  • Data: 2016-09-14 12:33:15
    Temat: Re: Gwarancje na samochody osobowe
    Od: Rafał P <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 12 września 2016 23:38:25 UTC+2 użytkownik Marcin napisał:

    > Powoli chyba przyjdzie czas na zmiane auta i zastanawiam sie nad nowym
    > kompaktem. ....
    > moze inni producenci dodaja dodatkowe gwarancje za "drobna" oplata jak
    > Opel na dodatkowe 2 lata.
    > Niedawno sie przekonalem (chociaz nie moje auto), ze nawet gwarancja na
    > uzywane auto potrafi nabywcy sporo oszczedzic wydatkow chociaz darmo nie
    > jest...

    Ze swojego doświadczenia powiem jak jest z fordem bo jeżdżę już trzecim i drugim
    nowym.
    Pierwszy był focus MK1 1.8 tdci kupiony w 2004 do 2011 zrobił 285 tys km...z awarii
    zaliczył moduł komfortu za około 700zł, łożysko podpory półosi na gwarancji... i koło
    dwumasowe przy 160tys i tyle. Zawieszenie do sprzedaży było OK...nic się z nim nie
    działo z silnikiem... Oczywiście po 6 latach na tylnej klapie pojawiała się rdza ale
    za 300zł została usunięta w ASO.
    Drugim moim fordem był mondeo 1.8 tdci Mk4 z 2008r kupiłem jako autko 2 letnie po
    leasingu...i dojechało do tego roku 230tys km w tym czasie wymieniałem 2 łożyska
    mcpersona dwa razy...po za tym koło dwumasowe i tyle. Nic się po za tym nie działo.
    Rdzy także nie było w ogóle. Ford od 2007-08 roku rozwiązał ten problem definitywnie,
    nie widziałem zardzewiałego Mk4.
    W tym roku kupiłem nowego mondeo MK5 1.5 EB i mam 3 lata gwarancji. Dwa lata to
    gwarancja fabryczna a 1 rok to gratis od ford polska. Możesz wykupić dłuższą
    gwarancję nawet do chyba 7 lat byle byś nie przekroczył 200tys km. Koszt coś koło
    2-2.5tys rocznie...Wg mnie szkoda kasy ale jak masz ochotę mieć dłuższą gwarancje to
    masz taką opcję...

    Ze swojego doświadczenia wg mnie warto kupić używany samochód ale jeżeli bardzo
    dokładnie się go sprawdzi, będzie z pewnego źródła no i jak się nie jeździ zbyt dużo
    km rocznie. W moim przypadku jest to 30-45 tys rocznie kupno używanego samochodu to
    nieporozumienie. Szukanie zadbanego egz zajmowało mi 2-3 miesiące a po 2 latach auto
    już po woli nadawało sie do sprzedaży, bo sprzedać auto z przebiegiem 300tys to
    problem. Kupując nowe auto mogę nim śmiało jeździć 5 lat i sprzedać z przebiegiem
    poniżej 200tys km taki samochód od I wł jestem w stanie sprzedać za 40-45% jego
    wartości początkowej a wiec w roczna utrata wartości to w przypadku mondeo około
    10tys zł... Jeżdżąc nim dłużej była by niższa, przy 7-8 latach to już 7-8tys czyli
    tyle ile stracisz kupując 3 letni samochód za 50% wartości jeżdżąc 3 lata.
    Jak chcesz mieć mniejszą utratę wartości to kup VW czy toyotę o ile te marki i modele
    ci odpowiadają...

    Rafał