  • 1. Data: 2012-02-05 13:49:28
    Temat: Grzalka silnika - testowal ktos?
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    Testowal ktos cos takiego (nie mam nic wspolnego z aukcja)

    http://allegro.pl/grzalka-silnika-defa-warmup-ford-c
    hrysler-volvo-i2074164558.html

    A co by było, jakby wstawić np. w miske olejową coś takiego?

    http://allegro.pl/grzalka-lazienkowa-600w-gw-door-to
    -door-promocja-i2096204726.html

    albo taniej:

    http://allegro.pl/grzalka-elektryczna-300w-i20735381
    77.html

    Rozgrzany olej by szedł do góry, ogrzewając blok i głowice.

    Co Wy na to? :)

    --
    venioo -> GG:198909
    Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG

  • 2. Data: 2012-02-05 14:01:07
    Temat: Re: Grzalka silnika - testowal ktos?
    Od: "AntekP" <A...@p...com>

    Użytkownik <v...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Testowal ktos cos takiego (nie mam nic wspolnego z aukcja)
    > http://allegro.pl/grzalka-silnika-defa-warmup-ford-c
    hrysler-volvo-i2074164558.html
    Miliony Skandynawów

    > Co Wy na to? :)
    Oni raczej wiedzą co jest dobre na mrozy.

  • 3. Data: 2012-02-05 14:21:31
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Użytkownik wrote:
    > Testowal ktos cos takiego (nie mam nic wspolnego z aukcja)

    Dziala, popularne w skandynawi, ekspresowe to nie jest, trzeba troche
    poczekac, troche czyli wiecej niz kwadrans.

    > http://allegro.pl/grzalka-silnika-defa-warmup-ford-c
    hrysler-volvo-i2074164558.html

    Do kazdego modelu sa okreslone grzalki, jedne wkladasz w blok silnika,
    drugie w przejsciowke na waz.
    Ale zawsze idzie to do plynu chlodniczego.

    > A co by było, jakby wstawić np. w miske olejową coś takiego?

> [...]

    E. Tak jest jeszce taniej, w dodatku sposob sprawdzony
    http://www.youtube.com/watch?v=ztrgPO0wcgI&feature=p
    layer_detailpage&list=PLE733FB3DC706CED2#t=106s> Rozgrzany olej by szedł do góry,
    ogrzewając blok i głowice.Taa, jak na pochodzie 1 majowym.Tmek

  • 4. Data: 2012-02-05 14:28:53
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 05.02.2012 13:49, v...@i...pl pisze:
    > Testowal ktos cos takiego (nie mam nic wspolnego z aukcja)
    (...)
    > Co Wy na to? :)

    ale w jakim sensie? Samochody straży pożarnej stoją (na lotniskach an
    100%) podpięte do prądu (i czasami) powietrza). prąd zasila taką grzałkę
    - tak aby silnik był ciepły, i można było szybko go uruchomić i od razu
    jechać z pełną mocą. W każdym dużym supermarkecie, fabryce jest silnik
    połączony z pompą wodną zasilającą instalacje przeciwpożarowe. tam
    najczęściej (iveco) jest grzałka na wężu z płynem chłodzącym. Taka sama
    sytuacja. jakoś to grzeje silnik, pomimo że w "maszynowni" zawsze są
    temperatury dodatnie. Metoda sprawdzona, skuteczna. Grzałka musi być
    odporna na drgania. taka do herbaty chyba nie jest, ale możesz
    spróbować. Pytanie jak ją zamocujesz. najbardziej "śmieszne" mocowanie
    jakie widziałem było takie: Miska olejowa miała coś jakby "podwójne dno"
    miedzy tymi dwoma dnami był wepchnięty drut oporowy i zaklejony,
    zapaćkany czymś podobnym do gipsu. działało to przez wieeeeelel lat bo
    silnik miał ze 20 jak właściciel zdecydował się zamienić to dziadostwo
    na grzałkę wkręcaną w miskę olejową.
    Jak to jest w osobówkach podłączone - nie mam pojęcia. ciężarówki które
    spotkałem miały takie specjalne gniazdo z tyłu wozu, do którego wtykało
    się wtyczkę "dyndającą" z sufitu garażu. w momencie "przekręcenia
    kluczyka" wtyczka odskakiwała (bolało jak ktoś stał za wozem) dość
    mocno. Czasem było też wężem podpinane powietrze, a jak nie, to na
    pokładzie był kompresorek elektryczny który "dobijał" ciśnienie.

    ToMasz

  • 5. Data: 2012-02-05 15:19:18
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-02-05 14:01, AntekP pisze:
    > Użytkownik<v...@i...pl> napisał w wiadomości
    hrysler-volvo-i2074164558.html
    > Miliony Skandynawów

    Jak na to wpadles Sherlocku?

    > Oni raczej wiedzą co jest dobre na mrozy.

    A moze jednak sie myla?

    Czy masz jakies osobiste doswiadczenia w temacie, czy tylko chciales
    jakos sobie kiepsko zazartowac?

