eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyGun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?Re: Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
  • Data: 2010-08-18 20:10:41
    Temat: Re: Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
    Od: jacek2v <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 17 Sie, 20:39, " Johnny Hooker" <j...@W...gazeta.pl>
    wrote:
    > Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> napisał(a):
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    > > >>> Właśnie lektura tych podesłanych linków nastraja bardzo sceptycznie.
    > > >>> Już choćby po tym jak autor absurdalnie (i często fałszywie)
    > > >>> wyolbrzymia problemy silnika klasycznego :)
    >
    > > >> W sumie racja: wiadomo przecież powszechnie, iż nie jest prawdą, że
    > > >> sprawność "tradycyjnego" silnika spalinowego to raptem coś ok. 20%.
    > > >> No, w każdym razie to gruuuba przesada, tudzież "fałszywe
    > > >> wyolbrzymienie"... :)
    >
    > > > Ano. Raczej 30-40%.
    >
    > > 20% i już. A na wale tylko 5-10%. A mierzona na kołach 2-4% :)
    >
    > > Zwłaszcza tajemnicze zniknięcie 2/3 mocy między wałem a kołami stawia przed
    > nam
    > > i
    > > dramatyczne pytanie: jakąż to wiedzę na temat mechaniki ukrywają przed nami
    > nau
    > > kowcy,
    > > będący zapewne od lat w spisku? Dlaczego pisze się, że przełożenie napędu
    > ma sp
    > > rawność
    > > rzędu 90%, podczas gdy prawda jest inna, i jakże bolesna?
    >
    > Faktycznie, że przed Tobą, biedaku, coś ukrywają - widocznie im podpadłeś -
    > ale są i tacy, co jednak nie ukrywają, w każdym razie przede mną: http://
    > tinyurl.com/aovmut
    >
    > Konkretnie to już Ci palcem pokażę - str. 17:
    >
    > #v+
    > the breakdown is like this (all percentages being from the original 100%, not
    > percentages of what is left) for a US composite driving cycle
    >
    > 100% in fuel
    > 30% irreversibility of combustion,
    > puts 70% into combustion gases
    >
    > 32% engine inefficiencies, (into cooling system and exhaust gases) and
    > 18% friction (including pumping losses, driving camshafts etc)
    > leaves mechanical energy 20%
    >
    > 2% to drive accessories (oil and water pumps, air con, etc) and
    > 3% lost in torque convertor transmission etc
    > leaves 15% to the wheels
    >
    > 5% used for heating the brakes
    > 5% for air resistance
    > 5% for rolling resistance
    >
    > The author comments in the text, that this is for a particular vehicle and
    > the driving conditions mentioned. Most drivers would drive faster today and
    > have more air resistance relative to rolling resistance.
    > #v-

    Kocham procenty, można się nimi raczyć i zawsze dostarczają rozrywki
    czy to statystyczne czy alkoholowe :)

    Pzdr.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: