    From: "Marek Augustyński" <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Grupa robocza.. z cyfry
    Date: Mon, 20 Jul 2009 18:28:29 +0200
    Sender: k...@n...test.onet.pl

    > Witam,
    > przeglądnąłem kilkanaście fotografii i powiem szczerze, że raczej są
    > słabe.
    > Osobiście nie "pstrykam" takich tematów, ale tak naprawdę nie
    > wyobrażam sobie, czego mógłbym się nauczyć od Was.
    >
    > Pomysł z braniem dużej kasy od "frajerów" jest ciekawy - ale trzeba
    > mieć najpierw "wypasione" portfolio, żeby kogoś zainteresować. Tu nie
    > jest Ameryka! Polacy nie są raczej tak głupi!
    >
    > Pozdrawiam i życzę sukcesów
    > Les
    >
    > PS: Co to takiego jest na górze tego djęcia:
    http://www.gardulski.pl/solvay/003port.html

    To jest granica pola krycia obiektywu. Każdy obiektyw widzi obraz okrągły, a
    to co Ty widzisz przez aparat to tylko jego prostokątny wycinek. W
    przykładzie, który podałeś, fotograf wyjechał matówką (obrazem na niej
    widzianym) poza pole krycia, czyli poza granicę obrazu rzucanego przez
    obiektyw. Mógł to zrobić za pomocą aparatu posiadającego możliwość przesówania
    matówki względem obiektywu.

    Jednak czegoś się od nas nauczyłeś;) I nawet ten knot się przydał:)

    Pozdrawiam
    Marek