  • 6. Data: 2012-02-05 16:18:18
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    v...@i...pl <v...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    77.html

    > Rozgrzany olej by szedł do góry, ogrzewając blok i głowice.

    Doświadczenie jest miarą poznania Świata. Weź grzejnik olejowy. One mają
    regulację mocy 1 i 2 kW. Ustaw na 1 kW i szeregowo wstaw diodę. Ustaw go na
    podwórku, balkonie itp. Zrób obudowę z pięciu palet. Włącz i po pół godzinie
    zmierz temperaturę powietrza w obudowie. Następnie podaj ją tutaj. W silniku
    gdy pracuje dostępna moc do grzania to od kilku kilowatów wzwyż. I trzeba
    sporo poczekać aż z nawiewów zacznie lecieć akceptowalne ciepłe powietrze.
    Grzałka 300W w misce działa. Celem działania jest utrzymanie w stanie płynnym
    oleju a nie podgrzewanie silnika. Są olejowe nagrzewnice do silników. Mają
    moce od 4 kilowatów wzwyż. Wstawia się je w układ chłodzenia. One działają tak
    jak byś chciał.

  • 7. Data: 2012-02-05 16:39:44
    Od: Pan Zbyszek <z...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-02-05 14:01, AntekP pisze:
    > U?ytkownik<v...@i...pl> napisa? w wiadomo?ci
    hrysler-volvo-i2074164558.html
    > Miliony Skandynaw?w

    > Oni raczej wiedz? co jest dobre na mrozy.

    Moja siostrzenica mieszka w Uppsali /Szwecja/ tam na parkingach pod
    domami wielorodzinnymi stoją słupki z gniazdkiem 220 V . Prawie
    wszystkie samochody w zimie są podłączone do prądu . A prąd jest
    wliczony w opłatę za mieszkanie tak jak winda czy sprzątanie schodów .
    Nawet sobie taką grzałkę przywiozłem , ale jeszcze nie zamontowałem .
    Komplet do mojej Łady Nivy kosztował 889 koron ./nie odsprzedam !/.

  • 8. Data: 2012-02-05 16:45:55
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-02-05 16:18, kogutek pisze:

> [...]
    > moce od 4 kilowatów wzwyż. Wstawia się je w układ chłodzenia. One działają tak

    Ale te grzalki firmowe, np. DEFA ktora podalem w linku maja max 1kW i
    dzialaja, wiec te 4kW w samochodzie osobowym to chyba przesadziles.
    Tylko ze te firmowe grzalki grzeja ciecz chlodzaca (ktora ma inne
    wlasnicowsci fizyko-chemiczne niz olej), dlatego spytalem, czy z olejem
    by sie dalo zrobic :)

  • 9. Data: 2012-02-05 17:25:15
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    kogutek napisał(a):
    > Grzałka 300W w misce działa. Celem działania jest utrzymanie w stanie płynnym
    > oleju a nie podgrzewanie silnika.
    Racja. Może chodzić całą dobę bez ryzyka o zagotowanie płynu.
    > Są olejowe nagrzewnice do silników. Mają
    > moce od 4 kilowatów wzwyż. Wstawia się je w układ chłodzenia. One działają tak
    > jak byś chciał.
    Olejowa nagrzewnica którą wstawia się w układ chłodzenia?
    Chyba chodzi Ci o to że pracuje taka nagrzewnica na olej napędowy typu Webasto,
    Eberspächer i
    rozgrzewa płyn chłodzący :) Ale moce zaczynaja się od 3300W.
    --
    Krzysiek

  • 10. Data: 2012-02-05 17:43:23
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    v...@i...pl napisał(a):
> [...]
    > Tylko ze te firmowe grzalki grzeja ciecz chlodzaca (ktora ma inne
    > wlasnicowsci fizyko-chemiczne niz olej), dlatego spytalem, czy z olejem
    Wszystko można zrobić, tylko trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie czy to ma sens i
    uzasadnienie
    ekonomiczne w naszych zimowych warunkach.

    Ja kiedyś mając Kadetta 1,6D z nudów wstawiłem w krótki obieg cieczy chłodzącej 4
    świece żarowe.
    Było to takie małe ustrojstwo zrobione z trójników miedzianych lutowanych fi 22.
    Zdawało to egzamin.
    Nakład pracy niewielki, finansowy tez, a efekt zadowalający. Na zasadzie takiej że w
    prawdzie
    odpalany silnik był zimny, to po odpaleniu i zrzuceniu śniegu z auta już leciała
    dodatnia
    temperatura z nawiewów. Oczywiście zakładamy że mamy sprawny termostat. Bo to
    podstawa powodzenia i
    efektu. Może w tym kierunku kombinować? Można taki patent zrobić włączany bez
    uruchamiania silnika z
    zewnętrznego źródła napięcia, tylko jeszcze w obieg trzeba wstawić pompkę wodną taka
    jak wstawia się
    przy układach z webasto.
    --
    Krzysiek