eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmHTC Wizard - wideo test zgrabnego Czarodzieja za 200-300złRe: HTC Wizard - wideo test zgrabnego Czarodzieja za 200-300zł
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: HTC Wizard - wideo test zgrabnego Czarodzieja za 200-300zł
    Date: Tue, 22 Sep 2009 08:12:09 +0200

    Jan Strybyszewski pisze:

    > Jesli oficjalny to wszystko jasne, wszystko co oficjalnie miala WM5
    > musialo obslugiwac zapis danych uzytkownika do ROM.

    Bardzo często urządzenie nie miało update'u do nowej wersji chociaż jej
    zainstalowanie jest możliwe. Tutaj zwykle zaczynali działać niezależni
    "kucharze" ze swoimi ROMami.

    > Co do BA to musialbym sprawdzic ale poprzednik BA czyli Hiomalaya
    > napewno robi Hardreset i BA podejrzewam tez (pamietaj ze obie maja druga
    > baterie podtrzymujaca RAM)

    O Himalayi faktycznie słyszałem, że coś tam się traciło. Nie jestem
    jednak pewien czy był to cały system... Znajomy używał BA z WM6.1 i
    AFAIR problemu z HR ni było. Drugą baterię podtrzymującą RAM ma
    praktycznie KAŻDE urządzenie sprzedawane pierwotnie z WM2003 - wtedy
    była ona niezbędna. Po update do WM5/6/6.1 już tak konieczna nie jest -
    np. w moim hx4700 jej rola ogranicza się do podtrzymywania zegarka. ;)

    > Zapisywalny ROM to MA KAZDE URZADZENIE nawet ipaq 3630, chodzi raczej o
    > brak mozliwosci zapisania z poziomu uzytkownika, oczywiscie Wm5 wymagal
    > 64MB ROM zeby na nim pojsc

    Wiem, wiem. Chodziło mi o coś innego. Na starych iPAQ można było
    spokojnie zmieniać stare systemy zarządzające pamięcią wedle starego
    sposobu. Problem pojawiał się w przypadku wm5.
    Pamiętam, jak ze znajomym robiliśmy nieoficjalny update w jego BA. Tam
    już była wartość graniczna i aby flashowanie się udało należało zrobić
    mały "myk" ograniczając rozmiar ExtMemory (ta pamięć nieulotna gdzie
    przechowywane są komponenty instalowane po pierwszym uruchomieniu
    systemu) do około 100kB a jej zawartość przenosząc na kartę pamięci.
    Dopiero tak powiększony flash można było wykorzystać na system.
    Na niektórych urządzeniach zwyczajnie się nie da tego wycisnąć.

    Pewnym "wytrychem" okazała się dziwna hybryda na Magiciana, ale do końca
    nikt nie jest pewien jak powstała. Zaraz po opublikowaniu tego romu
    spekulowano, że na dniach powstaną kolejne dla starych urządzeń. Jak
    dotąd nic takiego nie nastąpiło. ;)
    Autor prawdopodobnie miał dostęp do źródeł WM (Pracownik Microsoftu?
    Podwykonawca?) i nie mógł dłużej przeginać. ;)

    > Czasami jest inaczej Apline no do dzis nie ma WM6 chodz ma 128MB ROM
    > podobnie przez lata nei mial Magician a tu .... niespodzianka roku
    > 2009r. udalo sie mu wciepac WM6.5 nawet

    Magician to trochę inna sprawa - to nie jest typowy WM6...

    > Wspomniany ipaq miał 32MB pamięci flash ROM, a wiec pozwalal na
    > zapisaywanie danych uzytkownikowi w 2MB wolnej przestrzeni :)
    > tyle ze aplikacje instalowal na RAM dysku ktory oczywiscie po padzie
    > baterii znikal.

    Tak. Chodzi o to, że nieprawdą jest jakoby każde urządzenie wypuszczone
    z wm2003 nawet po update do wm5/6/6.1/6.5 nadal zachowywało się w ten
    sam sposób i przeżywało HR po rozładowaniu baterii. :)
    Jedynym objawem jaki zaobserwowałem jest to, że istotnie takiego PDA nie
    można wyłączyć przez przytrzymanie klawisza Power. To domena tych
    projektowanych z myślą o WM5. ;)