    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Hadrowanie za pomocą C 450 D.
    Date: Sun, 6 Sep 2009 15:53:23 +0200

    "Janko Muzykant" h80499$46f$...@n...wp.pl

    > Tak miszczu... pasmo telefoniczne to 3,5 oktawy, a i tak jesteśmy w stanie
    zidentyfikować każdy z 88 dźwięków (ponad 7 oktaw)
    > dzięki harmonicznym.

    Miałem Ci nie wchodzić w drogę, ale nie w sprawach muzyki. ;)
    Fortepian ma wyższe harmoniczne a telefon coś odwrotnego, to
    znaczy puste miejsca podobne chyba do odwrotnych blików. Na
    dodatek dochodzą jeszcze jakieś udziwnienia zależne od czasu ;)
    budowy linii i technologii. Inne są analogowe, a inne cyfrowe
    telefony, z tym że te pierwsze teraz (od co najmniej 20 lat)
    i tak są częściowo cyfrowe. ;)

    Innymi słowy porównanie do telefonii jest nietrafione.

    how/5352436011307574050

    > No właśnie, jak się nie opanuje narzędzi to do tak prostego zabiegu potrzeba
    pseudohdr.

    A co, jeśli nie ten pseudoHDR?

    > To jest jedna szkoła, łomografia rzekłbym, ja propaguję inną - najpierw myśl.

    IMO to chodzenie po omacku, na dodatek bez czucia w rękach. ;)
    Eksperymenty są dobre, o ile nie są jedynie zachwycającym dziełem,
    lecz ukierunkowanym poszukiwaniem.

    Trochę ;) teorii zawsze się przyda. :)

    -=-

    Więc jak -- ma sens czy nie ma? Czy także bez HaDRowania można to samo
    uzyskać poprzez obróbkę jednej tylko RAWki. W zasadzie to należy chyba
    inaczej zapytać -- czy w trakcie zmiany RAWki na TIIFkę coś nam umyka?
    Czy warto zmienić jedną RAWkę na kilka TIFFek przed obróbką w pshopie?

    I jeszcze jedno -- czy warto w pshopie obrabiać TIFFkę zrobioną
    w oprogramowaniu puszkowym, czy od razu obrabiać w pshopie RAWkę
    braną prosto z puszki.

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'