eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaGrubość linki w kablach rozruchowychRe: Grubość linki w kablach rozruchowych
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Grubość linki w kablach rozruchowych
    Date: Mon, 20 Dec 2010 13:33:39 +0100
    Organization: Squadack
    Lines: 33
    Message-ID: <1...@p...pl>
    References: <iendgf$80b$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: 87-205-121-39.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1292848420 22329 87.205.121.39 (20 Dec 2010 12:33:40 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 20 Dec 2010 12:33:40 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3 (Normal)
    X-Mailer: The Bat! (v1.62r) Personal
    X-User: squadack
    X-Comment-To: michalek
    In-Reply-To: <iendgf$80b$1@mx1.internetia.pl>
    X-Newsreader: MyGate/2.6.0.171 (http://barin.com.ua/soft/mygate/)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:601341
    [ ukryj nagłówki ]

    Hello michalek,

    Monday, December 20, 2010, 12:03:15 PM, you wrote:

    > Troszkę "małoelektroniczne" ale na czasie.
    > Ponieważ gotowe kable rozruchowe są zwykle cienkie
    > postanowiłem sobie zrobić odpowiednie.
    > Mam po sąsiedzku sklep z osprzętem spawalniczym
    > i elektrycznym - nie będzie problemu z doborem kabla.

    > Jaki przekrój (albo średnicę jak kto woli) polecacie z własnej
    > praktyki na kable rozruchowe żeby jednak nie zrobić
    > czegoś masakrycznie sztywnego i grubego jak do celów
    > warsztatowych (ma to przecież jeździć w bagażniku
    > a czasem i słaba kobieta będzie chciała się tym posłużyć)

    Jestem przeciwnikiem grubych kabli "rozruchowych" - mały przekrój
    stanowi swego rodzaju zabezpieczenie przed zniszczeniem sprawnego
    akumulatora w razie zwarcia.
    Do odpalenia silnika duży przekrój nie jest potrzebny - łączysz
    akumulatory przy _włączonym_ silniku dawcy, czekasz 3 minutki i
    odpalasz bez problemu.

    Grube kable są potrzebne do dlugotrwałego "piłowania" silnika a nie
    normalnego odpalania. Stan, w którym silnik trzeba dlugo "piłować"
    jest stanem awarii i zamiast wozić kable spawalnicze trzeba po prostu
    silnik naprawić.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: