  • 61. Data: 2012-02-11 20:16:29
    Temat: [ot] dywagacje wannowe
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-02-11 12:12, Cavallino pisze:

    > Nie mało, tylko bzdura totalna.
    > Znaczy nawet się może i by zgadzało, tylko że jednostki nie te - jak
    > zamiast pół godziny będzie pół dnia, to wyjdzie bliżej prawdy (w sprawie
    > codziennej kąpieli w wannie - na prysznic może by tak wystarczyło, gdyby
    > się zmieścił w 2 minutach).

    Prysznic to spokojnie wezma codziennie dwie osoby.
    Zreszta - co tu dywagowac - fizyki sie nie oszuka.
    Przy 1kW zeby podniesc temperature 100l wody o 50* trzeba ok. 5,8h czasu
    (wg wzoru, nie uwzgledniajac strat). Az zwatpilem... W takim razie nie
    wiem skad u mnie sie ta ciepla woda bierze...
    Czy przeplywowo czy nie - do ogrzania podanej masy wody trzeba tyle
    samo energii wlozyc. Moze mnie producent oszukal, i grzalka ma wiecej
    niz 1kW - tego nie mierzylem powiem szczerze :)
    Tyle, ze przeplywowo wolniej leci i zanim naleci przez ponad godzine, to
    sie mocno ochlodzi.

    --
    venioo -> GG:198909
    Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG

  • 62. Data: 2012-02-11 21:19:40
    Temat: Re: Grzalka silnika - testowal ktos?
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-02-05 20:22, kogutek pisze:

    > Jasne że ogrzewa. W ocieplony bojlerze przez prawie 10 godzin. Te trochę
    > oleju, stali i wody waży grubo ponad 100 kilo i jest niczym nie ocieplone.

    A co powiesz na to?
    http://proheatproducts.com/index.php?main_page=produ
    cts_all

    Grubo ponizej 300W.

  • 63. Data: 2012-02-11 21:39:08
    Od: " Wmak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> napisał(a):

    > A współczynnik temperaturowy oporu uwzględniałeś?
    > Bo na przykład w żarówce jest różnica o rząd wielkości... ;)

    W żarówce jest wolfram, który ma bardzo duży dodatni współczynnik
    temperaturowy.
    Mierzyłem kilka halogenów 55W, które w czasie pracy powinny mieć nominalnie ok
    3 omów a w pokojowej temperaturze mają poniżej 0,2 oma - 60 razy mniej, niż w
    na gorąco.

    Druty używane w grzejnictwie mają rezystancję mało zależną od temperatury - w
    zakresie do ponad 1000*C rezystancja rośnie o ok 10-20%, lepsze gatunki mają w
    tym zakresie rezystancję prawie stałą.
    W krytej grzałce, zanurzonej w cieczy, drut oporowy ma znacznie niższą
    temperaturę więc wspólczynnikiem temperaturowym nie należy się przejmować

  • 64. Data: 2012-02-12 13:49:49
    Od: " Wmak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Wmak <w...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> [...]
    ok
    > 3 omów a w pokojowej temperaturze mają poniżej 0,2 oma - 60 razy mniej, niż

    Wybaczcie, nie wiem skąd mi te 60 razy wyskoczyło.
    Najwyżej około 15 razy rośnie rezystancja żarnika wolframowego od zimnego do
    temperatury pracy.

  • 65. Data: 2012-02-12 17:47:02
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sun, 5 Feb 2012 14:21:31 +0100, Tmek <T...@d...ek> wrote:

    > Ale zawsze idzie to do plynu chlodniczego.

    http://www.defa.com/en/html/automotive/warmup/produc
    ts/engine_heaters/800_series/

    r.
    _____________

  • 66. Data: 2012-02-14 20:53:25
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 11 Feb 2012 18:51:40 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Do czasu, w którym byś policzył, że to się kompletnie nie opłaca.

    Ponieważ?
    Podgrzewacz przepływowy ma sprawność bliską 100% - grzeje wodę która
    zużywasz. Boiler podgrzewa wode ipowietrze.

    --
    ___________ (R)

  • 67. Data: 2012-02-14 20:54:34
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 09 Feb 2012 23:10:15 +0100, v...@i...pl napisał(a):

    > Oprócz wymienionych już zalet dołożę jeszcze jedną: mam w domu 7 kranów.
    > Ile ogrzewaczy przepływowych bym musiał założyć i ile by mnie to
    > kosztowało, wraz z odpowiednia instalacją elektryczną?

    Jeden.

    > Bojler wraz z grzałką i elektronicznym timerem kosztowal ok.350PLN.

    O pojemności jakiej?

    --
    ___________ (R)

  • 68. Data: 2012-02-14 22:11:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 14 Feb 2012 20:54:34 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Jeden.

    czasem warto 7, ewentualnie np 3 (kuchnia i dwie lazienki).
    Nie tracisz wody, pradu i szamba na rozgrzanie rur.

    Instalacja elektryczna jest akurat tania ... podgrzewacze troche drozsze,
    ale jeszcze oplata za moc przylacza.
    ewentualnie system kombinowany - bojler w piwnicy i przeplywowe
    podgrzewacze mniejszej mocy.

    J.

  • 69. Data: 2012-02-14 22:29:54
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    > Jeden.

    Jeden, ale jaki? Bo na pewno nie taki 3,5kW o przepływie 2L/min.
    Jakiś mocniejszy, ale wtedy instalacje bym musiał przerabiać. To już
    wolę to co mam :) (chociaz przyznam szczerze, ze rozwazalem przy
    najczesciej uzywanym kranie zamontowanie takiego malego, bo zeby szybko
    rece umyc to nadaje sie idealnie).

    > O pojemności jakiej?

    100L

  • 70. Data: 2012-02-14 22:31:18
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 14.02.2012 Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> napisał/a:

    > Ponieważ?

    Ponieważ trzeba liczyć.

    > Podgrzewacz przepływowy ma sprawność bliską 100% - grzeje wodę która
    > zużywasz. Boiler podgrzewa wode ipowietrze.

    1) Instalacja na naście kW jest za darmo?
    2) Opłaty za przyłącze nąście kW są w tej samej cenie co za 5kW?
    3) Z ciepłej wody korzystasz w czasie pierwszej czy drugiej taryfy?

    Zapomniałeś, że nie mówimy o samej fizyce tylko o realnych kosztach...

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski