  • 191. Data: 2010-08-22 20:59:59
    Temat: Re: Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    JAM pisze:

    > przez kilkanascie metrow po starcie tez. To widac nawet w telewizji
    > gdzie tor dragsterowy jest wrecz czarny od resztek gumy do
    > kilkudziesieciu metrow za linia startu. Z tym ze te opony sa
    > specjalnie do tego skonstruowane. Opony normalnych samochodow raczej
    > sie nie beda dobrze przyklejac :-)

    Ano właśnie.

  • 192. Data: 2010-08-22 21:01:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Adam Płaszczyca pisze:

    > Bo ja wiem? Stirlingowi wystarcza kilka stopni różnicy.

    Do realnej wydajnej pracy, czy do tego, żeby malutki model w ogóle się
    poruszał?

  • 193. Data: 2010-08-22 22:02:42
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sun, 22 Aug 2010 10:29:18 -0700 (PDT), JAM <j...@y...com>
    wrote:

    > To widac nawet w telewizji
    > gdzie tor dragsterowy jest wrecz czarny od resztek gumy

    I niejakiego VHT, znanego obecnie jako P1J TrackBite.

    r.
    _____________

  • 194. Data: 2010-08-22 22:20:22
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

    > Adamie, ale termostat nie działa zero-jedynkowo. Podawana na nim temp.
    > otwarcia, np. 89 stopni, to chyba często jest temperatura _pełnego_
    > otwarcia.

    No tak, ale w takim układzie temperatura pełnego zamknięcia to będzie
    coś w okolicach 85C.
    Dzięki temu jedzie się samochodem w różnych warunkach a temperatura
    zmienia się o góra kilka stopni.

    W każdym razie dopóki silnik nie osiągnie 80C jakiekolwiek rozgrzewanie
    się chłodnicy oznacza uszkodzony termostat.

  • 195. Data: 2010-08-25 23:04:39
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 22 Aug 2010 12:02:44 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

    > Adamie, ale termostat nie działa zero-jedynkowo. Podawana na nim temp.
    > otwarcia, np. 89 stopni, to chyba często jest temperatura _pełnego_
    > otwarcia.

    Różnie. Niekiedy pełnego, niekiedy początku. Równica zazwyczaj 3-4 stopni.
    --
    ___________ (R)

  • 196. Data: 2010-08-25 23:05:23
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 22 Aug 2010 21:01:32 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Do realnej wydajnej pracy, czy do tego, żeby malutki model w ogóle się
    > poruszał?

    Do realnej, wydajnej pracy. Inna sprawa, że dużego momentu na takiej
    różnicy nie osiągniesz.

    --
    ___________ (R)

  • 197. Data: 2010-08-26 08:19:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.08.2010 23:05, Adam Płaszczyca pisze:

    > Do realnej, wydajnej pracy. Inna sprawa, że dużego momentu na takiej
    > różnicy nie osiągniesz.

    Nie nazwałbym takiej sytuacji realną, wydajną pracę - fajnie, że się
    kręci, ale jak ledwie pokonuje własne opory ruchu to praktyczne to nie jest.

  • 198. Data: 2010-09-01 07:32:20
    Od: jacek2v <j...@g...com>

    On 19 Sie, 08:13, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > Całkowicie.

    > Wróć! Równie dobrze można by jeden z kamieni podpalić (bo to np. węgiel).
    >
    > I wtedy nagrzeją się oba. I to ten promieniujący/płonący będzie cieplejszy.

    A nie będę dalej brnął :) fizyka to nie moja core działka :D

    Pzdr.

  • 199. Data: 2010-09-01 20:23:31
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 26 Aug 2010 08:19:22 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Nie nazwałbym takiej sytuacji realną, wydajną pracę - fajnie, że się
    > kręci, ale jak ledwie pokonuje własne opory ruchu to praktyczne to nie jest.

    Jedyny problem, to wydajność źródła ciepła. Jeśli jest to na przykład
    przepływająca woda, to spokojnie kilka kW wyciągniesz.

    --

  • 200. Data: 2010-09-01 23:35:46
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-09-01, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    > Jedyny problem, to wydajność źródła ciepła. Jeśli jest to na przykład
    > przepływająca woda, to spokojnie kilka kW wyciągniesz.

    Równie ważna jest chyba wydajność źródła "zimna" ;-)

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski