-
Data: 2012-05-05 21:21:42
Temat: Re: Grupa szmelcwagena
Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2012-05-05 11:59, The_EaGle wrote:
> W dniu 2012-05-04 22:45, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
>
>>> Sierre przestali robic 21 lat temu :-(
>>
>> Ciekawsze jednak np. E34, E32 których nadal jest sporo, niektórych w
>> całkiem niezłym stanie (niektóre, mające już 23-25lat)
>
>
>> Znajomy gdzieś wynalazł pięknie utrzymaną E32 właśnie. Myślę, że stanem
>> mogłaby konkurować z 5-7mio letnimi samochodami.
>
> Niezły stan jest w środku bo jak sie produkuje samochód za dzisiejsze
> 160 tys a nie za 50 tys to można tam zastosować 2-3 razy lepsze
> materiały wykończeniowe. Jednak jak wskazuje praktyka silniki BMW nie
> pokonują 2-3 razy większych przebiegów niż np w corolli za 50 tys zł.
Zobaczymy jak próbę czasu zniosą obecne konstrukcje, ale zdziwiłbyś się
długowiecznością wielu starszych, np: M50 (2.5l, 2.8l rzędowa 6-tka),
M42 właśnie, wiele inncyh.
> Powłoka antykorozyjna też nie jest na 20-30 lat. W związku z tym nie
> wierze że samochód z pierwszych lat 90tych mający minimum 300tys km
> będzie w lepszym stanie niż 5 letni z przebiegiem 100tys km.
Nie wiem ile kilometrów ma przejechany obecny M42 który jest w obecnej
rajdówce (myślę, że z dużym prawdopodobieństwem ponad 300kkm), ale jego
stan techniczny jest doskonały. Równa kompresja, równa praca bez
jakichkolwiek zająknięć, idealnie stabilne wolne obroty. Od ponad 1.5
roku wykorzystywany głównie w zakresie obrotów 4500-7300 + dojazdówki.
> To po
> prostu fizycznie nie możliwe. Wyjątek może stanowić jakiś kolekcjonerski
> egzemplarz który nic nie jeździł ale był świetnie serwisowany. JEDNAK
> nawet wtedy technika z lat 90tych a dziś to dwie dekady rozwoju
> samochodów, choćby bezpieczeństwo, zużycie paliwa itd.
Bezpieczeństwo jedynie bierne jest gorsze i nie we dotyczy to wszystkich
egzemplarzy. Reszta, czyli elementy zawieszenia to części
eksploatacyjne. Jeśli ktoś jest rozsądnym użytkownikiem i zwraca uwagę
na ich stan (np. jak ja), to te samochodu jakością prowadzenia zaskoczą
większość wozideł na naszych drogach.
> Do tego dochodzi
> serwisowanie auta 20 letniego gdzie rozlecieć sie może dosłownie
> wszystko w każdej chwili łącznie z gumą czy zupełnie nie psującymi się w
> 5 letnim aucie rzeczami.
Właśnie jestem na etapie budowy drugiej rajdowej e30-tki (w tym momencie
przgotowuje do piaskowania i lakierowania) i mogę Ci powiedzieć, że
naprawdę można się zdziwić. Np. uszczelki okien, drzwi mające już 22
lata są mięciutke jak nowe.
Pod względem korozji owszem znajdzie się kilka miejsce gdzie
praktykowałem: wytnij, sfabrykuj, wklej. Jednakże np. progi, podłóżnice,
nadkola są w idealnym stanie - nawet powłoka farby nie jest uszkodzona.
Zwróć również uwagę na to ile ich nadal jeździ po naszych drogach - dla
testu poszukaj innych 20-25 latków.
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
Następne wpisy z tego wątku
- 05.05.12 21:28 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 05.05.12 22:43 The_EaGle
- 07.05.12 13:28 Marcin 'Yans' Bazarnik
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=