-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: " Wmak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Grzalka silnika - testowal ktos?
Date: Sat, 11 Feb 2012 20:39:08 +0000 (UTC)
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 21
Message-ID: <jh6jlc$a7k$1@inews.gazeta.pl>
References: <4f2e7ad8$1@news.home.net.pl> <jgpd46$n9a$1@mx1.internetia.pl>
<jgrknj$1r6h$1@news2.ipartners.pl>
NNTP-Posting-Host: localhost
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1328992748 10484 172.20.26.243 (11 Feb 2012 20:39:08 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 11 Feb 2012 20:39:08 +0000 (UTC)
X-User: w.mak
X-Forwarded-For: 94.75.91.13
X-Remote-IP: localhost
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2433686
[ ukryj nagłówki ]
Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> napisał(a):
> A współczynnik temperaturowy oporu uwzględniałeś?
> Bo na przykład w żarówce jest różnica o rząd wielkości... ;)
W żarówce jest wolfram, który ma bardzo duży dodatni współczynnik
temperaturowy.
Mierzyłem kilka halogenów 55W, które w czasie pracy powinny mieć nominalnie ok
3 omów a w pokojowej temperaturze mają poniżej 0,2 oma - 60 razy mniej, niż w
na gorąco.
Druty używane w grzejnictwie mają rezystancję mało zależną od temperatury - w
zakresie do ponad 1000*C rezystancja rośnie o ok 10-20%, lepsze gatunki mają w
tym zakresie rezystancję prawie stałą.
W krytej grzałce, zanurzonej w cieczy, drut oporowy ma znacznie niższą
temperaturę więc wspólczynnikiem temperaturowym nie należy się przejmować
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 12.02.12 13:49 Wmak
- 12.02.12 17:47 Robert Rędziak
- 14.02.12 20:53 Adam Płaszczyca
- 14.02.12 20:54 Adam Płaszczyca
- 14.02.12 22:11 J.F.
- 14.02.12 22:29 v...@i...pl
- 14.02.12 22:31 Krzysiek Kielczewski
- 14.02.12 23:30 RoMan Mandziejewicz
- 15.02.12 02:19 kogutek
- 15.02.12 02:30 kogutek
- 15.02.12 08:57 Krzysiek Kielczewski
- 15.02.12 10:33 Krzysztof 45
- 15.02.12 12:28 kogutek
- 15.02.12 12:47 kogutek
- 15.02.12 14:54 Krzysztof 45
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=