  • 11. Data: 2009-09-03 18:38:23
    Temat: Re: HTC S740 - Czy ktoś używa, warto?
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Waldek Godel pisze:

    > Wyjaśnij proszę, jak coś wypuszczone w 2002 roku może doganiać coś
    > wypuszczone w 2009 roku? Tak jakoś prosto, zebym zrozumiał.

    Po co sie ograniczasz WIndows Mobile nie zmienil sie od Pocket PC z
    2000r. Fajne muzeum

  • 12. Data: 2009-09-03 21:56:56
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    Waldek Godel wrote:
    > Wyjaśnij proszę, jak coś wypuszczone w 2002 roku może doganiać coś
    > wypuszczone w 2009 roku? Tak jakoś prosto, zebym zrozumiał.

    No właśnie nie wiem - zupełnie nie eksluzywne ani rzadkie coś, jak Push
    Mail w żadnej normalnej formie nie ma ciągle w Windows. A w Nokii jest -
    lewą noga za prawe ucho, ale z każdą nową nokią jest. A Windows wymaga
    użycia serwera Exchange lub zewnętrznego oprogramowania.
    Nokia potrafi wyświetlać informacje na ekranie uśpionego systemu - chyba
    jako jedyna z pełnym systemem operacyjnym (ja sobie wyświetlam godzinę,
    datę i pogodę). Do tego całkiem udana opcja podglądu czasu -
    przytrzymujesz środkwoy przycisk i masz na chwilkę podświetloną godzinę i
    datę. Ultra wygodne.
    Inne przykłady: przypisane dwóch funkcji pod klawisz (naciśnięcie lub
    przytrzymanie).
    Przez delikatność nie porównam działania wbudowanych przeglądarek, bo aż
    się przykro robi. Tak wiem, są alternatywy. Opera 8.65 - troszkę leciwa.
    Ciekawe, czy cokolwiek więcej powstanie.

    Tak, nie musisz nic mówić, logika, intuicyjność i wygoda interfejsu S60
    jest do dupy.

    Aha, i a propos dat: S60 wywodzi się w zasadzie EPOC32, czyli 1997.
    Interfejs oraz jądro Psion 5mx to prawie arcydzieło.

    > Że co???? Widziałeś ty kiedykolwiek to o czym piszesz? Weź przestań się
    > ośmieszać, bo to żenada jest.

    Przepraszam, WMS widzę na oczy po raz pierwszy, bawię się tym 2 dni.
    Wybacz mi o Wielki, że nie raczyłem wykonać pełnego przeszukania i
    przeszkolenia z zakresu tworzenia kodu XML dla interfejsu WMS, którego...
    w S740 na dzień dobry nie ma, bo został zakryty przez producenta (i
    któego nie zamierzam używać). Idę posypać głowę popiołem i na czworakach
    do Redmond pójdę waląc się nokią w czoło ;P

    > Homescreen w MS Smartrphone/Windows Mobile for Smartphone/Windows Mobile
    > Standard to strona napisana w XML która może być w zasadzie dowolnie
    > konfigurowalna, znacznie prościej niż Today w WM Professional.

    No toś pojechał. XML jest elastyczniejszy niż kod wtyczek w postaci
    DLLi? Czy może łatwiejszy do obsługi dla użytkownika, który nie odróżnia
    komputera od monitora, czy PDA od komórki?

    > Jest
    > tysiące różnych tematów Homescreena dowolnie zmieniających jego
    > funkcjonalność i wygląd. Można też sobie napisać własny temat.

    No proszę, to sobie poczytam w ten weekend. Ciekawe, czy to się potrafi
    inteligetnie dogadac jeszcze jakoś z RedFly - póki co dopiero na S740
    zobaczyłem, jak przydatny może być taki extender.

    > Z windows mobile professional czymś nieco podobnym jest Wisbar Advance
    > Desktop.

    Jakoś jestem leniwy i absolutnie wystarcza mi badziewie w postaci Monili
    3D z TouchPro. Z obowiązkowym przełącznikiem na standardowy Today
    (SecondToday, polecam).

    > Wyszukiwanie nie tylko po pierwszym wyrazie (to już ma od paru lat
    > Nokia) oraz wyszukiwanie również po wystąpieniach szukanego zestawu
    > znaków również w środku wyrazów (tego się wciąż jeszcze Nokii nie udało
    > skopiować, ani też nikomu z konkurentów).

    Windowsowi też się nie udało zaimplementować - w S740 nie działa.
    Zrobiłem tak:
    Wpis: Jan Kowalski
    Szukam: 526 - znajduje Jan; 569 - znajduje Kow; Wpisuję owa/692 - nie
    znajduje.
    Na Nokii E75 i S740 działa identycznie.

