre na tej zasadzie, że jest
    masa ludzi, którzy dla samej satysfakcji znalezienia błędu będą go
    szukać i zgłoszą autorom, a ci to poprawią.
    P.G.

  • 265. Data: 2023-12-14 15:01:18
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> napisał(a):
    > Ke? Przecież Microsoft udostępnia od lat. Ba, nawet za darmo.

    Pytanie jest o źródła w sensie kodu źródłowego. A nie źródła w sensie
    miejsca, skąd można pobrać system.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 266. Data: 2023-12-14 15:04:25
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Janusz <j...@o...pl> napisał(a):
    > Twierdzi że źródła, nie bardzo chce mi się wierzyć.

    Bo nie są dostępne dla każdego, więc z punktu widzenia przeciętnej osoby nie
    są dostępne wcale. Źródła Windows są udostępniane rządom i dużym firmom,
    czasem osobom indywidualnym. Sam też miałem dostęp do źródeł Windows.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 267. Data: 2023-12-14 15:06:55
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

> [...]
    > Przecież tego nikt nie udostępni za free, skoro prowadzi sprzedaż. Tyczy
    > się to nie tylko Windows ale większości oprogramowania w ogóle. To jest

    Udostępnia, ale takim podmiotom, które nie są konkurencyjne. Poza tym
    udostępnienie nie musi się wcale odbywać przez wystawienie źródeł do
    pobrania.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 268. Data: 2023-12-14 16:12:16
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 14.12.2023 o 14:50, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > masa ludzi, którzy dla samej satysfakcji znalezienia błędu będą go
    > szukać i zgłoszą autorom, a ci to poprawią.

    Ci by poprawili?

  • 269. Data: 2023-12-14 16:19:34
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2023-12-14 o 16:12, io pisze:

    > Ci by poprawili?

    Znaczy Philips?
    No teraz karty mifare (Plus, Desfire) są oparte na jawnych algorytmach
    kryptograficznych.
    Jakby Classic było jawne i zaraz by ktoś im wskazał na błędy to chyba by
    poprawili.
    P.G.

  • 270. Data: 2023-12-14 17:43:37
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 14.12.2023 o 16:19, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > kryptograficznych.
    > Jakby Classic było jawne i zaraz by ktoś im wskazał na błędy to chyba by

    Newag