    From: sundayman <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Grupa Elektronika na FB
    Date: Thu, 31 Dec 2015 14:33:36 +0100

    > Niestety, już Kopernik stwierdził, że gorszy pieniądz wypiera lepszy...
    > I boję się, że lepiej nie będzie. Także przez FB, jego durnych
    > moderatorów i podobne mu serwisy.

    Akurat w moich ustach technokraty to zabrzmi dziwnie, ale imo podstawową
    przyczyną jest ogólnocywilizacyjne coraz większe uzależnienie od technologi.

    Czego ikoną są ludzie siedzący w kawiarni, z których każdy zamiast
    patrzeć na żywego człowieka lampi się na smartfona. Gdybym o tym
    usłyszał 20 lat temu to bym pomyślał, że to wizja naćpanego psychopaty.

    Oczywiście nie sama technologia jest złem. Gdyby ludzie potrafili
    utrzymywać normalne relacje, to portale nie byłyby miejscem do wrzucania
    fotek obiadu czy kretyńskich dyskusji. Ale do tego potrzeba dojrzałych
    duchowo jednostek a nie bandy smartfonowych zoombie.

    Niestety, jest coraz gorzej, bo mamy już pokolenie smartfonowych
    rodziców, którzy mogą przekazać wychowanie dziecka tabletowi co najwyżej.

    Oczywiście - żeby się ktoś nie poczuł dotknięty - są (Bogu dzięki)
    ludzie, których 100 smartfonów, 200 tabletów, 300 komputerów i 400
    googli VR od realnego świata (w tym duchowego) nie oderwie.

    Ale góra krzywej Gaussa jest jaka jest. I to ona nadaje ton na portalach
    typu FB. Czemu zresztą polityka FB doskonale służy, i wcale nie wydaje
    mi się nieprawdopodobe, że Zuckerberg naprawdę powidział, że to portal
    dla bezmyślnych debili, którzy powierzają mu swoje prywatne życie. Czy
    jakoś podobnie.

    Mam kolegę, rozsądnego człowieka. Który ma podobne zdanie o FB.
    Jednak jak twierdzi - musi mieć firmowe konto na FB, bo 90% jego
    klientów z tego FB korzysta. TO najlepiej pokazuje, czym FB jest.