  • 11. Data: 2010-01-26 22:54:05
    Temat: Re: HID
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    limken pisze:

> [...]
    > zdarzają mi się błyskacze, którzy chyba chcą mnie nauczyć czegoś
    > wcześniej nigdy mi sie to nie zdarzało - a teraz - co jakiś czas w nocy
    > ktoś sobie błyska długimi do mnie
    >
    > akurat we wrześniu miałem taką przygodę - tydzień po badaniu technicznym
    > - nawet gość od badania zachwycał sie idealnym odcięciem światła... jadę
    > sobie - ktoś ma długie włączone, wyjechał z za zakrętu, wyłączył je, po
    > chwili błyska długimi (ja nie wiem o co chodzi - długie mam wyłączone) -
    > po chwili je zapala na stałe i tak mnie minął... nie wiem co chciał mi

    Raczej jednak oślepiasz.
    Sam widzisz że kiedyś nie migali, wielu ludzi jeździ z ksenonami i nikt
    im nie miga, a Tobie jednak migają.

    Odcięcie odcięciem, pytanie jednak czy pozostałe parametry światła, w
    tym autopoziomowanie działają poprawnie.

    Bo założenie że grupa buraków uwzięła się na Ciebie i tylko Ciebie, a
    teraz pozostając w zmowie mrugają Ci długimi, to przyznasz - naciągane.

    Parafrazując chińskie przysłowie o trzeźwieniu - jeżeli trzecia osoba
    miga Ci że oślepiasz, to idź i wyreguluj reflektory tak żeby nie oślepiać.

    > nie wiem z czego to wynika - ale ksenony po prostu czasem oślepiają...

    To nie kwestia ksenonów, a po prostu świateł soczewkowych.
    Dla obserwatora całe światło pochodzi z jednego punktu - jeżeli
    obserwator dostanie się w strumień takiego światła to jest oślepiony
    dużo bardziej niż w przypadku dużej świecącej powierzchni klasycznego
    reflektora z odbłyśnikiem.

    Swoją drogą nie wiem co to komu przeszkadzało - były kiedyś przecież też
    takie reflektory ksenonowe (Mercedesy "okularniki" pamiętam) i świeciło
    to doskonale. A teraz wszędzie tylko te soczewkowe.

  • 12. Data: 2010-01-27 08:26:59
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    limken pisze:

    > nie wiem z czego to wynika - ale ksenony po prostu czasem oślepiają...
    > akurat ja nigdy z tym nie miałem problemu, żeby czyjeś ksenony mnie
    > oślepiały (chyba że jakieś dziury na drodze czy górki) -
    > powiem więcej - w 95% oślepiają kierowcy ze źle ustawionymi światłami
    > halogenowymi...
    >
    > więc być może niektórzy są przeczuleni?

    Nie zgodzę się - oślepiają HID w reflektorach do niech nie
    dostosowanych, nie przeszkadza mi jak ktoś ma hida wsadzonego w
    soczewkę, bądź w reflektor gdzie wiązka jest ukierowana przez
    zwierciadło (z czystym kloszem) i dobrze ustawionymi reflektorami.
    Większość niestety ma wsadzone hidy w reflektory do zwykłych żarówek H4
    ze szkłem ze zwierciadłami i to świeci gdzie chce - często prosto w oczy
    nadjeżdżającego ...

    W.g mnie najczęściej oślepiają Fabie :)

    Pozdrawiam !!

  • 13. Data: 2010-01-27 08:47:38
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Czarek Daniluk" <c...@n...com> napisał w
    wiadomości news:hjopbl$bt$1@news.onet.pl...
    limken pisze:

    W.g mnie najczęściej oślepiają Fabie :)

    Te to nawet na halogenowej oślepiają,
    a co dopiero na ww. ...

    Pzdr

    JKK

  • 14. Data: 2010-01-27 09:25:42
    Od: "Fishman" <d...@p...onet.pl>

    Tata napisał:
    > Jakie warunki techniczne musi spełniać oświetlenie z żarówkami
    > ksenonowymi, świecącymi na niebiesko? Często po zmroku, nadjeżdżające z
    > przeciwka samochody, z tego typu lampami, oślepiają mnie. Proszę o
    > wypowiedzi dotyczące tylko pierwszego zdania.

    Może niekoniecznie dotyczące pierwszego zdania, ale w jakichś 90% oślepiające i
    świecące na niebiesko samochody to nie żadne ksenony, tylko halogenowe zenony
    made in china, pokryte niebieską farbką. Jako, że oświetlają drogę raczej
    słabo, to sobie jeden miszcz z drugim podkręci reflektor o dwa obroty śrubki i
    już jest szczęśliwy. A że oświetla nadjeżdżających z przeciwka - to nie jego
    problem, on dobrze widzi.

    Fishman

  • 15. Data: 2010-01-27 10:03:27
    Od: "limken" <l...@x...xx>

    Tomasz Pyra wrote:

> [...]
    > Parafrazując chińskie przysłowie o trzeźwieniu - jeżeli trzecia osoba
    > miga Ci że oślepiasz, to idź i wyreguluj reflektory tak żeby nie

    nigdy nie migali - a migają 5x w roku to wzrost o oo ;)
    więc być może dlatego zauważyłem to...

    ale w takim razie mistrzy - powiedz co mam zrobić
    poziomowanie działa, światła ustawione przepisowo - bo właśnie ze względu na
    mruganie męczyłem gościa na stacji kontroli pojazdów
    stwierdził, że jest idealnie i on się tego nie dotyka...

> [...]
    > też takie reflektory ksenonowe (Mercedesy "okularniki" pamiętam) i
    > świeciło to doskonale. A teraz wszędzie tylko te soczewkowe.

    no bo soczewka umożliwia kształtowanie światła
    w taki właśnie sposób by nie oślepiało - eliminuje dużo wad relfektorów
    tradycyjnych
    soczewki są po prostu lepsze...

    --
    limken polimken

  • 16. Data: 2010-01-27 12:27:34
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>

    Użytkownik "Pan Piskorz" <> napisał w wiadomości ...

    > 3) że umysł takiego osobnika maltretują objawy nerwicowe i depresyjne.

    zanim zaczniesz po raz kolejny obrażać chorych
    (a czasem ciężko chorych) ludzi, których winy
    nie ma ABSOLUTNIE żadnej w tym, że są chorzy
    na np. depresję endogenną i cierpią
    mam propozycję dla ciebie: weź coś ciężkiego np. klucz do kół
    i z całej siły pierdolnij się nim w czoło - jak nie pomoże za pierwszym
    razem powtarzaj do skutku...

    aż zrozumiesz że przypinanie bzdurnych etykietek,
    tłumaczących zachowanie jakiegoś kretyna
    prawdziwą ciężką chorobą jest idiotyczne i co gorsza
    bardzo krzywdzące dla tego naprawdę chorego...

  • 17. Data: 2010-01-27 13:08:06
    Od: "Mathew Kosecki" <f...@g...pl>

> [...]

    > oślepiały (chyba że jakieś dziury na drodze czy górki) -
    > powiem więcej - w 95% oślepiają kierowcy ze źle ustawionymi światłami

    Nie przeczuleni, ale maja w starych trupach porysowane przednie szyby. Jakis
    czas temu jechalem w nocy kawalek rocznikiem 93, szyby powinni sprawdzac na
    przeladach, miliony koleczek, okraglych rys, dramatycznie sie jechalo,
    zwlaszcza jak z naprzeciwka jechal ktos z xenonem. Tych cudakow od HIDow nie
    jest tak znowu wiele... A sredni wiek autka u nas wiadomo jaki. I nieczesto
    ktos wymienia czala ,nie peknieta szybe "bo porysowana".

  • 18. Data: 2010-01-27 15:15:43
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    > Nie przeczuleni, ale maja w starych trupach porysowane przednie szyby.

    Z całym szacunkiem, ale miesiąc temu wymieniłem szybę przednią na
    fabrycznie nową, z zielonym paskiem u góry. Całkowity koszt 440 zł,
    utargowałem 20 zł. Na dzień dzisiejszy nie ma jakichkolwiek zarysowań.

    Z poważaniem
    MJ

  • 19. Data: 2010-01-27 15:26:00
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    ...tydzień po badaniu technicznym...

    Pozwolę sobie grzecznie się zapytać, czy zainstalowane lampy mają
    regulację w pionie? Po obciążeniu samochodu z tyłu, światła mijania mogą
    świecić trochę wyżej, tak sobie wyobrażam. Niech w tej kwestii
    wypowiedzą się fachowcy.

    Z poważaniem
    MJ

  • 20. Data: 2010-01-27 17:02:51
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    limken pisze:

    > nigdy nie migali - a migają 5x w roku to wzrost o oo ;)
    > więc być może dlatego zauważyłem to...

    No to może jeszcze nie jest tak źle.
    Zrozumiałem że to jakoś częściej się dzieje.

> [...]
    > względu na mruganie męczyłem gościa na stacji kontroli pojazdów
    > stwierdził, że jest idealnie i on się tego nie dotyka...

    Z drugiej strony jak ja jeżdżę z również przepisowo i idealnie
    ustawionymi soczewkami z ksenonami i mi nikt nie mruga, nawet 5x
    rocznie. I sądzę że większości posiadaczy takich świateł również nie.

    Może fabryczne ustawienia są jakieś złe i jednak minimalnie niżej byłoby
    lepiej?

    > no bo soczewka umożliwia kształtowanie światła

    Ale reflektory równie dobrze pozwalały na kształtowanie strumienia światła.
    Dobry reflektor również robi bardzo ładny strumień światła, a jednak
    oślepia znacznie mniej.

    Przyszłość soczewek to IMO zrobienie dynamicznego projektora, który
    będzie dawał światło wysoko, ale elektronika wykryje nadjeżdżające z
    przeciwka samochody (widząc ich światła) i tam zrobi ciemniejszą plamę.
    Mówi się o tym już od paru lat, myślę że za kilka lat coś takiego się
    pojawi na drogach.

    > w taki właśnie sposób by nie oślepiało

    No ale jak na złość soczewki jednak oślepiają.

    > - eliminuje dużo wad relfektorów
    > tradycyjnych
    > soczewki są po prostu lepsze...

    Czy ja wiem.

    Zaleta ich jest na pewno taka że kiedyś światła w różnych modelach były
    różnej jakości - były modele samochodów w których światła były bardzo
    dobre, były taki w których były beznadziejne.

    Od kiedy weszły światła ksenonowe, to poziom się wyrównał i wszyscy mają
    światła co najmniej dobre, więc z tej strony jakiś postęp jest.
    Widocznie trudniej schrzanić soczewki niż reflektor.

    Natomiast zostaje to oślepianie z powodu punktowego źródła światła. O
    ile klasyczny reflektor w trybie oświetlania nieba (niestety częsty
    widok na drogach) jest jeszcze do przeżycia, to źle ustawiony ksenonowy
    to już tragedia.

    A nawet dobrze ustawione soczewki, jak samochód podskakuje na dziurach,
    bardzo nieprzyjemnie oślepiają.

    Więc jak to mówią - są zady i walety tego rozwiązania.