eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaGwarancja Nikon Polska - paranojaRe: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
    Date: Thu, 18 Feb 2010 19:51:52 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 34
    Message-ID: <1...@4...net>
    References: <hlj4ic$dql$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <hljjuv$kd0$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hljlba$qvb$1@news.onet.pl>
    <hljvkf$2f4$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: 195.13.39.172
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1266519115 29405 195.13.39.172 (18 Feb 2010 18:51:55 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 18 Feb 2010 18:51:55 +0000 (UTC)
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    X-Face: ?~X6yj}[/>Qcc%>()b\U,y%."Z9-T-r07I|g%KEp.*EkVPoQL`*qAZ*L,,ZpZQXBy#Fu1IY
    K7T4,lwVbsE?;~wo,a:.d]@Q5F@.Whu*`Nr"S!ic(q{,;3,!^)g4r5+<_s7X?zWOx7Y?5Y1=*w-}:q
    d@dIbX/Ijf~3lBoX8d0O-UM6Q+G_vliGq8NQT=p4X`EnE*wG5+~Xl`!@T,:
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.foto.cyfrowa:849033
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Thu, 18 Feb 2010 19:04:00 +0100, Sławek Drogosz napisał(a):

    > Użytkownik "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > news:hljlba$qvb$1@news.onet.pl...
    >> tja poczytaj jednak warunki...
    >>
    >> tylko do 6 miesięcy domniemywa sie że wada istniała w chwili sprzedaży
    >> potem trzeba to udowodnić.
    >
    > Mogę się mylić - ale wydaje mi się, że mylisz pojęcia - to o czym piszesz to
    > prawo rękojmi (nie wiem czy nadal to obowiązuje).

    Nie, nie myli pojęć. Mowa o odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu
    niezgodności towaru z umową, i tu domniemanie że niezgodność/wada
    występowała w momencie nabycia obowiązuje przez pół roku. Potem ciężar
    udowodnienia, że występowała należy do klienta.

    > Ja piosałem o "niezgodności towaru z umową" - będącą odpowiednikiem
    > "gwarancji" - która spada na sprzedawcę.

    To nie jest odpowiednik gwarancji.

    > I tutaj reguły są takie jak pisałem: jeżeli towar posiada wadę - tzw.
    > "ukrytą" w momencie sprzedaży lub powstałą w trakcie eksploatacji towaru w
    > okresie do 2 lat od daty zakupu - zgłaszamy to sprzedawcy. Na zgłoszenie
    > mamy 2 miesiące od ujawnienia wady. Takie prawo przyszło do Polski chyba w
    > momencie wejścia do Uni Europejskiej.

    Patrz pierwszy akapit.

    --
    Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118
    "Nie zawsze wola ministrów wyznacza bieg historii i niekoniecznie
    pontyfikat kapłanów porusza rękoma Boga."

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: