-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.onet
.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Grubość linki w kablach rozruchowych
Date: Mon, 20 Dec 2010 21:38:32 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 29
Message-ID: <ieoes8$eld$1@news.onet.pl>
References: <iendgf$80b$1@mx1.internetia.pl> <1...@p...pl>
NNTP-Posting-Host: 87-206-102-117.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1292877512 15021 87.206.102.117 (20 Dec 2010 20:38:32 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 20 Dec 2010 20:38:32 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.2; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
Thunderbird/3.1.7
In-Reply-To: <1...@p...pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:601374
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-12-20 13:33, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Jestem przeciwnikiem grubych kabli "rozruchowych" - mały przekrój
> stanowi swego rodzaju zabezpieczenie przed zniszczeniem sprawnego
> akumulatora w razie zwarcia.
> Do odpalenia silnika duży przekrój nie jest potrzebny - łączysz
> akumulatory przy _włączonym_ silniku dawcy, czekasz 3 minutki i
> odpalasz bez problemu.
>
> Grube kable są potrzebne do dlugotrwałego "piłowania" silnika a nie
> normalnego odpalania. Stan, w którym silnik trzeba dlugo "piłować"
> jest stanem awarii i zamiast wozić kable spawalnicze trzeba po prostu
> silnik naprawić.
>
Bo są dwie szkoły:
1. spinamy samochody grubymi kablami i przy wyłączonym silniku samochodu
A, próbujemy odpalić samochód B i natychmiast całą zabawę rozłączamy
2. spinamy samochody cienkimi kablami i przy włączonym silniku A,
ładujemy akumulator w B, potem rozłączamy i samochód B próbuje odpalić sam
Natomiast nigdy, przenigdy, nie należy próbować kręcić rozrusznikiem B,
gdy w A działa alternator, bo ryzykujemy uszkodzenie alternatora. Np.
spali się dioda, klient z samochodu B odjedzie, a A zostanie z
alternatorem do naprawy za kilkaset złotych.
Ja z mojego diesla wielokrotnie odpalałem benzyniaki metodą 1. i dla
dieslowskiego akumulatora to pikuś.
Następne wpisy z tego wątku
- 20.12.10 20:45 JK
- 20.12.10 20:45 Tomasz Wójtowicz
- 20.12.10 20:48 Tomasz Wójtowicz
- 20.12.10 21:00 Jarosław Sokołowski
- 20.12.10 21:00 RoMan Mandziejewicz
- 20.12.10 21:01 JK
- 20.12.10 21:02 RoMan Mandziejewicz
- 20.12.10 21:06 JK
- 20.12.10 21:15 Hals
- 20.12.10 21:21 Michał Baszyński
- 20.12.10 21:26 Michał Baszyński
- 20.12.10 21:31 Jarosław Sokołowski
- 20.12.10 21:38 J.F.
- 20.12.10 21:52 Michał Baszyński
- 20.12.10 21:54 Jarosław Sokołowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Gniazdo + wtyk
- Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- OpenPnP
- taka skrzynka do kablowki
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
Najnowsze wątki
- 2025-02-25 Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- 2025-02-25 rozliczenia policji
- 2025-02-25 Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- 2025-02-25 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-02-25 Warszawa => SQL Developer <=
- 2025-02-25 Zbigniew Ziobro śmie sugerować "niedostatki niezawisłości" sędzi (wątpliwości co do bezstronności)
- 2025-02-25 Kraków => DevOps Engineer (Junior/Regular) <=
- 2025-02-25 Kraków => Front-end Developer <=
- 2025-02-25 Szpital
- 2025-02-24 Gniazdo + wtyk
- 2025-02-24 Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-24 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=