eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaGronkowiec :(Re: Gronkowiec :(
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Gronkowiec :(
    Date: Mon, 17 Jan 2011 20:44:07 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 96
    Message-ID: <ih2669$m5v$1@news.onet.pl>
    References: <igtoo4$fqe$1@inews.gazeta.pl> <igub0e$q15$1@news.onet.pl>
    <igut1m$999$1@inews.gazeta.pl> <igvd77$8nt$1@news.onet.pl>
    <igvs5e$n27$1@inews.gazeta.pl> <igvv28$422$1@news.onet.pl>
    <ih045f$cha$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: staticline12607.toya.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1295293449 22719 85.89.170.68 (17 Jan 2011 19:44:09 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 17 Jan 2011 19:44:09 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
    Thunderbird/3.1.7
    In-Reply-To: <ih045f$cha$1@inews.gazeta.pl>
    X-Antivirus: avast! (VPS 110117-0, 2011-01-17), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.foto.cyfrowa:871508
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-01-17 01:57, dominik pisze:

    >>> To zależy od producent, taki canon np. ma trójczęściowy filtr i tylko
    >>> ostatnia jest naklejona na matrycę. U poszczególnych producentów może być
    >>> różnie.
    >> Może i tak jest, ale to dla mnie dziwna polityka - mnożenie ilości płytek
    >> szklanych zwiększa niepotrzebnie koszty produkcji.
    >
    > A zrobienie tego w jednym kawałku zmusza do ewentualnej wymiany matrycy z
    > korzeniami. Czy nie sądzisz, że uszkodzenia/zabrudzenia przedniej części
    > matrycy są na tyle często, że chociażby w celach serwisowych lepiej to
    > oddzielić?

    I spodziewam się, że jest to oddzielone - matryca jako jeden element i
    płytka filtra (AA/IR/pokrycie antykurzowe)jako drugi. Czy przychodzi to
    razem jako jeden zespół od producenta matryc, czy też jest skałdane u
    producenta aparatu - nie wiem.

    >[...]
    >>> Wcale nie musi, przed matrycą niekoniecznie to jedno szkiełko. A że to
    >>> mogą być oddzielne elementy to masz np. w sony 717 gdzie jednym
    >>> przełącznikiem zdejmowany jest filtr do zdjęć w IR. W linku poniżej dałem
    >>> Ci przykład kilkuczęściowego filtra sprzed matrycy.
    >> OK, jeśli ma być zdejmowany, to musi być oddzielną płytką. Ale to była
    >> chyba dość unikalna konstrukcja a nie standardowe rozwiązanie.
    >
    > Zgadza się. Chodziło jednak o to, że wcale nie są to rzadkie przypadki, że
    > sam filtr IR da się oddzielić. Liczba modujących aparaty do IR jest
    > całkiem wielka. Na forum pentaksa co najmniej kilka osób się tym chwali.
    > Matrycy do krzemu nikt nie wydłubał, bo i najpewniej by ją uszkodził.
    >
    Nie wiem, nie sprawdzałem na czym to dostosowanie do IR polega. Na pewno
    trzeba usunąć filtr IR, jeśli byłby on zblokowany z filtrem AA to
    konieczne by było usunięcie obu filtrów. Być może tak właśnie jest i w
    takim przerobionym aparacie trzeba sobie radzić z artefaktami
    wynikającymi z aliasingu w jakiś inny sposób. A może zastępuje się
    usuwany filtr IR jakaś inną płytką? Nie interesowałem się tym i prawdę
    powiedziawszy szkoda mi czasu na buszowanie po sieci celem sprawdzenia
    jak to się robi.

    >
    >>> To jest filtr wyciągnięty z jakiegoś z kompaktów. Pokazuje to tylko tyle,
    >>> że przed matrycą mogą i najczęściej są różne szkiełka, a nie jedno
    >>> wszystko-robiące. Co więcej nikon odżegnje się od sony, że matryca ich,
    >>> ale oni robią już całą resztę. Pentaks ma za sobą największego producenta
    >>> szkła, to czemu nie mieliby wkładać swoje drobiazgi?
    >> Między 'mogą' a 'najczęściej są' jest całkiem spora różnica. A jak juz
    >> pisałem - mnożenie ilości szkiełek komplikuje produkcję i podnosi koszty.
    >
    > To zależy, jak cena tego elementu dla producenta szkła jakim jest hoya,
    > stojąca za pentaksem jest niższa, a jakość większa, to czemu mają kupować
    > to w jednym kawałku od sony? Nie wszystkiego można i jest sens na siłę
    > pakować w jeden element. Tutaj tak jak podałem chociażby ze względu na
    > serwis.
    >
    Ale nigdzie nie twierdzę, ze tego sami nie robią - po prostu nie wiem.
    Wiem natomiast, ze zazwyczaj taniej jest zrobić jedna płytkę z
    naniesionymi kilkoma warstwami niż kilka oddzielnych płytek. To nie
    tylko koszt samych płytek, ale również logistyki - taniej jest
    dostarczyć na linię produkcyjną i zamontować jeden element niż kilka
    kolejnych.

    >
    >>> Tao akurat mocno zagrzebana część i wymaga sporej precyzji, a potem
    >>> testów. Chyba jednak wiele łatwiej to zwrócić do fabryki i tam pozmieniać.
    >>> Zauważ, że przy takich masowych operacjach zawsze robi to jeden centralny
    >>> serwis. Np. wszelkie błędy migawek minolt naprawiano w Bremen. Tak samo
    >>> tylko w tym serwisie robili upgrade D9. Tak jest łatwiej i taniej.
    >>> [...]
    >> Dokładnie. Ale - po wymianie lepiej jest odesłać klientowi ten sam aparat
    >> z wymienioną matrycą a nie nowy aparat. Bo przecież z tymi zwróconymi
    >> aparatami coś by zrobić trzeba - sprzedać jako nowe nie można, bo jednak
    >> były używane, a zutylizować szkoda. Można oczywiscie próbować spzredawać
    >> taniej jako 'refurbished' ale to z kolei konkurencja dla aparatów prosto z
    >> linii produkcyjnej.
    >
    > Na razie sprawa jest świeża i jak pisał ktoś na forum ludzie z polskiego
    > oddziału pentaksa odesłali całą partię nowych aparatów, która miała tę
    > wadę. Jeszcze tak wiele osób może nie kupiło i może nie wszyscy jakoś
    > ogromnie je zużyli, więc tak źle nie będzie.

    Ale jednak używali - więc sprzedać tych zwróconych aparatów jako nowe
    nie można.

    > Oczywiście lepiej by było
    > gdyby problem był co najwyżej w sofcie i dało się go załatać firmware, ale
    > nic na to nie wskazuje, więc póki co wymieniają, bo nie chcą wiernym
    > klientom kazać czekać na przesyłki przez pół świata.
    >

    Na załatwienie software'owe raczej nie ma szans - nie ten typ problemu.


    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: