-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: [GwW] Spawanie aluminium + usługi ślusarskie
Date: Tue, 7 Jan 2014 08:11:51 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 77
Message-ID: <lag9bl$92f$1@node2.news.atman.pl>
References: <lac68c$b5h$1@node2.news.atman.pl> <lactnb$ol8$1@dont-email.me>
<6...@g...com>
<52ca6d4b$0$2169$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@g...com>
<52ca9915$0$2372$65785112@news.neostrada.pl>
<6...@g...com>
<52caa932$0$2354$65785112@news.neostrada.pl>
<3...@g...com>
<52cabdd3$0$2146$65785112@news.neostrada.pl>
<b...@g...com>
<52cb183e$0$2164$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-67-162-205.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1389078709 9295 89.67.162.205 (7 Jan 2014 07:11:49 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 7 Jan 2014 07:11:49 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
X-Antivirus: avast! (VPS 140106-1, 2014-01-06), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2517968
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
news:52cb183e$0$2164$65785112@news.neostrada.pl...
> Szkoda, że nie czytasz na co odpisujesz (choć cytujesz)
> Jeśli producent założyl, że będzie żył z wymiany czy też regeneracji
> gniazd tych sworzni, to kierując się właśnie rachunkiem ekonomicznym
> zrobi taki stożek, żeby na tym zarobić. A jeśli robi więcej sztuk, to nie
> jest problemem
> zamówić sobie inne. Narzędzie stale robione dla niego kosztuje tak samo.
Masz rację i jej nie masz... ;-)
Owszem, w wielu przypadkach jest tak, że producent robi jakąś część
nietypowo, żeby zarabiać na jej wymianie.
Z drugiej strony, nie jest to chyba aż tak opłacalna praktyka, skoro wiele
koncernów jednak jej do końca nie stosuje. Jako przykład niech posłuży np.
grupa Volkswagena, w której bardzo dużo elementów jest zamiennych między
markami, chociaż oficjalnie to są inne części (inne numery katalogowe).
Producent chyba bardziej liczy na zamieszanie z numerami katalogowymi (np.
różne facelifty), czy też wykorzystanie części, które dany wytwórca dopiero
wypuścił na rynek, albo jakieś formy wyłączności na produkcję danego detalu.
Wystarczy pooglądać w katalogach krosy części i okazuje się, że dany element
był wykorzystany w wielu modelach i to niekoniecznie tego samego producenta.
> A zgodnie z rachunkiem
> ekonomicznym zarabia się na częściach a nie na quadach jako sztuka.
> W konstrukcji typu quad podejrzewam, że jest to stale wybijający się
> element (do tego aluminiowy)
> i dlatego nie ma na rynku łatwych zamienników.
W tym wypadku usterka wynika z zaniedbania poprzedniego właściciela, olał
kasowanie luzów i taki jest skutek. Jak w każdym zawieszeniu, jeżeli
zaniedbasz jeden element, to jego usterka pociągnie za sobą resztę.
Gdyby to był często wybijający się element, to zamiennik szybko by się
znalazł. Prawo rynku, jak są części często i łatwo się psujące, a w dodatku
stosunkowo proste do wykonania, to znajdzie się chętny do ich produkcji i
sprzedaży.
Zresztą, zamienniki wielu części do quadów są, tylko niełatwo je znaleźć.
Rynek nie jest duży i nikomu z dużych dystrybutorów się nie chce/nie opłaca
dobierać zamienników.
Jeśli idziesz do sklepu motoryzacyjnego ze sworzniem, końcówką drążka w
ręku, czy głupią śrubą, to pierwsze pytanie brzmi: "a z czego to?". Po
odpowiedzi, że z quada dyskusja się kończy, bo sprzedawcom nie chce się
grzebać w katalogach lub są za mało ogarnięci w asortymencie, żeby umieć
pomóc.
Jeśli jednak masz znajomego w sprzedawcę lub magazyniera takiego sklepu, to
nagle się okazuje, że w wielu przypadkach daje się coś dobrać, co pasuje od
ręki, ewentualnie po niewielkiej przeróbce.
Mechanizm zresztą jest taki sam w przypadku części samochodowych. Często na
forach ludzie podpowiadają zamienniki części, kórych oficjalnie nie ma.
> Ja nie neguję Twojego sposobu naprawy. Sam bym tak zrobił,
> ale to jest nadal ponad godzina samego ustawiania i myślenia
> i z niezbyt dobrze dobranym kątem będzie tylko protezą w obliczu
> pasującego i nie urywającego się za chwilę zamiennika.
Nie przesadzaj, wykonanie tulei wg wymiaru lub mając w ręku element, to nie
jest kosmiczna technologia. Kilkanaście lat temu byle tokarz potrafił to
zrobić.
Problem w tym, że spora ich część "wyginęła", części się nie chce (bo to
przecież "godzina ustawiania"), a część nie potrafi tego zrobić, bo tacy z
nich "fachowcy". Sama technologia naprawy też nie jest wydumana, bo prawie
wszystkie podpowiedzi w tym wątku sprowadzają się do tego samego, zresztą w
realu spotkałem podobne podpowiedzi.
Pozostaje kwestia znalezienia fachowca, który oprócz teorii ogarnia praktykę
i to zrobi, niekoniecznie w godzinę i od ręki.
Wiwo
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-17 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-17 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=
- 2025-01-17 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-17 Nieustający podziw...
- 2025-01-17 zawsze parkuj tyłem do ulicy
- 2025-01-16 nie będzie naprawy pod blokiem?
- 2025-01-16 korytarz zycia