    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Grupa Elektronika na FB
    Date: Thu, 31 Dec 2015 14:11:17 +0100

    Użytkownik "ACMM-033" <v...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:n632ul$mdc$1@node2.news.atman.pl...

    > To zależy od człowieka. Wiem, że są tacy, co z zazdrości, zawiści, czy
    > czego tam, za nic nie chce dopuścić, aby ktoś jeszcze zajmował się tym, co
    > on, żeby miał lepsze wyniki. Inny zaś, zgodnie z powiedzeniem "uczeń
    > prześcignął mistrza", uzna, że jeśli uczeń będzie wiedzieć i umieć więcej,
    > niż on, to jego rola została spełniona, że nauka idzie we właściwym
    > kierunku. I tych lubię. Jak wymaga od innych, to także od siebie.

    Najwyżej ze swoich nauczycieli ceniłem Panią od matematyki w szkole
    średniej.
    Po latach, na iluśleciu szkoły dowiedziałem się od kolegów, że kiedyś, jak
    mnie nie było, nie wiedząc jak się zabrać do jakiegoś zadania z rachunku
    prawdopodobieństwa Pani powiedziała całej klasie tak (tak jak mi
    przekazali):
    "Jakby Piotrek był to pewnie już mielibyśmy to rozwiązane. To chyba nie jest
    źle jak uczeń w klasie maturalnej jest lepszy od swojego nauczyciela."
    Taka wypowiedź (i to przy całej klasie) jest według mnie najlepszym
    świadectwem _najwyższej_ klasy nauczyciela.
    Aby było jasne - przewagę na Panią miałem tylko w rachunku
    prawdopodobieństwa i pewnie tylko dlatego, że jak ona chodziła do szkoły to
    nie było rachunku, a ja go intuicyjnie czułem.
    Na maturze planowałem zrobić zadanie z rachunku bo szybko i prosto, a miałem
    w planie wyjść godzinę przed końcem aby zdążyć na pociąg i dojechać na
    "Międzynarodowy Spływ na Wdzie." (kto to widział aby termin matury kolidował
    ze spływem!). Pani, czytając zadania, przy zadaniu z rachunku stanęła koło
    mojego stolika i swoimi komentarzami skierowanymi do mnie napędziła mi
    stracha, że w zadaniu jest jakiś hak, którego ja nie dostrzegam - zamiast
    rachunku zrobiłem więc badanie przebiegu zmienności. Mając jeszcze chwilę
    czasu rozwiązałem to zadanie z rachunku (jako 'nie punktowane'). Wszystkie
    trzy rozwiązania (z "Bernouliego", z "warunkowego" i "na chłopski rozum")
    zmieściły mi się na jednej stronie i mimo innych wartości pośrednich dały
    ten sam wynik końcowy.
    P.G.