  • 81. Data: 2015-12-31 14:05:05
    Temat: Re: Grupa Elektronika na FB
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-12-29 o 23:03, JaNus pisze:

    > To naprawdę jest kwestia przyzwyczajenie / przyuczenia. Mam "na
    > rozkładzie" kilka forów w PHP-ie, i opisane przez Was "trudności" wcale
    > nie są jakieś dolegliwe. No ale to też zależy od uczestników,
    Wisz jak jest ciekawe forum to jakoś się tam przeczyta,
    ale wygodne to nie jest jak jest 50 stron i szukasz czegoś
    a wyszukiwarka jest taka jakby jej nie było.

    > oczywiście. Jest tam nieco rzeczy baaardzo użytecznych (wg. mnie), jedną
    > z nich jest np. możliwość linkowania konkretnych wypowiedzi - a tego w
    > usenecie tak łatwo się nie da (choć jest możliwe)!
    Ale tu linkować nie trzeba bo masz wątki i wiadomo do czego się odnoszą
    wypowiedzi.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 82. Data: 2015-12-31 14:11:17
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "ACMM-033" <v...@i...pl> napisał w wiadomości

    > To zależy od człowieka. Wiem, że są tacy, co z zazdrości, zawiści, czy
    > czego tam, za nic nie chce dopuścić, aby ktoś jeszcze zajmował się tym, co
    > on, żeby miał lepsze wyniki. Inny zaś, zgodnie z powiedzeniem "uczeń
    > prześcignął mistrza", uzna, że jeśli uczeń będzie wiedzieć i umieć więcej,
    > niż on, to jego rola została spełniona, że nauka idzie we właściwym
    > kierunku. I tych lubię. Jak wymaga od innych, to także od siebie.

    Najwyżej ze swoich nauczycieli ceniłem Panią od matematyki w szkole
    średniej.
    Po latach, na iluśleciu szkoły dowiedziałem się od kolegów, że kiedyś, jak
    mnie nie było, nie wiedząc jak się zabrać do jakiegoś zadania z rachunku
    prawdopodobieństwa Pani powiedziała całej klasie tak (tak jak mi
    przekazali):
    "Jakby Piotrek był to pewnie już mielibyśmy to rozwiązane. To chyba nie jest
    źle jak uczeń w klasie maturalnej jest lepszy od swojego nauczyciela."
    Taka wypowiedź (i to przy całej klasie) jest według mnie najlepszym
    świadectwem _najwyższej_ klasy nauczyciela.
    Aby było jasne - przewagę na Panią miałem tylko w rachunku
    prawdopodobieństwa i pewnie tylko dlatego, że jak ona chodziła do szkoły to
    nie było rachunku, a ja go intuicyjnie czułem.
    Na maturze planowałem zrobić zadanie z rachunku bo szybko i prosto, a miałem
    w planie wyjść godzinę przed końcem aby zdążyć na pociąg i dojechać na
    "Międzynarodowy Spływ na Wdzie." (kto to widział aby termin matury kolidował
    ze spływem!). Pani, czytając zadania, przy zadaniu z rachunku stanęła koło
    mojego stolika i swoimi komentarzami skierowanymi do mnie napędziła mi
    stracha, że w zadaniu jest jakiś hak, którego ja nie dostrzegam - zamiast
    rachunku zrobiłem więc badanie przebiegu zmienności. Mając jeszcze chwilę
    czasu rozwiązałem to zadanie z rachunku (jako 'nie punktowane'). Wszystkie
    trzy rozwiązania (z "Bernouliego", z "warunkowego" i "na chłopski rozum")
    zmieściły mi się na jednej stronie i mimo innych wartości pośrednich dały
    ten sam wynik końcowy.
    P.G.

  • 83. Data: 2015-12-31 14:21:30
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    ACMM-033 <v...@i...pl> wrote:

    > Mnie po prostu interesuje, ciekawi, co takiemu odbija,

    To, co wielu strażnikom miejskim. Iluzja władzy.

    > Jak ktoś umie się z Szekspirem dogadać, to pewnie skorzysta :)

    Jak nie umie, to może pora coś z tym zrobić... żyjemy w wieku informacji
    i globalizacji, bez angielskiego dziś jest bardzo, bardzo trudno. To jest
    w dzisiejszym świecie standard...

    --
    "qui hic minxerit aut cacaverit, habeat deos superos et inferos iratos"
    http://www.chmurka.net/

  • 84. Data: 2015-12-31 14:27:56
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    alex <a...@a...pl> wrote:

    > Wątpię by ktoś z obecnych gimbusów widział co to usenet.

    I całe szczęście. Gimbusom zostawmy FB.

    > Więcej nas ubywa niż przybywa, niestety, więc umówmy się , że ostatni
    > gasi światło :)

    Jeszcze dużo czasu, zanim to nastąpi...

  • 85. Data: 2015-12-31 14:29:23
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Ja mam: http://news.chmurka.net/ i nie planuję gasić...

  • 86. Data: 2015-12-31 14:33:36
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Niestety, już Kopernik stwierdził, że gorszy pieniądz wypiera lepszy...
    > I boję się, że lepiej nie będzie. Także przez FB, jego durnych
    > moderatorów i podobne mu serwisy.

    Akurat w moich ustach technokraty to zabrzmi dziwnie, ale imo podstawową
    przyczyną jest ogólnocywilizacyjne coraz większe uzależnienie od technologi.

    Czego ikoną są ludzie siedzący w kawiarni, z których każdy zamiast
    patrzeć na żywego człowieka lampi się na smartfona. Gdybym o tym
    usłyszał 20 lat temu to bym pomyślał, że to wizja naćpanego psychopaty.

    Oczywiście nie sama technologia jest złem. Gdyby ludzie potrafili
    utrzymywać normalne relacje, to portale nie byłyby miejscem do wrzucania
    fotek obiadu czy kretyńskich dyskusji. Ale do tego potrzeba dojrzałych
    duchowo jednostek a nie bandy smartfonowych zoombie.

    Niestety, jest coraz gorzej, bo mamy już pokolenie smartfonowych
    rodziców, którzy mogą przekazać wychowanie dziecka tabletowi co najwyżej.

    Oczywiście - żeby się ktoś nie poczuł dotknięty - są (Bogu dzięki)
    ludzie, których 100 smartfonów, 200 tabletów, 300 komputerów i 400
    googli VR od realnego świata (w tym duchowego) nie oderwie.

    Ale góra krzywej Gaussa jest jaka jest. I to ona nadaje ton na portalach
    typu FB. Czemu zresztą polityka FB doskonale służy, i wcale nie wydaje
    mi się nieprawdopodobe, że Zuckerberg naprawdę powidział, że to portal
    dla bezmyślnych debili, którzy powierzają mu swoje prywatne życie. Czy
    jakoś podobnie.

    Mam kolegę, rozsądnego człowieka. Który ma podobne zdanie o FB.
    Jednak jak twierdzi - musi mieć firmowe konto na FB, bo 90% jego
    klientów z tego FB korzysta. TO najlepiej pokazuje, czym FB jest.

  • 87. Data: 2015-12-31 15:28:50
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości

    > To, co wielu strażnikom miejskim. Iluzja władzy.

    Tylko potem zdziwko, gry konfrontuje się z rzeczywistością. Pół biedy, gdy
    taki osobnik trafi na kogoś raczej spokojnego, który może np. powiedzieć
    "wiesz, mógłbym ci wpierdolić, ze rodzina by cię nie poznała, ale jestem
    człowiekiem, więc idź w (s)pokoju i nie rób tego więcej". Ja się
    zastanawiam, czy teraz tego właśnie nie przerabiam... wczoraj się
    dowiedziałem, ze zagiunął mój bliski znajomy, którego znałem prawie ćwierć
    wieku. On był trochę taki wyrywny w niektórych sytuacjach, więc nie wiem,
    czy się komuś nie naraził, a zaginął akurat w srodku Euro2012, w dzień, w
    który nie było rozgrywek. Link w stopce, ktokolwiek widział, ktokolwiek
    wie...

    > Jak nie umie, to może pora coś z tym zrobić... żyjemy w wieku informacji

    Ano właśnie. Niejeden raz już robiono podpuchy z ukrytą kamerą, aby wykazać,
    że "władza" w ogóle termin "szekspir" uważa np. za odmianę trawy na
    trawniku, czy próbuje domysłów, ze to może jakaś nowa używka...?

    > i globalizacji, bez angielskiego dziś jest bardzo, bardzo trudno. To jest
    > w dzisiejszym świecie standard...

    Nie inaczej. Jeden z naszych wspólnych znajomych, nie ten zaginiony, ratował
    kiedyś cudzoziemca, którego nie umiała, z powodu bariery językowej,
    obsłużyć, OIDP na DwC, kasjerka w kasie MIĘDZYNARODOWEJ...

    BTW. Bonusik - mysleli, że policaj też niekumaty w Szekspira...: (choć to
    akurat w Rosji, ale w .pl tez coraz częściej kumają)
    https://www.youtube.com/watch?v=b0ko1Qhxk0s

    --
    Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie...
    http://www.old.zaginieni.pl/baza-danych-osob-zaginio

  • 88. Data: 2015-12-31 15:35:45
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > I całe szczęście. Gimbusom zostawmy FB.

    Oni sobie i ja sobie, każdy sobie rzepkę skrobie.
    Ja zostaję tu, wpisując do hosts: facebook.com 127.0.0.1...

