  • Data: 2010-12-20 20:38:32
    Temat: Re: Grubość linki w kablach rozruchowych
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM> szukaj wiadomości tego autora

    > Jestem przeciwnikiem grubych kabli "rozruchowych" - mały przekrój
    > stanowi swego rodzaju zabezpieczenie przed zniszczeniem sprawnego
    > akumulatora w razie zwarcia.
    > Do odpalenia silnika duży przekrój nie jest potrzebny - łączysz
    > akumulatory przy _włączonym_ silniku dawcy, czekasz 3 minutki i
    > odpalasz bez problemu.
    >
    > Grube kable są potrzebne do dlugotrwałego "piłowania" silnika a nie
    > normalnego odpalania. Stan, w którym silnik trzeba dlugo "piłować"
    > jest stanem awarii i zamiast wozić kable spawalnicze trzeba po prostu
    > silnik naprawić.

    Bo są dwie szkoły:

    1. spinamy samochody grubymi kablami i przy wyłączonym silniku samochodu
    A, próbujemy odpalić samochód B i natychmiast całą zabawę rozłączamy

    2. spinamy samochody cienkimi kablami i przy włączonym silniku A,
    ładujemy akumulator w B, potem rozłączamy i samochód B próbuje odpalić sam

    Natomiast nigdy, przenigdy, nie należy próbować kręcić rozrusznikiem B,
    gdy w A działa alternator, bo ryzykujemy uszkodzenie alternatora. Np.
    spali się dioda, klient z samochodu B odjedzie, a A zostanie z
    alternatorem do naprawy za kilkaset złotych.

    Ja z mojego diesla wielokrotnie odpalałem benzyniaki metodą 1. i dla
    dieslowskiego akumulatora to pikuś.