  • 61. Data: 2010-08-17 23:32:56
    Temat: Re: Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 17 Aug 2010 17:48:16 +0000 (UTC), Johnny Hooker napisał(a):

    > Jak więc widać, licytacja doszła już do "60% sprawności" dla diesla. No, to
    > czekam - kto z Was da więcej? :)

    60%? Niewykonalne, wynika z samego obiegu silnika Diesla, chyba, że silnik
    ten zasilał również instalacje grzewczą.

    --
    ___________ (R)

  • 62. Data: 2010-08-18 01:17:25
    Od: " Johnny Hooker" <j...@W...gazeta.pl>

    Yakhub <y...@g...pl> napisał(a):

    > A nasz Konstruktor oczywiście przetestował silnik w Warunkach
    > Rzeczywistych, czy też może nigdy go nawet nie zainstalował w samochodzie?

    W tym przypadku o tyle nie ma to znaczenia, że "kanonierka" nie ma
    wyróżnionych "obrotów maksymalnej sprawności", bowiem moment obrotowy jest tu
    niezależny od prędkości. Dlatego też silnik ten np. nie wymaga stosowania
    skrzyni biegów.

  • 63. Data: 2010-08-18 01:21:54
    Od: " Johnny Hooker" <j...@W...gazeta.pl>

    Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> napisał(a):

    > Tak właśnie.

    Niestety, nie zgadza się - co pisałem już dwóm innym adwersarzom:
    http://courses.washington.edu/me341/oct22v2.htm
    http://sitemaker.umich.edu/mhross/files/fueleff_phys
    icsautossanders.pdf (str.
    17)

    > I dlatego też w układach klimatytzacji stosuje się grzejniki
    > elektryczne, bo siniki produkuja w zimie za mało ciepła odpadowego, żeby
    > zagrzać nim kabinę.

    "Za mało w zimie" - bo konstruktor silnika/pojazdu tak, a nie inaczej,
    ustalił podział ciepła pomiędzy chłodnicę, a nagrzewnicę kabiny. To nie ma
    bezpośredniego związku z tematem "sprawność"

  • 64. Data: 2010-08-18 02:05:29
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Aug 17, 3:22 pm, " Johnny Hooker" <j...@W...gazeta.pl>
    wrote:
    > JAM <j...@y...com> napisał(a):
    >

    > Ciekawe. Skąd wniosek, że Balerina narusza drugą zasadę termodynamiki?

    Pobieranie 5 kW energii z ciepla otoczenia.

    > --

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

  • 65. Data: 2010-08-18 02:07:05
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Aug 17, 5:32 pm, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:

    > 60%? Niewykonalne, wynika z samego obiegu silnika Diesla, chyba, że silnik
    > ten zasilał również instalacje grzewczą.
    >
    > --
    >      ___________ (R)
    >     /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    >   ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    >  _______/ /_     Wywoływanie slajdówhttp://trzypion.pl/
    > ___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB+
    +

    Problem w tym, ze tytulowe cudo techniki bedzie mialo w przyblizeniu
    ten sam cykl cieplny.

  • 66. Data: 2010-08-18 07:51:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Massai pisze:

    > Takie zdaje się na mazurach gdzieś się odbywają, ale rzeczywiście nie
    > wiem czy nadal.

    Cóż, póki co robię sobie własny, przy dojazdach do roboty ;)

    Od zakupu (w marcu) zszedłem z 6,35 do 4,9l/100km :D (diesel, 1,5l)

  • 67. Data: 2010-08-18 07:52:27
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Tue, 17 Aug 2010 19:14:24 +0000 (UTC), Johnny Hooker napisał(a):

    > Ja będę pisał za siebie - jak JA to rozumiem.

    > No na to pytanie masz przecież odpowiedź: dlatego, że detonacja paliwa -
    > zamiast dotychczas stosowanego spalania - wyzwala wielokrotnie więcej energii.

    Bzdura. Ilość energii jest dokładnie ta sama.

    Chyba, że mylisz energię z czym innym.

    > Masz rację; powinno być "moc" - zgodnie z angielskojęzycznym oryginałem (jest
    > tam dostępny). Trzeba na to zwrócić uwagę. Ale tam - już w drugim zdaniu -
    > jest słówko "moc". Widzę, że wolałeś udać, iż nie ma...

    Już sam fakt, że autor tekstu myli moc z energią, świadczy o tym, że nie
    opanował on nawet fizyki z zakresie 1 klasy szkoły średniej.

    Poza tym - to jest tekst Zdolnego Polskiego Konstruktora, czy też może
    nieudolne tłumaczenie jakiejś pracy badawczej z amerykańskiego
    uniwersytetu?...

    --
    Yakhub

  • 68. Data: 2010-08-18 08:02:12
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Tue, 17 Aug 2010 19:22:27 +0000 (UTC), Johnny Hooker napisał(a):

    > Ciekawe. Skąd wniosek, że Balerina narusza drugą zasadę termodynamiki?

    Zacytuję pierwsze zdanie opisu:
    "Kolejną konstrukcją K. Hołubowicza jest ,,balerina" - urządzenie
    umożliwiające pobieranie energii zawartej po prostu w naszym otoczeniu"

    A dalej mamz ju tylko lepiej:
    "Silnik nie emituje żadnych spalin, jak również nie zużywa paliw. "

    Litości...

    --
    Yakhub

  • 69. Data: 2010-08-18 08:44:44
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

> [...]

    "Kolejną konstrukcją K. Hołubowicza jest ,,balerina" - urządzenie
    umożliwiające pobieranie energii zawartej po prostu w naszym otoczeniu"

    A dalej mamy już tylko lepiej:

  • 70. Data: 2010-08-18 10:15:48
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    > Cóż, póki co robię sobie własny, przy dojazdach do roboty ;)
    > Od zakupu (w marcu) zszedłem z 6,35 do 4,9l/100km :D (diesel, 1,5l)

    Ja tez: po przejechaniu 5 tys. km po przyzwoitych drogach w lipcu, srednie
    spalanie wedlug komputera spadlo mi z 11,9 na 11,4 l/100km ;-P (benzyna,
    2.2)
    Byloby pewnie jeszcze lepiej (a na pewno szybciej ;-), ale mialem box na
    dachu...

    --
    Axel