-
Data: 2010-08-18 20:10:41
Temat: Re: Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
Od: jacek2v <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 17 Sie, 20:39, " Johnny Hooker" <j...@W...gazeta.pl>
wrote:
> Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> napisał(a):
>
>
>
>
>
>
>
> > >>> Właśnie lektura tych podesłanych linków nastraja bardzo sceptycznie.
> > >>> Już choćby po tym jak autor absurdalnie (i często fałszywie)
> > >>> wyolbrzymia problemy silnika klasycznego :)
>
> > >> W sumie racja: wiadomo przecież powszechnie, iż nie jest prawdą, że
> > >> sprawność "tradycyjnego" silnika spalinowego to raptem coś ok. 20%.
> > >> No, w każdym razie to gruuuba przesada, tudzież "fałszywe
> > >> wyolbrzymienie"... :)
>
> > > Ano. Raczej 30-40%.
>
> > 20% i już. A na wale tylko 5-10%. A mierzona na kołach 2-4% :)
>
> > Zwłaszcza tajemnicze zniknięcie 2/3 mocy między wałem a kołami stawia przed
> nam
> > i
> > dramatyczne pytanie: jakąż to wiedzę na temat mechaniki ukrywają przed nami
> nau
> > kowcy,
> > będący zapewne od lat w spisku? Dlaczego pisze się, że przełożenie napędu
> ma sp
> > rawność
> > rzędu 90%, podczas gdy prawda jest inna, i jakże bolesna?
>
> Faktycznie, że przed Tobą, biedaku, coś ukrywają - widocznie im podpadłeś -
> ale są i tacy, co jednak nie ukrywają, w każdym razie przede mną: http://
> tinyurl.com/aovmut
>
> Konkretnie to już Ci palcem pokażę - str. 17:
>
> #v+
> the breakdown is like this (all percentages being from the original 100%, not
> percentages of what is left) for a US composite driving cycle
>
> 100% in fuel
> 30% irreversibility of combustion,
> puts 70% into combustion gases
>
> 32% engine inefficiencies, (into cooling system and exhaust gases) and
> 18% friction (including pumping losses, driving camshafts etc)
> leaves mechanical energy 20%
>
> 2% to drive accessories (oil and water pumps, air con, etc) and
> 3% lost in torque convertor transmission etc
> leaves 15% to the wheels
>
> 5% used for heating the brakes
> 5% for air resistance
> 5% for rolling resistance
>
> The author comments in the text, that this is for a particular vehicle and
> the driving conditions mentioned. Most drivers would drive faster today and
> have more air resistance relative to rolling resistance.
> #v-
Kocham procenty, można się nimi raczyć i zawsze dostarczają rozrywki
czy to statystyczne czy alkoholowe :)
Pzdr.
Następne wpisy z tego wątku
- 18.08.10 20:27 jacek2v
- 18.08.10 20:36 jacek2v
- 18.08.10 20:37 jacek2v
- 18.08.10 20:40 jacek2v
- 18.08.10 22:10 Andrzej Lawa
- 18.08.10 22:16 Andrzej Lawa
- 18.08.10 22:17 Andrzej Lawa
- 18.08.10 22:18 Andrzej Lawa
- 19.08.10 00:46 Robert Rędziak
- 19.08.10 00:47 Robert Rędziak
- 19.08.10 00:56 JAM
- 19.08.10 01:32 Tomasz Pyra
- 19.08.10 01:35 Tomasz Pyra
- 19.08.10 01:36 Tomasz Pyra
- 19.08.10 01:57 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
Najnowsze wątki
- 2025-01-09 Zapierdalać
- 2025-01-09 Wróblewo => Specjalista ds. Analiz Finansowych <=
- 2025-01-09 Kraków => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-01-09 Dell ubija / przemianowuje swoje flagowe linie laptopów
- 2025-01-08 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-08 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-08 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-08 Podłączenie DMA 8257 do 8085
- 2025-01-08 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-08 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-08 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-08 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=