  • 1. Data: 2012-08-20 00:41:56
    Temat: Gwarancja na WD Scorpio Black ?
    Od: "_THX." <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    WD7500BPKT.
    Na dysk kupiony w Stanach: 5 lat.
    U polskich sprzedawców: 24 miesiące.
    Cena wychodzi podobnie (uwzględniając wysyłkę do Polski).
    Co jest?
    Czy WD oferuje w Europie/Polsce globalną 5-letnią gwarancję producenta (po
    wygaśnięciu gwarancji sprzedawcy)? Czy raczej zapomnieć (i kupować w Stanach,
    bo co 5 lat to jednak nie 2 lata)?

    I pytanie czysto sprzętowe:
    Czy WD7500BPKT pójdzie w HP Compaq wyposażonym w "zwykłe" SATA (pierwsze, a
    nie SATA2)?

  • 2. Data: 2012-08-20 01:05:52
    Temat: Re: Gwarancja na WD Scorpio Black ?
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-08-19, _THX. <j...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:
> [...]
    > wygaśnięciu gwarancji sprzedawcy)? Czy raczej zapomnieć (i kupować w Stanach,

    Trochę mi się nie chce, a trochę nie mam możliwości, żeby teraz
    grzebać po sieci i szukać warunków zakupu, ale:
    1) Europa Wschodnia dostaje elektronikę drugiej kategorii od zawsze,
    więc różnice w gwarancji są możliwe.
    2) gwarancja może być honorowana tylko na jakimś obszarze, co ma właśnie
    blokować tanie importy z USA, Japonii itp (m.in. przez to sprzęt foto
    jest w Polsce tak drogi :))
    3) zerknąłem na ten dysk w kilku sklepach internetowych. W Agito 24
    i notka, że obsługuje to serwis sklepu. W morele 36 miesięcy i brak
    informacji kto obsługuje. Możliwe, że po prostu jest mały chaos. Tzn.
    sprzedawcy sobie cośtam oferują (bo np. opłaca im się naprawa dysków),
    ale i tak dostaje się 5 lat od WD.

    > I pytanie czysto sprzętowe:
    > Czy WD7500BPKT pójdzie w HP Compaq wyposażonym w "zwykłe" SATA (pierwsze, a
    > nie SATA2)?

    Pójdzie (wersje SATA są kompatybilne), ale demonem prędkości się od tego
    raczej nie stanie, więc jeśli kupujesz dysk dla osiągów, to nie wiem
    czy warto :).

    pozdrawiam,
    PK

  • 3. Data: 2012-08-20 09:41:02
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    _THX. napisa?(a):
    > WD7500BPKT.
    > Na dysk kupiony w Stanach: 5 lat.
    > U polskich sprzedawców: 24 miesiące.

    Polskojęzyczna strona WDC: "Dyski WD Black objęte są ograniczoną,
    5-letnią gwarancją, najdłuższą z dostępnych na rynku":
    http://www.wdc.com/pl/products/products.aspx?id=790

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 4. Data: 2012-08-20 13:38:43
    Od: "_THX." <j...@W...gazeta.pl>

    Oryginalny 80GB 5400rpm SATA 1,5Bps stał się za ciasny, wystarczyłoby
    podmienić na 160-320GB, ale jak już robić upgrade... ;-))
    Trwałość ważna (legenda serii Black, 5 lat gwarancji, ale maks. 750 GB dla 3
    1/2'').
    Zastanawiam się, ile będzie zabawy przy podmianie dysku (BIOS, jakieś natywne
    sterowniki).
    1TB są droższe (chociaż z Hitachi i Seagate coś by się znalazło) i ścieżynki
    takie wąziutkie, strach się bać.
    Ciekawą ofertą jest też Seagate Hybrid 750 GB (HDD+SSD), ale kosztuje całe
    $50 więcej.

    -----
    > Pojdzie, ale demonem predkosci sie od tego raczej nie stanie, wiec jesli
    kupujesz dysk dla osiagow, to nie wiem czy warto

  • 5. Data: 2012-08-21 13:48:05
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Zastanawiam się, ile będzie zabawy przy podmianie dysku (BIOS, jakieś
    > natywne
    > sterowniki).

    Sterowniki do czego?
    IMHO zadnej zabawy nie bedzie.

  • 6. Data: 2012-08-22 11:46:22
    Od: "_THX." <j...@W...gazeta.pl>

    Sterowniki do XP (sp3) dla dysku z Advanced Format.
    http://wdc.com/global/products/features/?id=7
    http://bizsupport2.austin.hp.com/bc/docs/support/Sup
    portManual/c02691731/c0269
    1731.pdf

    -----

  • 7. Data: 2012-08-25 21:59:05
    Od: Chris <s...@s...de>

    W dniu 2012-08-20 00:41, _THX. pisze:
    > WD7500BPKT.
    > Na dysk kupiony w Stanach: 5 lat.
    > U polskich sprzedawców: 24 miesiące.

    Dystrybutor WD w Polsce:

    HDD WD SCORPIO BLACK 500GB 2,5" WD5000BPKT 7200 - 60MR czyli 5 lat

    Wersji 750GB aktualnie nie ma w cenniku więc nie jestem w stanie
    sprawdzić. A co robi sklep to jego prywatna sprawa.

  • 8. Data: 2012-08-26 10:37:05
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "_THX." napisał w wiadomości grup
    > I pytanie czysto sprzętowe:
    > Czy WD7500BPKT pójdzie w HP Compaq wyposażonym w "zwykłe" SATA (pierwsze, a
    > nie SATA2)?

    Szybkie pytanie:
    ST9750420AS czy WD7500BPKT?
    Niby WD jest szybszy, ale Seagate ma (chyba) AAM.

  • 9. Data: 2012-08-26 21:19:26
    Od: Chris <s...@s...de>

    W dniu 2012-08-26 10:37, qwerty pisze:
    > Użytkownik "_THX." napisał w wiadomości grup
    >
    > Szybkie pytanie:
    > ST9750420AS czy WD7500BPKT?
    > Niby WD jest szybszy, ale Seagate ma (chyba) AAM.

    Jeśli chodzi o awaryjność dysków 2.5" to jest bardzo mała więc zostaje
    to co komu lepiej pasuje :) zakładałem zarówno WD jak i Seagate czy
    Samsung i chyba żaden z nich nie padł chyba że po latach i już dawno po
    gwarancji. Za to mój Hitachi albo Toshiba (nie pamiętam a nie ma mnie w
    domu) będąc w kieszeni upadł(zawisł) mi na kablu z wysokości ok 30cm i
    padł od razu choć systemy powinny zadziałać i nic się nie powinno z nim
    stać a wali głowicami jak głupi.