eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaHaDeeRyRe: HaDeeRy
  • Data: 2010-09-13 13:21:23
    Temat: Re: HaDeeRy
    Od: limies <l...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Sep 13, 12:43 pm, Grzegorz Krukowski <r...@o...pl> wrote:
    > On Thu, 9 Sep 2010 07:42:51 -0700 (PDT), limies
    >
    > <l...@g...com> wrote:
    >
    > Dobrze, dobrze. Przeczytałem sobie dalsze Twoje wypowiedzi, gdzie
    > skupiasz się na technikaliach zapisu ,,surowego HDRa'' (czyli zapis
    > pseudozmiennoprzecinkowy ze wspólnym wykładnikiem) ale ciągle ślizgasz
    > się po powierzchni o wiele ważniejszego problemu - jak tego HDRa
    > zaprezentować. Bo to nie problem jest stworzyć dowolny format obrazu
    > który będzie mógł zachować o wiele większy zakres dynamiczny (czemu
    > nie trójka liczb zmiennoprzecinkowych podwójnej precyzji). To że nie
    > jest on powszechnie stosowany wynika bowiem z ograniczeń metod
    > prezentacji - dla monitorów, drukarek i tym podobnych zabawek te 16
    > bitów jest już nadto, a zyskujemy tę miłą cechę że obliczenia
    > pozostają ,,identyczne''. Problemem jest prezentacja tego na
    > urządzeniu o mniejszej dynamice. Bo co można zrobić - wyciąć
    > interesujący nas fragment dynamiki, skompresować go jakąś krzywą,
    > przemapować mu tony, wyświetlać go w sposób dynamiczny. Plik HDR, jako
    > taki, jest jeszcze jednym RAWem, tylko na nieco wyższym poziomie -
    > dający możliwości ale i tak nikt go nie ogląda bez obróbki.
    > --
    > Kiedyś publikacja zdjęć w internecie wymagała odwagi...
    > dziś wystarczy aparat cyfrowy ;) (c)Billy the Fish

    zanim sie taki plik zmapuje mozna go poddac obróbce i to bezstratnej,
    czasem bardzo skomplikowanej i nalezy to robic w formacie hdr, a nie
    po zmapowaniu. Potrafi to np. Shake f-my Apple (składnik Final Cut
    Studio - kombajn do produkcji filmowej), Afer Effects. Tanie edytory
    to Artizen HDR, CinePaint, droższe , Photogenics, Photoshop - niestety
    wszystkie one maja ograniczone pole działania

    Na samym koncu stosujemy tzw operatory mapowania:
    -lokalne
    - globalne

    operatory globalne dokonują konwersji całego obrazu, lokalne poddaja
    swojemu działaniu pewne czesci obrazu
    Generalnie operatory lokalne nasladuja algorytmy ludzkiego widzenia.
    Operatory te generuja tzw maske tła stosując dzieki niej
    przekształcenia do wybranego fragmentu obrazu.
    Operatorów może byc skolko godno, kazdy z twórcow moze moiec swoje
    własne bardziej lub mniej sprawdzajace sie w praktyce

    To od ich uzycia zalezy czy z hdra (PRAWDZIWEGO!) za pomoca mapowania
    tonów uzyskamy wynik realistycny, czy impresjonistyczny.
    Jednym podoba sie realizm innym tworzenie artystycznych ilustracji,
    gdzie szczegóły powyciagane sa az do bulu. Jest to kwestia co chcemy
    osiagnąć przekazac, jak chcemy odziaływac na widza polecam strone
    hdrlabs

    http://www.hdrlabs.com/gallery/realhdr/

    od "wizualizacji" jest mapowanie tonów.
    Co do formatów, jesesmy zmuszeni na kompromis pomiedzy dokladnoscia
    danych, objetoscia jaka zajmuja i mozliwosciami obliczeniowymi. W
    latach 80-tych potrzebne byly super komputery by poradzic sobie z hdr-
    ami w formacie (32bit/kanal)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: