-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.onet
.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Grubość linki w kablach rozruchowych
Date: Mon, 20 Dec 2010 21:38:32 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 29
Message-ID: <ieoes8$eld$1@news.onet.pl>
References: <iendgf$80b$1@mx1.internetia.pl> <1...@p...pl>
NNTP-Posting-Host: 87-206-102-117.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1292877512 15021 87.206.102.117 (20 Dec 2010 20:38:32 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 20 Dec 2010 20:38:32 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.2; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
Thunderbird/3.1.7
In-Reply-To: <1...@p...pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:601374
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-12-20 13:33, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Jestem przeciwnikiem grubych kabli "rozruchowych" - mały przekrój
> stanowi swego rodzaju zabezpieczenie przed zniszczeniem sprawnego
> akumulatora w razie zwarcia.
> Do odpalenia silnika duży przekrój nie jest potrzebny - łączysz
> akumulatory przy _włączonym_ silniku dawcy, czekasz 3 minutki i
> odpalasz bez problemu.
>
> Grube kable są potrzebne do dlugotrwałego "piłowania" silnika a nie
> normalnego odpalania. Stan, w którym silnik trzeba dlugo "piłować"
> jest stanem awarii i zamiast wozić kable spawalnicze trzeba po prostu
> silnik naprawić.
>
Bo są dwie szkoły:
1. spinamy samochody grubymi kablami i przy wyłączonym silniku samochodu
A, próbujemy odpalić samochód B i natychmiast całą zabawę rozłączamy
2. spinamy samochody cienkimi kablami i przy włączonym silniku A,
ładujemy akumulator w B, potem rozłączamy i samochód B próbuje odpalić sam
Natomiast nigdy, przenigdy, nie należy próbować kręcić rozrusznikiem B,
gdy w A działa alternator, bo ryzykujemy uszkodzenie alternatora. Np.
spali się dioda, klient z samochodu B odjedzie, a A zostanie z
alternatorem do naprawy za kilkaset złotych.
Ja z mojego diesla wielokrotnie odpalałem benzyniaki metodą 1. i dla
dieslowskiego akumulatora to pikuś.
Następne wpisy z tego wątku
- 20.12.10 20:45 JK
- 20.12.10 20:45 Tomasz Wójtowicz
- 20.12.10 20:48 Tomasz Wójtowicz
- 20.12.10 21:00 Jarosław Sokołowski
- 20.12.10 21:00 RoMan Mandziejewicz
- 20.12.10 21:01 JK
- 20.12.10 21:02 RoMan Mandziejewicz
- 20.12.10 21:06 JK
- 20.12.10 21:15 Hals
- 20.12.10 21:21 Michał Baszyński
- 20.12.10 21:26 Michał Baszyński
- 20.12.10 21:31 Jarosław Sokołowski
- 20.12.10 21:38 J.F.
- 20.12.10 21:52 Michał Baszyński
- 20.12.10 21:54 Jarosław Sokołowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
- Opis produktu z Aliexpress
- No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- I3C
- Pytanie o transformator do dzwonka
- międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- elektronicy powinni pomysleć o karierze elektryka
- jak szybko plynie prad
Najnowsze wątki
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-20 "betamaxy" i inne voip-y dzisiaj
- 2024-11-21 Strach się bać
- 2024-11-21 Koniec smrodów
- 2024-11-20 Krematorium
- 2024-11-20 Taki tam szkolny problem...
- 2024-11-20 LIR2032 a ML2032
- 2024-11-20 SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- 2024-11-21 Środa Wielkopolska => Konsultant SAP <=
- 2024-11-21 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-21 Wrocław => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-21 Kraków => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-21 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=