    > Jeszcze dużo czasu, zanim to nastąpi...

    Mam w razie czego zapas "mocy przerobowych", aby postawić własny serwer i
    nawet podlinkować go z innymi, w jakiejś alternatywnej sieci. Łącze dość
    szybkie, 150/10, a planuję 250/20, albo i jeszcze prędzej. Komp też się
    znajdzie dedykowany, więc to nie problem, pyrgnę go do szafy, byle miał
    dostatecznie przewiewu, aby się nie zgrzać, i aby nie przeszkadzał. I on
    sobie w tej szafie podziała. Już nawet spamerstwo sobie zaczęło odpuszczać,
    a to chyba nienajlepszy znak...?

    --
    Telespamerzy:
    814605413 222768000 616285002 845383900 224093185 896510439 896126048

  • 89. Data: 2015-12-31 15:48:55
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Akurat w moich ustach technokraty to zabrzmi dziwnie, ale imo podstawową
    > przyczyną jest ogólnocywilizacyjne coraz większe uzależnienie od
    > technologi.

    A to oczywiście tez, wystarczy, że nałoży się kilka tematów i już się robi
    osobliwie.

    > Czego ikoną są ludzie siedzący w kawiarni, z których każdy zamiast patrzeć
    > na żywego człowieka lampi się na smartfona. Gdybym o tym usłyszał 20 lat
    > temu to bym pomyślał, że to wizja naćpanego psychopaty.

    10 lat temu nawet, jescze coś było. A dziś wystarczy puścić info "fejsbuka
    zamykają" i gwarantuję, że psychiatrzy odnotują napływ pacjentów... To i
    dobrze, zarobią na tym.

    > Oczywiście nie sama technologia jest złem. Gdyby ludzie potrafili

    Dać Ci wódki, dobrze prawisz!

    > utrzymywać normalne relacje, to portale nie byłyby miejscem do wrzucania
    > fotek obiadu czy kretyńskich dyskusji. Ale do tego potrzeba dojrzałych

    Niech sobie wrzuca, samo w sobie to nie jest takie złe. Gorzej, gdy robi to
    nie "oprócz", tylko "zamiast".

    > duchowo jednostek a nie bandy smartfonowych zoombie.
    >
    > Niestety, jest coraz gorzej, bo mamy już pokolenie smartfonowych rodziców,
    > którzy mogą przekazać wychowanie dziecka tabletowi co najwyżej.

    O skutkach "lepiej nie mówić"...

    > Oczywiście - żeby się ktoś nie poczuł dotknięty - są (Bogu dzięki) ludzie,
    > których 100 smartfonów, 200 tabletów, 300 komputerów i 400 googli VR od
    > realnego świata (w tym duchowego) nie oderwie.

    No, ja mam tylko 2 smarkfony, taka potrzeba, że nie dało się w jednym...
    Ale, jak mi lojalka minie w kwietniu, to przeniosę drugi numer, podmieniając
    go z dodatkiem do swojego "nomada".

> [...]
    > się nieprawdopodobe, że Zuckerberg naprawdę powidział, że to portal dla
    > bezmyślnych debili, którzy powierzają mu swoje prywatne życie. Czy jakoś

    Cukrowy to cwana gapa... Kasa nie śmierdzi, więc im więcej, tym lepiej, a
    skoro tu i tam udało się ugrać, czy to przez samego MZ, czy przez instytucje
    używające FB jako narzędzia, to czemu miało by to się nie kręcić?

    > Mam kolegę, rozsądnego człowieka. Który ma podobne zdanie o FB.
    > Jednak jak twierdzi - musi mieć firmowe konto na FB, bo 90% jego klientów
    > z tego FB korzysta. TO najlepiej pokazuje, czym FB jest.

    I teraz rzeczywiście, jakby jebnął pardon le mot centralny serwer FB, to
    skutki mogą być lekkopółśmieszne. Ja tylko mam nadzieję, że nie wszystko
    padnie z powodu FB, aby tenże nie miał monopolu na komunikację. Na
    szczęście, jak po nowym roku uda mi się odnowić pozwolenie radiowe, to na 10
    lat będę mieć święty spokój, fejs może sobie padać, ja wezmę klucz/mikrofon
    do ręki i polecę w eter, mając FB no...

  • 90. Data: 2015-12-31 22:06:08
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@r...org.pl>

    Jest Thu, 31 Dec 2015 13:29:23 +0000 (UTC), Adam Wysocki pisze:
    > Ja mam: http://news.chmurka.net/ i nie planuję gasić...

    Nigdy nie mów nigdy. Samotny serwer, to jednak strasznie mała frajda. :)

    k.
    PGP key at: http://s.debian.org.pl/gpg/gpgkey * ID: 3C38979D