  • 1. Data: 2012-03-16 16:54:54
    Temat: Guzik "reset" - jak zmienić jego zachowanie?
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    Witam,

    Czy da się tak zrobić, aby guzik "reset" pod formularzem - czyścił pola
    formularza całkowicie, a nie tylko z tego, co user wpisał po odświeżeniu
    strony?
    Czy można dla całego formularza zdefiniować zdarzenie onReset=, analogiczne do
    onSubmit=?

    I drugie pytanie: czy guzik "submit" można zastąpić czymś, co formalnie nie
    będzie obiektem <input>? Nie chodzi mi o obrazek, ale o tekstowy link, który
    zadziała tak jak submit.

    Dzięki,

    latet.

  • 2. Data: 2012-03-16 19:30:45
    Temat: Re: Guzik "reset" - jak zmienić jego zachowanie?
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 16 Mar 2012 17:54:54 +0100, Latet napisał(a):

    > Czy da się tak zrobić, aby guzik "reset" pod formularzem - czyścił pola
    > formularza całkowicie, a nie tylko z tego, co user wpisał po odświeżeniu
    > strony?

    A po co Ci w ogóle ten reset? Masz jakiś konkretny powód, by go
    umieszczać?

    > I drugie pytanie: czy guzik "submit" można zastąpić czymś, co formalnie nie
    > będzie obiektem <input>? Nie chodzi mi o obrazek, ale o tekstowy link, który
    > zadziała tak jak submit.

    Możesz ostylować submit tak, że będzie wyglądał jak link. Ale po co?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 3. Data: 2012-03-20 23:28:40
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > A po co Ci w ogóle ten reset? Masz jakiś konkretny powód, by go
    > umieszczać?

    Owszem, mam - wygoda użytkownika.

    > Możesz ostylować submit tak, że będzie wyglądał jak link. Ale po co?

    Poradziłem już sobie nieco inaczej: onreset="...".
    Chodziło o to, że normalny guzik reset nie kasował tego, co się pojawiło w polu
    formularza już po załadowaniu/przeładowaniu strony.

    latet

  • 4. Data: 2012-03-21 16:00:19
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 21 Mar 2012 00:28:40 +0100, Latet napisał(a):

    > Owszem, mam - wygoda użytkownika.

    I konkretnie ilu użytkowników dla *wygody* zechce usunąć z formularza tyle
    co wprowadzone dane? Widzisz jakiś obiektywny powód używania tego
    przycisku?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 5. Data: 2012-03-21 16:05:00
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

  • 6. Data: 2012-03-21 16:11:16
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    > Owszem, mam - wygoda użytkownika.

    I konkretnie ilu użytkowników dla *wygody* zechce usunąć z formularza tyle
    co wprowadzone dane? Reset to więcej problemów, niż pożytku. Jednak wielu
    go uparcie stosuje "bo jest, wiec czemu nie?".

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 7. Data: 2012-03-31 00:24:19
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > I konkretnie ilu użytkowników dla *wygody* zechce usunąć z formularza tyle
    > co wprowadzone dane?

    W tym konkretnym przypadku - co najmniej 50% użytkowników.

    latet

  • 8. Data: 2012-03-31 13:31:30
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 31 Mar 2012 00:24:19 +0200, Latet napisał(a):

    > W tym konkretnym przypadku - co najmniej 50% użytkowników.

    Opisz ten konkretny przypadek, jeśli możesz. Bo ja nie potrafię sobie
    wyobrazić formularza, do którego użytkownik najpierw pieczołowicie wklepuje
    stos danych, po czym stwierdza "e, może jednak nie, zrobię od początku" i
    klika reset, zamiast poprawić kilka pól.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 9. Data: 2012-04-01 10:54:57
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

> [...]
    > stos danych, po czym stwierdza "e, może jednak nie, zrobię od początku" i
    > klika reset, zamiast poprawić kilka pól.

    Uwolnij swoją wyobraźnię! :-)

    Jest to słownik - formularz skłąda sie z 1 pola. Po kliknięciu na "ok"
    użytkownik otrzymuje tłumaczenie zwrotu, natomiast w polu w którym je wpisał,
    zwrot pozostaje (tak jest wygodniej, aby user mógł szybko wprowadzić jakąś
    poprawkę/modifikację i tłumaczyć ponownie). Natomiast jeśli user chce wpisać coś
    zupełnie nowego, to przycisk "reset" jest bardzo pomocny w przypadku urządzeń
    mobilnych, gdzie ręczne wykasowanie zawartości pola nie jest często tak łatwe
    jak na normalnej klawiaturze.

    Problem (pierwotny) polegał na tym, że klasyczny mechanizm reset kasował tylko
    tę część zawartości, która była wpisana po ostatnim przeładowaniu. Problem
    został rozwiązany łatwo (pisałem wcześniej).

    Natomiast to czego jeszcze szukam, to możliwość zrobienia wirtualnego przycisku
    "backspace", czyli innymi słowy - jak w JS zrobić funkcję, która kasuje tylko 1
    znak z końca aktualnej zawartości pola (utf-8), a także wirtualne "strzałki",
    które będą przesuwać kursor wewnątrz tekstu w polu, aby backspace można było
    zastosować niekoniecznie od końca, ale np. w środku.

    latet