  • Data: 2009-09-03 21:56:56
    Temat: Re: HTC S740 - Czy ktoś używa, warto?
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net> szukaj wiadomości tego autora

    Waldek Godel wrote:
    > Wyjaśnij proszę, jak coś wypuszczone w 2002 roku może doganiać coś
    > wypuszczone w 2009 roku? Tak jakoś prosto, zebym zrozumiał.

    No właśnie nie wiem - zupełnie nie eksluzywne ani rzadkie coś, jak Push
    Mail w żadnej normalnej formie nie ma ciągle w Windows. A w Nokii jest -
    lewą noga za prawe ucho, ale z każdą nową nokią jest. A Windows wymaga
    użycia serwera Exchange lub zewnętrznego oprogramowania.
    Nokia potrafi wyświetlać informacje na ekranie uśpionego systemu - chyba
    jako jedyna z pełnym systemem operacyjnym (ja sobie wyświetlam godzinę,
    datę i pogodę). Do tego całkiem udana opcja podglądu czasu -
    przytrzymujesz środkwoy przycisk i masz na chwilkę podświetloną godzinę i
    datę. Ultra wygodne.
    Inne przykłady: przypisane dwóch funkcji pod klawisz (naciśnięcie lub
    przytrzymanie).
    Przez delikatność nie porównam działania wbudowanych przeglądarek, bo aż
    się przykro robi. Tak wiem, są alternatywy. Opera 8.65 - troszkę leciwa.
    Ciekawe, czy cokolwiek więcej powstanie.

    Tak, nie musisz nic mówić, logika, intuicyjność i wygoda interfejsu S60
    jest do dupy.

    Aha, i a propos dat: S60 wywodzi się w zasadzie EPOC32, czyli 1997.
    Interfejs oraz jądro Psion 5mx to prawie arcydzieło.

    > Że co???? Widziałeś ty kiedykolwiek to o czym piszesz? Weź przestań się
    > ośmieszać, bo to żenada jest.

    Przepraszam, WMS widzę na oczy po raz pierwszy, bawię się tym 2 dni.
    Wybacz mi o Wielki, że nie raczyłem wykonać pełnego przeszukania i
    przeszkolenia z zakresu tworzenia kodu XML dla interfejsu WMS, którego...
    w S740 na dzień dobry nie ma, bo został zakryty przez producenta (i
    któego nie zamierzam używać). Idę posypać głowę popiołem i na czworakach
    do Redmond pójdę waląc się nokią w czoło ;P

    > Homescreen w MS Smartrphone/Windows Mobile for Smartphone/Windows Mobile
    > Standard to strona napisana w XML która może być w zasadzie dowolnie
    > konfigurowalna, znacznie prościej niż Today w WM Professional.

    No toś pojechał. XML jest elastyczniejszy niż kod wtyczek w postaci
    DLLi? Czy może łatwiejszy do obsługi dla użytkownika, który nie odróżnia
    komputera od monitora, czy PDA od komórki?

    > Jest
    > tysiące różnych tematów Homescreena dowolnie zmieniających jego
    > funkcjonalność i wygląd. Można też sobie napisać własny temat.

    No proszę, to sobie poczytam w ten weekend. Ciekawe, czy to się potrafi
    inteligetnie dogadac jeszcze jakoś z RedFly - póki co dopiero na S740
    zobaczyłem, jak przydatny może być taki extender.

    > Z windows mobile professional czymś nieco podobnym jest Wisbar Advance
    > Desktop.

    Jakoś jestem leniwy i absolutnie wystarcza mi badziewie w postaci Monili
    3D z TouchPro. Z obowiązkowym przełącznikiem na standardowy Today
    (SecondToday, polecam).

    > Wyszukiwanie nie tylko po pierwszym wyrazie (to już ma od paru lat
    > Nokia) oraz wyszukiwanie również po wystąpieniach szukanego zestawu
    > znaków również w środku wyrazów (tego się wciąż jeszcze Nokii nie udało
    > skopiować, ani też nikomu z konkurentów).

    Windowsowi też się nie udało zaimplementować - w S740 nie działa.
    Zrobiłem tak:
    Wpis: Jan Kowalski
    Szukam: 526 - znajduje Jan; 569 - znajduje Kow; Wpisuję owa/692 - nie
    znajduje.
    Na Nokii E75 i S740 działa identycznie.

    > Do tego dochodzi też
    > rozpoznawanie kontaktów po wpisanym numerze - też mało kto to ma, Nokia
    > na pewno nie ma.

    W Nokii nie ma. W S740 działa tylko, jeżeli wpiszesz CAŁY numer - czyli
    w przypadku mojej książki: z plusem i kodem kierunkowym kraju. BARDZO
    przydatne.

    Jakub