    > Do tego dochodzi też
    > rozpoznawanie kontaktów po wpisanym numerze - też mało kto to ma, Nokia
    > na pewno nie ma.

    W Nokii nie ma. W S740 działa tylko, jeżeli wpiszesz CAŁY numer - czyli
    w przypadku mojej książki: z plusem i kodem kierunkowym kraju. BARDZO
    przydatne.

    Jakub

  • 13. Data: 2009-09-03 22:10:26
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 3 Sep 2009 21:56:56 +0000 (UTC), Jakub Danecki napisał(a):

> [...]
    > lewą noga za prawe ucho, ale z każdą nową nokią jest. A Windows wymaga
    > użycia serwera Exchange lub zewnętrznego oprogramowania.

    Że co???????? Proszę... nie bredź takich bajek, bo jeszcze ktoś uwierzy.
    Otóż zdradzę ci, że nokia też wymaga Exchange albo Nokia Mail, który został
    stworzony tylko po to, żeby nazywało się, że coś umieją. Wcześniej nokia
    używała protokołu Blackberry który wymagał drogiego serwera BES albo BIS
    ORAZ Exchange albo serwera pocztowego.

    > Przez delikatność nie porównam działania wbudowanych przeglądarek, bo aż
    > się przykro robi. Tak wiem, są alternatywy. Opera 8.65 - troszkę leciwa.
    > Ciekawe, czy cokolwiek więcej powstanie.

    Oprócz tych kilkunastu które są na rynku?

    > Aha, i a propos dat: S60 wywodzi się w zasadzie EPOC32, czyli 1997.
    > Interfejs oraz jądro Psion 5mx to prawie arcydzieło.

    Takie arcydzieło, że najpierw SonyEricsson to olał, a teraz olewa to Nokia

> [...]
    > któego nie zamierzam używać). Idę posypać głowę popiołem i na czworakach
    > do Redmond pójdę waląc się nokią w czoło ;P

    Po raz kolejny - dowiedz się o czym się z takim przekonaniem wypowiadasz,
    bo aż żal to czytać

    > No toś pojechał. XML jest elastyczniejszy niż kod wtyczek w postaci
    > DLLi? Czy może łatwiejszy do obsługi dla użytkownika, który nie odróżnia
    > komputera od monitora, czy PDA od komórki?

    A gruszki są elastyczniejsze od kukurydzy? Dobrze się czujesz? XML w
    homescreen pozwala sobie zrobić w zasadzie dowolne graficzne wodotryski i
    podpiąć pod to funkcje z plików DLL, również samodzielnie pisane

> [...]
    > Zrobiłem tak:
    > Wpis: Jan Kowalski
    > Szukam: 526 - znajduje Jan; 569 - znajduje Kow; Wpisuję owa/692 - nie

    Do WM2003 znajdowało również w środku. Nie mam pod ręką żadnego modelu z
    WM5 albo WM6, najnowszy mam z WM2003SE i bardzo ładnie znajduje

    > W Nokii nie ma. W S740 działa tylko, jeżeli wpiszesz CAŁY numer - czyli
    > w przypadku mojej książki: z plusem i kodem kierunkowym kraju. BARDZO
    > przydatne.

    Również jeżeli wpiszesz początek numeru.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 14. Data: 2009-09-04 05:45:38
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Waldek Godel pisze:

> [...]
    > stworzony tylko po to, żeby nazywało się, że coś umieją. Wcześniej nokia
    > używała protokołu Blackberry który wymagał drogiego serwera BES albo BIS

    Phi a Android Google Mail :) Zasadniczo by było push to po drugie
    stronie musi byc cos co push obsluguje. Cudy to w erze

    > Oprócz tych kilkunastu które są na rynku?

    > Takie arcydzieło, że najpierw SonyEricsson to olał, a teraz olewa to Nokia

    SYmbian obsluguje dotykowe ekrany WM bedzie za rok buahahhaha, tak wiem
    rysiki to najlepszy pomysl na swiecie. I folia na ekranie a wlasciwie
    dwie jedna dotykowa druga bo sie foliowy ekranik rysuje

    > Po raz kolejny - dowiedz się o czym się z takim przekonaniem wypowiadasz,
    > bo aż żal to czytać

    A ciebie za to smiesznie ....

