  • Data: 2011-01-16 13:49:43
    Temat: Re: Gronkowiec :(
    Od: dominik <u...@d...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-01-16 09:41, Marek Wyszomirski wrote:
    > Ten 'gronkowiec' to pozostałości po jakimś płynie który na jakimś etapie
    > montażu (nie mam wiedzy czy jeszcze przed dostarczeniem matryc do Pentaxa
    > czy już u Pentaxa) dostał się pomiędzy matrycę a filtr antyaliasingowy.

    A skąd pewność że pomiędzy te dwa? Warstw jest więcej, bo jeszcze warstwy
    antykurzowe i filtr IR. W różnych aparatach niektóre z nich jeszcze są
    zrobione z kilku szkieł, np wiki podaje taki obrazek:
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2c/A
    nti-aliasing_filter.jpg

    > Niezależnie od tego, kiedy to się stało pozostaje faktem, ze kontrola
    > jakości gotowych wyrobów dała u Pentaxa ciała pozwalając, aby wadliwe
    > aparaty znalazły się w znacznych ilościach na rynku.

    Pentax nie ma chlubnej historii w tym temacie. Na trzech pentaksowców
    których znam jeden przy zakupie k10d otrzymał paprocha. Pan ma sporą
    szklarnię, więc zwalił to na pecha przy pierwszym zakładaniu obiektywu.
    Niestety nie udało mu się tego wyczyścić. Wysłał aparat do serwisu i tam
    mu wyczyścili to za 150zł (jakoś tak). Najbardziej rozgoryczony był
    dlatego, że śmieć był pod filtrem i serwis twardo stał na stanowisku, że
    to użytkownika wina i całkiem normalne, że tam się mogą dostać. Po fakcie
    nie miał też czego szukać i u sprzedawcy.

    > Pentax zapewnia, że
    > aparaty wyprodukowane po 50 tygodniu 2010r są już od tej wady wolne a
    > reklamacje wadliwych aparatów są na bieżąco załatwiane (o ile wiem,
    > aktualnie odbywa się przez wymianę aparatu na nowy).

    Jeśli to te oznaczone szarym kółkiem to jednak wciąż problem występuje.
    Wymienić chyba rzeczywiście najłatwiej, bo w serwisie nie mają warunków,
    żeby nie zapchać nowymi śmieciami przy takiej ilości sprzętu.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564