  • Data: 2012-02-06 11:01:36
    Temat: Re: Grzalka silnika - testowal ktos?
    Od: ToMasz <t...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    (...)

    > Nie - jakoś brakło mi odwagi.

    > Tego się właśnie obawiałem.
    >
    > [...]

    te grzałki muszą mieć dużą moc. Dlaczego? Podczas ogrzewania silnika na
    mrozie, nawet 10w grzałka podniesie jego temperature. Ale jak już
    podniesie, to silnik zacznie oddawać ciepło do otoczenia, a wtedy 10W
    to.... nie powiem co. Taak wiec z ekonomicznego punktu widzenia musimy
    ten silnik zagrzać jak najszybciej, więc grzała musi być solidna. Te
    które ja miałem w ręce, do silników stacjonarnych miały 2.2kW.

    Kiedyś musiałem przespać noc na pewnej budowie. do wyboru miałem brudny
    zimny barak z robalami, albo własne auto. wybrałem auto i farelka. 1000w
    wystarczyło aby podtrzymać ciepło w aucie. 1000W a nie 300!
    ToMasz