eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyHIDRe: HID
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.
    neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: HID
    Date: Wed, 27 Jan 2010 17:02:51 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 89
    Message-ID: <hjpo84$4q9$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    References: <hjn3ka$2g4$1@news.dialog.net.pl>
    <frr0dfda31ds$.dlg@lepper.institute.com> <4...@k...net.pl>
    <hjnj8p$svo$1@inews.gazeta.pl> <hjnoen$g93$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <hjp06b$19b$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: abo195.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1264608324 4937 83.25.40.195 (27 Jan 2010
    16:05:24 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 27 Jan 2010 16:05:24 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
    In-Reply-To: <hjp06b$19b$1@inews.gazeta.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2250550
    [ ukryj nagłówki ]

    limken pisze:
    > Tomasz Pyra wrote:
    >
    >>
    >> Raczej jednak oślepiasz.
    >> Sam widzisz że kiedyś nie migali, wielu ludzi jeździ z ksenonami i
    >> nikt im nie miga, a Tobie jednak migają.
    >>
    >> Odcięcie odcięciem, pytanie jednak czy pozostałe parametry światła, w
    >> tym autopoziomowanie działają poprawnie.
    >>
    >> Bo założenie że grupa buraków uwzięła się na Ciebie i tylko Ciebie, a
    >> teraz pozostając w zmowie mrugają Ci długimi, to przyznasz -
    >> naciągane.
    >> Parafrazując chińskie przysłowie o trzeźwieniu - jeżeli trzecia osoba
    >> miga Ci że oślepiasz, to idź i wyreguluj reflektory tak żeby nie
    >> oślepiać.
    >
    >
    > nigdy nie migali - a migają 5x w roku to wzrost o oo ;)
    > więc być może dlatego zauważyłem to...

    No to może jeszcze nie jest tak źle.
    Zrozumiałem że to jakoś częściej się dzieje.

    > ale w takim razie mistrzy - powiedz co mam zrobić
    > poziomowanie działa, światła ustawione przepisowo - bo właśnie ze
    > względu na mruganie męczyłem gościa na stacji kontroli pojazdów
    > stwierdził, że jest idealnie i on się tego nie dotyka...

    Z drugiej strony jak ja jeżdżę z również przepisowo i idealnie
    ustawionymi soczewkami z ksenonami i mi nikt nie mruga, nawet 5x
    rocznie. I sądzę że większości posiadaczy takich świateł również nie.

    Może fabryczne ustawienia są jakieś złe i jednak minimalnie niżej byłoby
    lepiej?

    >>> nie wiem z czego to wynika - ale ksenony po prostu czasem
    >>> oślepiają...
    >>
    >> To nie kwestia ksenonów, a po prostu świateł soczewkowych.
    >> Dla obserwatora całe światło pochodzi z jednego punktu - jeżeli
    >> obserwator dostanie się w strumień takiego światła to jest oślepiony
    >> dużo bardziej niż w przypadku dużej świecącej powierzchni klasycznego
    >> reflektora z odbłyśnikiem.
    >>
    >> Swoją drogą nie wiem co to komu przeszkadzało - były kiedyś przecież
    >> też takie reflektory ksenonowe (Mercedesy "okularniki" pamiętam) i
    >> świeciło to doskonale. A teraz wszędzie tylko te soczewkowe.
    >
    > no bo soczewka umożliwia kształtowanie światła

    Ale reflektory równie dobrze pozwalały na kształtowanie strumienia światła.
    Dobry reflektor również robi bardzo ładny strumień światła, a jednak
    oślepia znacznie mniej.

    Przyszłość soczewek to IMO zrobienie dynamicznego projektora, który
    będzie dawał światło wysoko, ale elektronika wykryje nadjeżdżające z
    przeciwka samochody (widząc ich światła) i tam zrobi ciemniejszą plamę.
    Mówi się o tym już od paru lat, myślę że za kilka lat coś takiego się
    pojawi na drogach.

    > w taki właśnie sposób by nie oślepiało

    No ale jak na złość soczewki jednak oślepiają.

    > - eliminuje dużo wad relfektorów
    > tradycyjnych
    > soczewki są po prostu lepsze...

    Czy ja wiem.

    Zaleta ich jest na pewno taka że kiedyś światła w różnych modelach były
    różnej jakości - były modele samochodów w których światła były bardzo
    dobre, były taki w których były beznadziejne.

    Od kiedy weszły światła ksenonowe, to poziom się wyrównał i wszyscy mają
    światła co najmniej dobre, więc z tej strony jakiś postęp jest.
    Widocznie trudniej schrzanić soczewki niż reflektor.

    Natomiast zostaje to oślepianie z powodu punktowego źródła światła. O
    ile klasyczny reflektor w trybie oświetlania nieba (niestety częsty
    widok na drogach) jest jeszcze do przeżycia, to źle ustawiony ksenonowy
    to już tragedia.

    A nawet dobrze ustawione soczewki, jak samochód podskakuje na dziurach,
    bardzo nieprzyjemnie oślepiają.

    Więc jak to mówią - są zady i walety tego rozwiązania.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: