  • Data: 2014-01-07 09:17:19
    Temat: Re: [GwW] Spawanie aluminium + usługi ślusarskie
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wiwo wrote:

    > Masz rację i jej nie masz... ;-)

    Wiem.

    Owszem, w wielu przypadkach jest tak, że producent robi jakąś część
    > nietypowo, żeby zarabiać na jej wymianie.
    > Z drugiej strony, nie jest to chyba aż tak opłacalna praktyka, skoro
    > wiele koncernów jednak jej do końca nie stosuje.

    To zależy jaką ma się sprzedaż globalnie i pewnie od wielu jeszcze innych
    rzeczy.

    > Jeśli jednak masz znajomego w sprzedawcę lub magazyniera takiego
    > sklepu, to nagle się okazuje, że w wielu przypadkach daje się coś
    > dobrać, co pasuje od ręki, ewentualnie po niewielkiej przeróbce.
    >
    > Mechanizm zresztą jest taki sam w przypadku części samochodowych.
    > Często na forach ludzie podpowiadają zamienniki części, kórych
    > oficjalnie nie ma.

    Bo w przypadku części samochodowych jest jakiś rynek,
    a w przypadku quada jeszcze nie.

    > Nie przesadzaj, wykonanie tulei wg wymiaru lub mając w ręku element,
    > to nie jest kosmiczna technologia. Kilkanaście lat temu byle tokarz
    > potrafił to zrobić.
    > Problem w tym, że spora ich część "wyginęła", części się nie chce (bo
    > to przecież "godzina ustawiania"

    I teraz też byle tokarz potrafi.
    Akurat zajmuję się wyłącznie produkcją jednostkową,
    więc u mnie to standard, że się dwie godziny ustawia i
    kilka minut toczy. Ale takich robót "z podwórka" nie biorę,
    bo to jest dla mnie nieopłacalne. To nie jest ani trudne, ani niewykonalne.
    Najgorsze właśnie jest to, że zazwyczaj
    oczekiwane jest, że to15 minut roboty.
    Szukaj, może znajdziesz.