    > A gruszki są elastyczniejsze od kukurydzy? Dobrze się czujesz? XML w
    > homescreen pozwala sobie zrobić w zasadzie dowolne graficzne wodotryski i
    > podpiąć pod to funkcje z plików DLL, również samodzielnie pisane

    No tak uzytkownik musi sam sobie napisac w Visual C++ wtyczne inaczejs
    ie panie nie da. Zalosne

    > Do WM2003 znajdowało również w środku. Nie mam pod ręką żadnego modelu z
    > WM5 albo WM6, najnowszy mam z WM2003SE i bardzo ładnie znajduje

    Muzeum ... pietro wyzej.

  • 15. Data: 2009-09-04 09:00:15
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    Waldek Godel wrote:
    > Że co???????? Proszę... nie bredź takich bajek, bo jeszcze ktoś uwierzy.
    > Otóż zdradzę ci, że nokia też wymaga Exchange albo Nokia Mail, który
    > został stworzony tylko po to, żeby nazywało się, że coś umieją.

    To teraz ja ci zdradzę tajemnicę: Dostęp do serwera pośredniczącego
    Nokii między DOWOLNYM kontem (POP3 i IMAP takoż) a twoim telefonem masz w
    pakiecie z telefonem. Za darmo.

    > Wcześniej nokia używała protokołu Blackberry który wymagał drogiego
    > serwera BES albo BIS ORAZ Exchange albo serwera pocztowego.

    Tak, to bolało.

    > Oprócz tych kilkunastu które są na rynku?

    DLa WMS są dwie: Zabytkowa Opera 8.65 oraz SkyFire, który jest w
    zasadzie rozwiązaniem podobnym do Opery Mini - obie korzystają z serwerów
    proxy, więc to nie jest to.
    Coś pominąłem?

    > Takie arcydzieło, że najpierw SonyEricsson to olał, a teraz olewa to
    > Nokia

    Tylko dziwnym trafem udział w rynku ma... ciągle jeszcze największy? i
    BA: zapowiadane jest kolejne, przeprojektowywane od zera wcielenie. Nie
    bardzo mnie wciąga co dalej, bo sam nie widzę przyszłości przez Nokią, a
    co dopiero Symbianem. Już bardziej mnie ciekawi maemo.

    > Po raz kolejny - dowiedz się o czym się z takim przekonaniem
    > wypowiadasz, bo aż żal to czytać

    I tak wiem już więcej od większości użytkowników WMS. I uczę się. Ale
    widzę, że do zabaw z XML wielu nie dotrze.

    > A gruszki są elastyczniejsze od kukurydzy? Dobrze się czujesz? XML w
    > homescreen pozwala sobie zrobić w zasadzie dowolne graficzne wodotryski
    > i podpiąć pod to funkcje z plików DLL, również samodzielnie pisane

    No tośmy sobie pogadali. XML i DLL to jednak tylko narzędzia. Czy
    zrobisz to w języku kompilowanym, czy ten kod wykonywalny wystawisz na
    koniec XMLem, to i tak właściwa część wykonania kodu odbędzie się w DLL -
    tych czy innych.

    > Do WM2003 znajdowało również w środku. Nie mam pod ręką żadnego modelu z
    > WM5 albo WM6, najnowszy mam z WM2003SE i bardzo ładnie znajduje

    Regres w M$ też idzie. Być może jakaś opcja jest w tym nieszczęsnym
    panelu zdenerwowania - tylko trudno go ugryźć :)

    > Również jeżeli wpiszesz początek numeru.

    Dobra, niejasno napisałem: Jezeli w książce jest +48666778899, to
    wpisane 666 nie znajdzie numeru. Tylko jak wpiszesz +48666.

    Jakub

  • 16. Data: 2009-09-04 09:02:49
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    Jan Strybyszewski wrote:
    > Phi a Android Google Mail :) Zasadniczo by było push to po drugie
    > stronie musi byc cos co push obsluguje. Cudy to w erze

    No właśnie nie - wystarczy skuteczny serwer pośredniczący - jak w Nokii.
    Ja oczywiście wolę natywne i sprawdzone rozwiązania (IMAP IDLE), ale jak
    nie ma, to można pośrednio.

    > SYmbian obsluguje dotykowe ekrany WM bedzie za rok buahahhaha, tak wiem
    > rysiki to najlepszy pomysl na swiecie. I folia na ekranie a wlasciwie
    > dwie jedna dotykowa druga bo sie foliowy ekranik rysuje

    Symbian dotykowy już jest. Ale czy to jest wygodne, to nie wiem.

    Jakub

  • 17. Data: 2009-09-04 09:34:56
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 4 Sep 2009 09:00:15 +0000 (UTC), Jakub Danecki napisał(a):

    > DLa WMS są dwie: Zabytkowa Opera 8.65 oraz SkyFire, który jest w
    > zasadzie rozwiązaniem podobnym do Opery Mini - obie korzystają z serwerów
    > proxy, więc to nie jest to.
    > Coś pominąłem?

    Opera Mobile, Opera Mini, Iris Browser plus parę jeszcze których nie pomnę

    > I tak wiem już więcej od większości użytkowników WMS. I uczę się. Ale
    > widzę, że do zabaw z XML wielu nie dotrze.

    A po co ma docierać? Są setki już zrobionych tematów, tu jest tylko drobny
    przykład:
    http://wm-themes.com/load/7

> [...]
    > zrobisz to w języku kompilowanym, czy ten kod wykonywalny wystawisz na
    > koniec XMLem, to i tak właściwa część wykonania kodu odbędzie się w DLL -

    Owszem, nie, bo wcale nie trzeba ich pisać, w większości homescreenów
    wystarczy podpiąć wywołania istniejących systemowych funkcji, tak jak w
    oryginalnym homescreenie.
    Można też sciągnąć już napisane

    > Dobra, niejasno napisałem: Jezeli w książce jest +48666778899, to
    > wpisane 666 nie znajdzie numeru. Tylko jak wpiszesz +48666.

    dokładnie. A Nokia nie znajdzie wcale, bo nawet nie zacznie szukać

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 18. Data: 2009-09-04 10:05:29
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    Waldek Godel wrote:
    > Opera Mobile, Opera Mini, Iris Browser plus parę jeszcze których nie
    > pomnę

    Opera Mobile jak wspomniałem: 8.65 sprzed dwóch lat, Mini korzysta z
    proxy i jest MIDP, a więc nie jest pełnoprawną przeglądarką (do banku się
    tym nigdy nie zaloguję), a Iris Browser został kupiony przez RIM i nie ma
    go - poza tym nie wiem, czy był na wersję bezdotykową Windows.

    > A po co ma docierać? Są setki już zrobionych tematów, tu jest tylko
    > drobny przykład:
    > http://wm-themes.com/load/7

    Wreszcie jakiś konkret :) Zabieram się za oglądanie :)

    > Owszem, nie, bo wcale nie trzeba ich pisać, w większości homescreenów
    > wystarczy podpiąć wywołania istniejących systemowych funkcji, tak jak w
    > oryginalnym homescreenie.
    > Można też sciągnąć już napisane

    No chyba, że producent ukrył przed tobą tego Home'a za pomocą własnego
    rozwiązania - podobnie bardzo mnie ciekawi, ilu użytkowników nowych HTC
    wie, że istnieje coś takiego, jak Today - Manila 3D pięknie go ukrywa.

    > dokładnie. A Nokia nie znajdzie wcale, bo nawet nie zacznie szukać

    I tu się zgadzam :)

    Jakub

  • 19. Data: 2009-09-04 10:15:49
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 4 Sep 2009 10:05:29 +0000 (UTC), Jakub Danecki napisał(a):

    > No chyba, że producent ukrył przed tobą tego Home'a za pomocą własnego
    > rozwiązania - podobnie bardzo mnie ciekawi, ilu użytkowników nowych HTC
    > wie, że istnieje coś takiego, jak Today - Manila 3D pięknie go ukrywa.

    Że co???? Skąd ty bierzesz te brednie, z bravo girl??? Przecież to jeden z
    tematów, można sobie włączyć inny...
    Manila to też jeden z pluginów todaya, tyle, że wymaga pełnego ekranu,
    czyli automatycznie wyklucza inne wtyczki w tym samym czasie.
    Wcześniejszy plugin HTC Home wymagał jego połowy, no taka specyfika wtyczki
    i tyle.

    Oprócz tego każdy telefon z dowolnym touchflo ma taki sam narząd
    konfiguracyjny jak poprzednie z defaultowo włączonym today.
    I nie jest to nowy wymysł - wszystkie smarfony od Orange od prawie zawsze
    przychodziły z tym badziewiastym ekranem orange, który również zajmował
    cały ekran - jak ty to piszesz - zasłaniał.
    Co więcej - Orange menu jest zainspirowane defaultowym homescreenem w
    pierwszym komercyjnym telefonie z MS Smartphone czyli HTC Canary
    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 20. Data: 2009-09-04 21:36:51
    Od: "cpt. Nemo" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jan Strybyszewski" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    > Mozesz tupac skakac
    > wyzywac od idiotow a rynek i tak zasadniczo oszoloma z polski ma
    gdzies

    Ev tam, bez przesady nie wszyscy na Zachodzie to idioci, jest tam i
    troszke rozsadnych ludzi ktorzy bez reklam wiedza co im smakuje.

    pozdrawiam,