  • 1. Data: 2013-04-18 19:40:40
    Temat: Grzanie felg
    Od: "kowtow" <k...@p...onet.pl>

    Mam sobie ja ci autko Fiat Linea 1.4 TJet 2009 r.
    I dzisiaj jak co dzien wracam z pracy odcinek 30 km i tak gdzies w polowie
    trasy czuje ze autko traci moc tzn na 5 biegu cisne w pedal przyspieszenia a
    ono nie chce jechac dusi sie i tak przez chwile probowalem zmieniac biegi na
    nizszych jedzie lepiej ale brak mu mocy i poczulem zapach gumy albo szczek
    hamulcowych przejechalem jeszcze tak kawalek i stanalem na parkingu i
    sprawdzilem kola wszystkie 4 felgi byly strasznie gorace nie mozna bylo ich
    dotknac zostawilem auto na parkingu na 20 min jak wrocilem kola byly jeszcze
    cieple Wsiadlem do auta i pomyslalem ze moze reczny hamulec mi trzyma kola
    poruszalem dzwignia hamulca kilka razy i ruszylem w droge i przeszlo tzn nie
    mam pewnosci czy to od hamulca recznego czy jakas inna przyczyna ale objawy
    ustapily wrocilem do domu i na miejscu kola byly juz zimne. Zastrzegam ze
    nie jechalem na recznym bo nie da sie tego przeoczyc bo mam kontrolke i
    sygnal dzwiekowy zaciagniecia hamulca Prosze o rade jaka moze byc przyczyna
    dolegliwosci.

  • 2. Data: 2013-04-18 19:48:25
    Temat: Re: Grzanie felg
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-04-18 19:40, kowtow pisze:
> [...]
    > cieple Wsiadlem do auta i pomyslalem ze moze reczny hamulec mi trzyma kola

    Ręczny na cztery koła?
    Klocków hamulcowych nie zmieniałeś przypadkiem?
    Takie numery bywają przy wymianie łożysk gdy "fachowiec" za mocno
    dokręci. Ale to samo z się raczej nie ustępuje.
    Może szwankuje hamulec nożny i nie odbija czasami do końca.

    --
    Krzysiek
    www.zmieleni.pl

  • 3. Data: 2013-04-18 19:53:09
    Od: "kowtow" <k...@p...onet.pl>

    > Ręczny na cztery koła?

    Nie wiem nie znam sie na tym

    > Klocków hamulcowych nie zmieniałeś przypadkiem?

    Nie

    > Takie numery bywają przy wymianie łożysk gdy "fachowiec" za mocno dokręci.
    > Ale to samo z się raczej nie ustępuje.

    Nic nie bylo wymieniane

    > Może szwankuje hamulec nożny i nie odbija czasami do końca.

    Byc moze bo wtedy czulem ze slabiej hamuje

  • 4. Data: 2013-04-18 20:26:07
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-04-18 19:53, kowtow pisze:

    > Byc moze bo wtedy czulem ze slabiej hamuje

    Po takim rozgrzaniu to nie ma dziwne.

    Na mieście kontrola tego to pikuś. Co chwila zatrzymujemy się i szybko
    można stwierdzić czy czy hamulce lekko trą czy nie, patrząc na
    bezwładność auta przy postoju na światłach. Gorzej w trasie

    Głupia przypadłość która wymaga dokładnej diagnozy u fachowca.

    --
    Krzysiek
    www.zmieleni.pl

  • 5. Data: 2013-04-18 20:36:50
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    kowtow wrote:
> [...]
    > sygnal dzwiekowy zaciagniecia hamulca Prosze o rade jaka moze byc przyczyna

    Wygląda na to, że z jakiegoś nieznanego powodu klocki nie cofnęły się po
    tym, kiedy ostatnio zwolniłeś pedał hamulca. Czy masz w tym samochodzie
    jakieś system kontroli trakcji?

  • 6. Data: 2013-04-18 20:49:34
    Od: "kowtow" <k...@p...onet.pl>

    > Wygląda na to, że z jakiegoś nieznanego powodu klocki nie cofnęły się po
    > tym, kiedy ostatnio zwolniłeś pedał hamulca. Czy masz w tym samochodzie
    > jakieś system kontroli trakcji?

    Tylko ABS ale komputer nie pokazywal zadnej awarii a melduje nawet o
    spalonej zarowce

  • 7. Data: 2013-04-18 20:50:22
    Od: "Xavos" <n...@d...pl>

    Użytkownik "kowtow" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ich dotknac zostawilem auto na parkingu na 20 min jak wrocilem kola byly
    > jeszcze cieple Wsiadlem do auta i pomyslalem ze moze reczny hamulec mi

    1. Klocki nie cofają się bo podrdzewiały wraz z prowadnicami.
    2. Tłoczki przy klockach przycinają się bo uszczelki zbyt stare i twarde lub
    powierzchnia cylinderka zamulona/zabrudzona osadami.

    Radzę zacząć od pkt 1 i usunąć rdzę.

  • 8. Data: 2013-04-18 20:53:58
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-04-18 20:50, Xavos pisze:

> [...]
    > lub
    > powierzchnia cylinderka zamulona/zabrudzona osadami.

    Tak równo na czterech kołach? :)

    --
    Krzysiek
    www.zmieleni.pl

  • 9. Data: 2013-04-18 20:54:47
    Od: "kowtow" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > lub
    > powierzchnia cylinderka zamulona/zabrudzona osadami.

    Nie uwazam auto jest w sumie jeszcze mlode przebieg 32000 no i nie mogly sie
    zapiec wszystkie jednoczesnie w tym samym czasie

  • 10. Data: 2013-04-19 09:20:48
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl> wrote:

    > Tak równo na czterech kołach? :)

    No właśnie... Czy na pewno wszystkie cztery felgi były gorące? Jeśli tak
    to nie zwalałbym na tłoczki/zaciski.

    http://motogof.tumblr.com/