    From: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: HDMI
    Date: Mon, 24 Jun 2024 08:08:38 +0200

    Dnia Mon, 24 Jun 2024 06:36:04 +0100, PiteR napisał(a):

    > imho coś wypływa z PE kompa do telewizora który jest pływający
    > lub PE anteny jest mocno różne od PE kompa.

    TV ma wtyczkę ósemkę, bez PE, komp wiadomo, zerowany. TV działa tylko z
    dekoderem UPC, podłączonym po HDMI i tu się nic nie dzieje. Ale, gdy z
    pomocą LAVO3 (który jest świetny do tego, dotyka się palcem wolnej
    końcówki) sprawdziłem obecność napięcia na masie gniazd HDMI w TV,
    wykryłem wychylenie wskazówki o jakiś milimetr na najniższych zakresach
    napięcia zmiennego, bez względu na zakres. I to przy obu położeniach
    wtyczki sieciowej w gnieździe. Wskazuje to na zwykłą obecność filtru p.
    zakł. na zasilaniu, z jego pojemnościami. Czyli wsio normalno...
    Na masie kompa tego efektu nie ma, skrzynka jest prawidłowo uzerowana.
    To wskazuje na różnicę napięć między masami tych urządzeń rzędu 110V
    przez niedużą pojemność, prawdopodobnie jeden do kilku nF. Ale przecież
    jak wtykasz wtyczkę HDMI, masy kontaktują dużo wcześniej niż styki
    sygnałowe i to napięcie znika. A do cholery, wejścia sygnałowe powinny
    być odporne na takie przeciążenie. Medal z kartofla dla
    konstrukcjonisty. Jakby głowica antenowa wysiadała przy każdym piorunie
    w okolicy to nikt by nie kupił telewizora. A z kabla antenowego potrafią
    strzelać iskry na kilka cm jak piorun a na kilka mm jak tylko większa
    chmurka.
    --
    Jacek
    I hate haters.